ואיך הגיב יאיר לפיד?

"למה אתה מסית נגד החרדים?" • צפו בתשובה של ליברמן

בישיבת הסיעה ניסה ליברמן להתבדח על עליית שכר המינימום: "למה אתם קמצנים, תבקשו 8,500"; איך הגיב כשנשאל על-ידי כתב 'כיכר' למה הוא מסית נגד חרדים • ומה ענה יאיר לפיד על כך? (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן ולפיד, היום (צילום: ערוץ כנסת)

ראשי הסיעות בכנסת, קיימו מדי שבוע ביום שני - ישיבות סיעה. מי שלא קיימו ישיבות סיעה עם נאום ראש הסיעה, הן מפלגות כחול לבן והליכוד. בכחול לבן, לא קיימו השבוע סיעת סיעה, ככל הנראה בשל העיכוב המשמעותי בחוק הפנסיות, במפלגת הליכוד לא נערכה היום ישיבת סיעה, בשל המתיחות הכבדה בין ראש המפלגה נתניהו לחבר הכנסת אמסלם.

שר האוצר ליברמן פתח את ישיבת הסיעה והתייחס לדרישת מרצ והעבודה לעלות את שכר המינימום: "שכר המינימום בישראל גבוה יותר משכר המינימום בארה"ב ומחלק ניכר ממדינות אירופה. לא מבין את הקמצנות של כמה אנשים בקואליציה שרוצים להעלות רק ל-6,500 ולא ל-8,500", עקץ ליברמן את חבריו לקואליציה.

דבריו של ליברמן (צילום: ערוץ כנסת)

"הסיבה", הסביר ליברמן, "שהעלאה כזו היא כיוון שבסוף זה מתגלגל לצרכן, רוב מי שיספוג את העלייה זה הצרכנים הפרטניים, ובסוף תהיה אינפלציה, עסקת החבילה הייתה חתימה של מגוון גופים כבר בסוף נובמבר. מוזר מאוד שעד לפני עשרה ימים לא שמענו רבע מילה בנושא הזה".

"אי אפשר לשנות הסכם באופן חד צדדי, לא מדובר פה במהלך פוליטי, אלא בהסכם רחב, מבחינת הצמיחה אנחנו במקום הכי גבוה בעולם המערבי, 94% מהמשק הישראלי עובד בתפוקה של 110-115%, 6% מהכלכלה הישראלית נמצאת בקשיים, חצי מהם לא קשורים לקורונה. בשנת 2019, טרום קורונה, נסגרו 76,000 עסקים".

'כיכר השבת' שאל את ליברמן - מדוע כל פעם שיש עליך ביקורת, אתה חוזר ומסית נגד הציבור החרדי?

יוליה מלינובסקי זעמה על השאלה: "אני לא מאמינה", וליברמן, לא הפתיע: "אני לא מסית נגד חרדים. אני רוצה לחלץ אותם מהשבי בו הם נמצאים. ראשי ש"ס ויהדות התורה שפועלים נגדם, והם מבחינתי הכת הכי קרובה ליהדות. כל מה שהם מטיפים זה פשוט שקר. לא כתוב במקורות, שאדם צריך רק לשבת וללמוד תורה ולא ללכת לעבוד, אם הרמב"ם ורש"י עסקו במלאכה, גם הם יכולים ותקרא גם אתה מה הרמב"ם אומר על אלו שחיים על הצדקה - זה חילול השם".

ליברמן במענה לשאלת 'כיכר' (צילום: שמואל קרמרסקי, שחרית)

עוד הוסיף ליברמן: "אני לא מבין למה אסור לשרת בצה"ל גם יהודה המכבי ודוד המלך היו חרדים והם שירתו בצה"ל. גם לגבי גיר, צריך לאהוב את הגר. כשאנשים תלויים בקצבאות - שמביאים להם עסקנים של ש"ס ויהדות התורה, אז יחד עם הקצבאות מביאים להם פתק הצבעה, ולכן הם גם אוסרים על לימוד ליבה".

על העלאת הריבית, אמר ליברמן, "בנק ישראל מוגדר בחוק כרשות עצמאית לחלוטין. אני ונגיד בנק ישראל בדיאלוג מתמיד. הוא לא זקוק לעצה שלי"

על פנסיות הרמטכ"ל והמתיחות עם כחול לבן, הסביר ליברמן: "צריך לקדם ולהשלים את הסאגה הזו. אני אישית תומך. בתנאי השוק זה אנשים שעובדים קשה ומסכנים עצמם, והשוק מציע יותר. אנחנו כסיעה נתמוך בהצעה הזו".

על המתיחות בין רוסיה לאוקראינה, אמר ליברמן: "צריכים לתמוך במדינת ישראל. אני לא בעד רוסיה או אוקראינה. הדבר הכי חכם זה לשמור על פרופיל הכי נמוך". כשנשאל על מתווה הכותל אמר: "חבל אם ניכנע ללחץ חרדי באשר למתווה הכותל".

שר החוץ יאיר לפיד התייחס בדבריו למו"מ עם איראן, ולאחר מכן נשאל על-ידי כתב 'כיכר השבת': אמרת שאתה בעד שהחרדים ייכנסו לקואליציה, אבל ליברמן כל פעם תוקע מקלות בגלגלים עם ההסתה שלו, מתי תגבילו אותו?

לפיד השיב: "לממשלה יש עמדה משותפת בנושא. שאתה הופך להיות הורה אתה לוקח על עצמך אחריות וחלק מזה זה לדאוג לפרנס אותם, אני לא מכיר דרך אחרת להתפרנס מלבד עבודה".

לפיד במענה לשאלת 'כיכר' (צילום: שמואל קרמרסקי, שחרית)

על מה תהיו מוכנים לוותר?

"רוצה שאנהל איתך מו"מ קואליציוני?".

לגבי המבוכה שעורר אמש בריאיון לחדשות 12, כשדיבר על רוסיה-אוקראינה, אמר לפיד: "היה ציטוט לא נכון שלי בקשר לרוסיה-אוקראינה. אני צריך להיות זהיר מאוד בנושא הזה. יש לנו גבול עם רוסיה, בגבול עם סוריה. קורא לחבריי בממשלה: תהיו זהירים בדבריכם".

לגבי המשבר עם רע"מ, הסביר לפיד: "אנחנו בדיאלוג מתמיד עם רע"מ. נכון לעכשיו אני חושב שלא תהיה בעיה בהצבעות, שר הביטחון צודק במיליון אחוז בדרישתו. צריכים לוודא שאיכות הלוחמים והמפקדים לא תיפגע. להציע שינוי זה בסדר גמור, אבל הממשלה צריכה לעמוד בהחלטותיה".

על אי עליית שכר המינימום אמר לפיד: "התוכנית הכלכלית נחשפה בנובמבר. נמשיך ונקדם אותו, נותנים לך - תיקח. אני הראשון לחשוב ש-6,000 זה לא מספיק, אבל קחו - ואז תתחילו מלחמה חדשה".

לגבי מתווה הכותל, אמר שר החוץ: "אני לא ויתרתי על פשרת הכותל. המפלגות החרדיות יודעות שזה מתווה טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר