בעיתון המפורסם

איור אנטישמי כוון למנכ"ל 'פייזר' היהודי, ועורר סערה בצרפת

השבועון הצרפתי הפופולרי 'שארלי הבדו' פרסם קריקטורה בגנות החיסונים כנגד נגיף הקורונה, ובחר לצרף איור אנטישמי במיוחד • הקהילה היהודית בפריז תקפה את הפרסום (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
האיור שפורסם ב'שארלי הבדו' (צילום מסך)

אנטישמיות בצרפת: השבועון הצרפתי הפופולרי 'שארלי הבדו' פרסם קריקטורה בגנות החיסונים כנגד נגיף הקורונה, ובחר לצרף איור אנטישמי במיוחד.

בפתח הגיליון השבועי, הופיעה דמותו של תנין ירוק עם 'פאות', חבוש בכיפה, ששולח לשון ארוכה בתאוותנות. מוטיב אנטישמי נוסף, הוא אף ארוך שצוייר על ידי הקריקטוריסט - אשר מזכיר ימים אפלים בתולדות העם היהודי.

על פי ההערכה, הקריקטורה מכוונת כלפי אלברט בורלא, מנכ"ל ענקית התרופות 'פייזר', שאחראית על חלק הארי של חיסוני הקורונה ברבות ממדינות העולם.

האיור רומז לכך שבורלא, תאב למכור את החיסונים בכדי להרוויח עוד ועוד כסף - בגלל שהוא ממוצא יהודי.

בצרפת, כמו במדינות רבות אחרות באירופה ובעולם, ישנן קבוצות גדולות של מתנגדי חיסון, ובערים הגדולות ניתן לצפות מדי יום בהפגנות ענק של אותם קהלים, שטוענים כי ההגבלות על מי שאינו מחוסן נוגדות את בסיסי הדמוקרטיה. גם בהפגנות אלו ניתן לצפות באנטישמיות רבה, זלזול בשואה ואלימות.

האנטישמיות בצרפת מחריפה (צילום: אסי כהן, אורי דוידביץ' - אולפן ynet)

בקהילה היהודית בפריז זעמו ותקפו את הפרסום: "אנחנו בהלם. 'שארלי הבדו' הוא אחד העיתונים הפופולריים והמכובדים במדינה. לקריקטורות שלהם יש כוח הרסני, והם משתמשים בהם למטרות איומות".

"העולם מאשים יהודים במגיפות ובכל מחלה אפשרית שמתפרצת", קוננו בקהילה, והוסיפו: "אנחנו ממש מפחדים מההשלכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר