2 ציפורים במכה: 16 מזונות דלי קלוריות שגם משביעים

בדיאטה? סתם שומרים על אורח חיים בריא? זה לא אומר שאתם צריכים לצרוך מזון תפל ולהרגיש רעב כל הזמן. יש הרבה מאכלים שהם גם לא משמינים, גם טעימים וגם עמוסים בחומרים מזינים (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שמירה על אורח חיים בריא או משקל תקין, לא אומרת שאתם צריכים לצרוך מזון תפל ולהרגיש רעב כל הזמן. למעשה, יש לא מעט מאכלים שעושים גם וגם: הם דלי קלוריות, טעימים ועמוסים בחומרים מזינים ומשביעים. הנה 16 מהם:

תפוחים

התפוח הוא פרי שמלא בסיבים תזונתיים ונמצא במקום רביעי (מתוך 38) ברשימת המאכלים המשביעים ביותר, מיד לאחר התפוזים. פרוסות תפוח עם חמאת שקדים הן אחד החטיפים האהובים עלינו. אין תחליף לסיבים ולמים המצויים בפרוסות התפוחים, המעורבים עם החלבון והשומן הבריא שיש בחמאת השקדים ומהווים חטיף אנרגיה טבעי לחלוטין.

ארוגולה ותרד

אתם יכולים לאכול כמות גדולה של תרד או ארוגולה כחלק מסלט הצהריים שלכם, מבלי להגזים בקלוריות. הירוקים העוצמתיים האלה עוזרים לשמור על שובע, על ידי מתן כמות גדולה של סיבים תזונתיים ומים לגוף שלכם ומהווים מקור טוב לחלבון מהצומח. בנוסף, תקבלו מהם תוספת נאה של סידן, מגנזיום, ויטמין K, ויטמין C וחומצה פולית.

שעועית

שעועית עשירה בסיבים תזונתיים וחלבונים ודלה בקלוריות ושומן. בשל תכולת הסיבים הגבוהה שלה, היא מאטה את תהליך העיכול ומסייעת בניהול רמות הסוכר בדם. היא גם מקור טוב לפולאט, ברזל, אשלגן ומגנזיום.

פירות יער

פירות יער, כמו פטל אדום, פטל שחור אוכמניות ותותים, הם אפשרויות מצוינות למי שמחפש פירות ממלאים עם מעט קלוריות. לפירות היער תכולה גבוהה של סיבים תזונתיים ומים ויש בהם פחות סוכרים טבעיים מאשר בפירות רבים אחרים. הם עמוסים בוויטמינים וחומרי הזנה, עשירים בנוגדי חמצון ואף מספקים תכונות אנטי דלקתיות.

ברוקולי

לא בכדי אמא שלכם תמיד רצתה שתאכלו את הברוקולי שהיא הניחה בצלחת שלכם - הירק הזה עשיר בסיבים תזונתיים ומכיל מעט בקלוריות ועם ויטמינים A, C, E, K, ברזל, סידן, אשלגן, מגנזיום, סלניום ופולאט, הוא נחשב למזון-על הנלחם בסרטן.

ביצים

אף ארוחת בוקר אינה שלמה בלי ביצים, העשירות בחלבון. מחקרים הראו שגופם של אנשים שאוכלים ארוחת בוקר שעשירה יותר בחלבון, מייצר פחות את הורמון הרעב גרלין. בנוסף, ביצים מהוות מקור מצוין לוויטמינים מקבוצת B וויטמינים A, D, E ו-K והן גם מכילות כולין - מרכיב תזונתי החשוב לצמיחה ותחזוקה של התאים ובריאות המוח והעצמות.

דגים שמנים

דגים שומניים כמו סלמון, הליבוט, טונה ובקלה מהווים מקורות מצוינים לחלבון, עם מעט קלוריות. בנוסף, דגים אלו עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, אשר הוכחו ככאלו שנלחמות במחלות דלקתיות ומשפרות את בריאות הלב וכלי הדם, בריאות המוח ובריאות העיניים. דגים שומניים מדורגים במקום שני במדד המאכלים המשביעים, מה שהופך אותם לתוספת חשובה לכל מי שמחפש לרזות או לשמור על המשקל.

יוגורט יווני

עם פרוביוטיקה שיש בו, המעולה לבריאות המעיים - וכמות גדולה יותר של חלבון מאשר ביוגורט רגיל, יוגורט יווני הוא מרכיב עיקרי שכדאי שיהיה במקרר. עם זאת, היזהרו מתוספת הסוכרים שעלולים להיכלל ביוגורט בטעמים. נסו להמתיק יוגורט יווני רגיל לפי הטעם עם דבש ופירות יער, או להקציף שייק פירות יער וירוקים, הכולל כמה מהמאכלים המשביעים ברשימה זו.

תפוזים

בנוסף להצעת מנה גדושה של ויטמין C, תפוזים הם מקור טוב לאשלגן ועוזרים לשמור על שובע עם תכולת המים והסיבים התזונתיים הגבוהה שבהם. תפוזים נמצאים במקום השלישי במדד השובע.

פופקורן

אמנם פופקורן אינו הבחירה הטבעית ביותר והמובנת מאליה ברשימה זו, אבל הוא יכול להיות חטיף ממלא ועם לא הרבה קלוריות. בין אם אתם מכינים בעצמכם או קונים אותו מוכן בשקיות, שימו עין על תוספת השמנים, השומן, הסוכר והמלח.

תפוחי אדמה

רבים מוותרים על הפחמימה הצנועה הזו, אבל בתפוד אפוי רגיל יש רק כ-100 קלוריות, יחד עם ויטמין C, אשלגן וקצת סיבים תזונתיים וחלבונים. בנוסף, תפוחי אדמה מבושלים נמצאים במקום הראשון במדד השובע, מה שהופך את העמילן הטעים שבהם למזון דל הקלוריות הטעים ביותר שישאיר אתכם שבעים לאורך זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר