בעיצומה של השבת הקשה

הגאון רבי יצחק זילברשטיין ניחם את משפחת פלאי: "הקב"ה לא נשאר חייב"

בעיצומה של השבת הקשה, בעוד הם מתאבלים על נכדם שנרצח בפיגוע - טרם נודע על רצח הנכד השני - הגאון רבי יצחק זילברשטיין, עלה לבית משפחת פלאי בשכונת רמת אלחנן וניחמם באבלם הבלתי נתפס | "אין לי מושג איך הקב"ה יחזיר לכם את האבידה אשר לקח - אך מה שבטוח זה שה' לא נשאר חייב" (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
זירת הפיגוע בערב שבת (צילום: Jamal Awad/Flash90)

שכונת רמת אלחנן היתה אבלה במהלך השבת האחרונה, עם היוודע הבשורה הנוראית על רצח הילד יעקב ישראל פלאי הי"ד, בפיגוע הדריסה בשכונת רמות, ופציעתם של בני המשפחה - בעת שעשו את דרכם לשבת חתן בבני ברק.

הסבא, הרב שמואל פלאי, מתגורר בשכונת רמת אלחנן וכך האבל הפך לקשה יותר עבור כלל התושבים.

רבה של השכונה, הפוסק הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה - ביטל את שיעורו הקבוע בבית המדרש המרכזי בשכונה, הנמסר מדי ליל שבת, ובמקום זה ביקש מכל הציבור להגיד פרקי תהילים לרפואת הפצועים שנפצעו בידי המחבל הארור.

ההספד המצמרר של האח צבי פלאי (צילום: שיא לייב)

בשבת בבוקר, מיד לאחר התפילה, פנה הגר"י זילברשטיין אל בית משפחת פלאי, כדי לנחמם על רציחת הנכד הי"ד - עוד בטרם נודע כי גם הנכד השני, אשר מנחם הי"ד, נרצח.

"לפני עשרות שנים נפטר בחור צעיר באופן טראגי ביותר", סיפר הרב זילברשטיין למשפחה, "המשפחה האבלה היו המומים ומזועזעים על פטירת קרובם שנפטר בפתאומיות. אך הקב"ה שראה בצערם שלח להם כעבור תקופה לא ארוכה נחמה קטנה: נולד תינוק חדש במשפחה - דבר אשר ניחמם במעט על פטירתו.

"עברו מספר שנים, והאב הלך עם אותו בן ברחוב. במהלך הדרך הם עברו סמוך לישיבה שבה למד האח שנהרג. לפתע הבן פונה לאביו ואומר לו: 'אבא, אני רוצה להיכנס לישיבה הזאת'. האבא המופתע אישר וכך הם נכנסו שניהם לישיבה.

"פתאום הבן מסתכל על אביו, מפנה את מבטו לכיוון אחד החדרים בישיבה, ואומר לאביו: 'אבא תראה במקום הזה למדתי, וכך במושב הזה ישבתי ולמדתי תורה, עד שנהרגתי!'. האבא התעלף במקום.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

"הבן הקטן מעולם לא דרך בישיבה הזאת, מועלם לא ידע על זה שאחיו הנפטר למד בישיבה הזאת, ואין כל הסבר הגיוני להסביר את זה שהוא ידע לכוון את אביו למקום המדוייק בה למד אחיו הרבה שנים לפני כן.

"יש רק הסבר אחד להסביר איך האח הקטן ידע. האבא שהתאושש פנה יחד עמי, אל מרן רשכה"ג הגר"ח קניבסקי זצוק"ל, וסיפר לו בהתרגשות עצומה את הסיפור הזה. מרן הסתכל על האבא ואמר לו: 'הקדוש ברוך הוא לקח לכם את הילד, אך ברחמיו העצומים הוא החזיר אותו בדמות האח הקטן!'".

הגר"י זילברשטיין המשיך ואמר למשפחה: "אין לי מושג איך הקב"ה יחזיר לכם את האבידה אשר לקח, אך מה שבטוח זה, שה' לא נשאר חייב, ובטוח הוא 'יפצה' אתכם על כך".

והוסיף הרב ואמר כי "כתוב במהר"ם מרוטנבורג שבשעה שאדם נהרג על קידוש שם שמים, אין לו סבל כלל וכלל! אמנם הוא צועק אבל סבל אין לו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר