לאחר חג הפסח

בשורה לחולי הצליאק: הקמחים ללא גלוטן ישובו למדפי הצרכניות

מדובר בפורמולה איכותית ובריאותית יותר מזו הקודמת המאפשרת שימוש בתחליפי הקמחים לחולי הצליאק מבלי להתפשר על איכות המוצר | סגה"ש אורי מקלב: "זוהי בשורה גדולה למעל למאה אלף אזרחים הרגישים לגלוטן" (בריאות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר פעילות מאומצת שהחלה עוד בימי הממשלה הקודמת, משרד הבריאות שב לסבסד את תחליפי הקמחים לרגישים מגלוטן, בעקבות כך יצאו בחודשים האחרונים במשרד הבריאות במרכז מיוחד לחברות השונות לספק תחליפי קמחים לחולי הצליאק. בימים האחרונים הודיעו במשרד הבריאות כי במרכז זכתה חברת אשבל אשר תחל לספק את תחליפי הקמחים ללא גלוטן מיד לאחר חג הפסח ברשתות השיווק השונות כאשר המחיר לקימונאי יעמוד על שנים עשר שקלים בקירוב.

כאמור, חודשים רבים של מחסור בשוק בקמחים ללא גלוטן יגיעו לאחר חג הפסח לסיומם, עם סיום ההליך המכרזי של משרד הבריאות לסבסד קמח ללא גלוטן עבור חולי צליאק. בחודשים אלו עלו מחירי קמחים אלו במאות אחוזים והגיעו עד לשלושים שקלים לקילוגרם אחד של קמח ללא גלוטן, מאות פניות אל לשכת סגן השר אורי מקלב הלינו על המחסור החמור וחוסר היכולת לצרוך מזון בסיסי לחולי הצליאק.

סגה"ש מקלב פנה עוד בימי הממשלה הקודמת אל מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש שפעל לזרז את ההליך, ועם החלפת הממשלה נרתם לפעילות מנכ"ל משרד הבריאות החדש משה בר סימון טוב שקידם את הנושא במהירות לטובת הצרכנים.

"כיום, 1-1.5 אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מצליאק ונדרשים לתזונה מיוחדת נטולת גלוטן, אולם המחיר של מוצרי מזון בסיסיים אלו גבוה פי 5-3 ממחירם של מוצרים מקבילים המכילים גלוטן", הסביר מקלב למנכ"ל משרד הבריאות.

בנוסף, הודיע מנכ"ל משרד הבריאות לסגה"ש מקלב כי משרדו שינה את יחס הסבסוד כך שניתן יהיה לסבסד כמויות גדולות יותר של קמחים אלו בכדי למנוע מחסור בשוק.

סגה"ש אורי מקלב הודה לשרי הבריאות שהביאו לסיום הסאגה ואמר כי מדובר היה בפעילות האינטנסיבית ברמה השבועית של מעקב ובקרה אחר התקדמות התהליכים, שינוי הפורמולה תוך אי התפשרות על איכות וטיב הקמחים. "בישראל חיים היום מעל למאה אלף אזרחים הרגישים לגלוטן - ייקור התחלפים ייקרו את המחיה שלהם בארץ עם יציאת הקמחים החדשים לשוק יוזלו המחירים באופן ניכר", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר