תוצאות מפתיעות

בדקנו: האם כשהחום עולה, גם ההומור עולה?

העולם מתחלק לשתיים: אלה שכאשר הם לא מרגישים טוב הם שוכבים באפיסת כוחות, ואלה שכאשר החום שלהם עולה המצב רוח עולה איתו • בדקנו עד כמה זה נכון - ומדוע (MEN)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
ככל שכואב להם יותר – הם יצחקו יותר כי זה הדרך שלהם להדחיק את הכאב (צילום: שאטרסטוק)

גילוי נאות: השורות הבאות נכתבות בעקבות כמה ימי מחלה לא קלים שעברו על כותב השורות לפני כמה שבועות.

בסוף הכתבה אתם תדעו האם כשהחום עולה ההומור עולה איתו או שזה רק הזיה שעלתה לי כאשר לא הרגשתי טוב...

נראה שיש שני סוגים של אנשים ש'לא מרגישים טוב'. הסוג הראשון הינו של האנשים שמיד שעולה להם החום אך במעט הם נשכבים על הספה עם שמיכה וכוס תה ומודיעים בדרמטיות שהם הולכים למות (חס ושלום). אסור להתקרב אליהם. הם במצע מלמולים חסרי פשר.

הסוג השני הינו של אנשים שמיד שהם מתחילים לא להרגיש טוב ההומור שלהם מתפתח בהדרגה וככל שהחום עולה – ההומור עולה אתו יחד. ביום יום הם יכולים להיות האנשים הכי קרים שיש. לא יודעים צחוק מהו והינה, דווקא שהם לא מרגישים טוב, הם יכולים לעשות מופע סטנדאפ מגלגל מצחוק.

האם זה באמת כך, ברגע שעולה החום עולה ההומור? בואו נבדוק:

כדי לענות על התשובה באופן חד משמעי עלינו לתת קדימון קטן. כאשר מתחילים לא להרגיש טוב הגוף מתחיל להילחם על עצמו ופועל להרחיק את החיידקים שאינם טובים. לכן, החום עולה.

לעיתים, וזה כבר הסבר פסיכולוגי, כאשר אנחנו במלחמה אנחנו מתנהגים אחרת מבחיי היום יום. דווקא בגלל שהמצב שונה, אנחנו לא נעטוף את עצמנו במעטפות שאותם אנו עוטפים את עצמנו כל יום. ייתכן שבגלל שאנחנו 'מסירים' מעצמנו את כל העטיפות – אנחנו מתנהגים יותר משוחרר וממילא כאשר לא נרגיש טוב ההומור יזנק לגבהים.

ידידי למקלדת, הכתב המוכשר ישראל גינצבורג שידיו רב לו בעולם הנפש, מציע כיוון אחר: "אם ההומור שלך עולה כשאתה לא מרגיש טוב, ייתכן ומדובר בהדחקה. אנשים שלא מסוגלים להתמודד עם רגשות דיספוריה (רגשות של מצוקה, כאב, דכדוך א.ט.) עלולים לצחוק במקרים שבהם הם אמורים לבכות. ככל שהכאב גדול יותר, וככל שקשה להם לכאוב את המצב שלהם כך למראה האירוניה הם דווקא יצחקו יותר".

גינצבורג מנתח את הנושא לעומק: "זה מתחיל עוד כילדים קטנים. כאשר הם נופלים על הרצפה מיד באים ואומרים להם 'לא נורא', 'זה לא כל כך כואב'. במקום לבוא ולומר לילד: 'כואב לך אבל זה יעבור', מתווכחים עם ההרגשה שלו ובהמשך גם הוא יאמץ את הדפוס הזה ויתווכח עם הרגשות שלו. כשהוא יגדל - במקרים שבהם לא ירגיש טוב הוא עלול להדחיק את הכאב ולהתמלא במצב רוח עליז כשמנגנוני ההגנה שלו יחליפו את הכאב בהומור.

"אפילו במחנות ההשמדה בפולין היו לא מעט אנשים שסיפרו 'בדיחות שואה', כשהם לא מסוגלים להכיל את המציאות הקשה והנפש שלהם עושה הכל בכדי לברוח מהכאב".

"למרות זאת", גינצבורג מסייג את דבריו: "יכול להיות שבמקרים מסוימים אנחנו באמת מאושרים לקבל יום חופש באמצע הלחץ של העבודה, ואנשים באמת שמחים ומרוצים מהעובדה שיש להם יכולת לקחת יום חופש מבלי להתנצל על כך".

אז הסבר פיזיולוגי מדוע כאשר אנחנו לא מרגישים טוב – ההומור שלנו יכול לעלות, אין לי לתת לכם, אבל הסברים אפשריים מדוע זה קורה – יש לנו בהחלט.

ונסיים במשפט המחץ:

צחוק הוא התרופה הטובה ביותר לבריאות.

גם לכם ההומור עולה כאשר החום עולה? שתפו אותנו בתגובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר