אתם גם מסוגלים?

כך תתמידו בפעילות ספורטיבית לאורך זמן

כבר שנים שאתם עושים כושר בכל יום בעולם הדמיון... התחלתם אינסוף פעמים אולם אתם לא מצליחים להתמיד. אם תשתמשו ב-5 הטיפים הבאים, יש לכם סיכוי להצליח! (בריאות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן פלאש 90)

כולנו אלופים בלהתחיל. אנחנו מתחילים בהתלהבות ועם משוכנעות פנימית שהנה - הפעם זה יהיה אחרת. "הפעם באמת" - אתם מבטיחים לעצמכם בפעם האינסוף, עד שאתם מגיעים לשלב הייאוש, מחייכים חיוך של השלמה ומאמינים שלעולם לא תצליחו להתמיד בפעילות ספורטיבית.

אם תשתמשו בחמשת הטיפים הבאים - גם אם אתם לא מהטיפוסים המאורגנים תצליחו להתמיד לאורך זמן, ולחיות חיים בריאים ואיכותיים יותר.

1. הטמיעו את הכושר בשגרת החיים - למרות שההתחלות ממלאות אתכם במרץ, הן גם מתישות אתכם. שינוי מצריך אנרגיה רבה, והשלב הראשוני של כניסה לעולם הבריאות עלולה להיות קשה. אם תצליחו להטמיע את פעילות הכושר שלכם לתוך שגרת החיים, לא תצטרכו להתחיל את הפעילות בכל בוקר מחדש. לדוגמה: במקום לקבוע לצאת מהבית בכל ערב להליכה של חצי שעה - וותרו על האוטובוס ולכו ברגל. יש סיכוי טוב בהרבה שתשכחו בערב לצאת מהבית, אך להימנע מלעלות על האוטובוס יש פחות סיכוי שתשכחו.

2. השקיעו בשלב ההתחלה - הייתם רוצים להתחיל במלוא המרץ, אך אתם כבר מכירים את עצמכם, ואתם יודעים שבעוד זמן לא רב האנרגיה תדעך. השקיעו סכום כסף ורכשו ציוד שיסייע לכם להאמין שאתם אכן הולכים לשנות את שגרת יומכם והכנס לכושר.

3.התמקדו במטרות - תשננו לעצמכם את הסיבה שבשלה התחלתם כושר. תדמיינו איך תיראו או תרגישו בעוד כמה חודשים. תקבעו יעדים ותבדקו שוב ושוב עד כמה הצלחתם או לא הצלחתם להתקרב לעבר המטרה. כשהגעתם למטרה תעצרו את הפעילות ותשאלו את עצמכם: "האם אני רוצה להמשיך ולהתעמל, או שהגעתי אל היעד ואני רוצה לעצור? מה יקרה אם אפסיק לשמור על פעילות ספורטיבית"? - וקבלו החלטה מחדש על המשך דרככם.

4. ייצרו שינויים בדרכים נוספות - פעילות ספורטיבית כוללת לא רק את הפעילות עצמה, אלא אימוץ אורח חיים בריא כדרך חיים. שנו את התזונה לבריאה יותר, הוסיפו פירות וירקות, הוסיפו לשגרת יומכם אוכל בריא שיזכיר לכם את השינוי שאתם עובדים לשנות בחייכם.

5. הכניסו משמעות לפעילות - פעילות פיזית עלולה להיראות כ'תרבות יוון' או השקעה שאינה קשורה לעולמכם הרוחני או הנפשי, אולם אם תשכילו לראות את ההיבט הרוחני או הנפשי של הפעילות הספורטיבית שלכם תגיעו להישגים גבוהים בהרבה. אמרו לעצמכם: "כשאני עוסק בפעילות ספורטיבית יש בי אנרגיות להשקיע בשאר חלקי היום", או - "אם אצליח להתמיד בפעילות ספורטיבית ארגיש מספיק חזק כדי לצלוח את משברי החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר