4 טיפים חשובים

סובלים מהפרעות שינה? ייתכן שאין לכם סדר יום

סובלים מהפרעות שינה ואכילה? יש מצב שזה קשור לסדר יום שלכם • לפניכם מספר טיפים ועצות איך לשמור על סדר יום על מנת להיות אפקטיביים יותר ורגועים הרבה יותר (אימון אישי)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
לוקח כמה דקות - אבל כדאי. תכנון סדר יום (צילום: שאטרסטוק)

אם גם אתם מאלו שלא ישנים טוב בלילה, קשה לכם להירדם או מתעוררים הרבה והשינה חלשה, הפתרון שלכם, בסייעתא דשמיא, נמצא כאן.

במכתב של הרבי מליובאוויטש ליהודי שסבל מחלישות ומהפרעות בשינה המליץ לו הרבי כך:

"במה שכותב אודות החלישות שלו, וכן מהפרעות בעת השינה, יש מקום לומר ששני העניינים הוא מהבלתי-סדר והעדר זמנים קבועים לאכילה שתיה שינה וכו'. והרי ידוע עד כמה דרשו וגם דייקו והקפידו רבותינו על סדר חיים מסודרים וביארו והסבירו שהחוסר סדר מונע להצלחה בקיום התורה והמצות".

הרבי מליובאוויטש ממליץ לו על שינה בזמנה כמו גם על אכילה בשעות מסודרות ועל סדר יום מסודר באופן כללי. הרבי ממשיך ומוסיף: "בפרט בנדון כזה שנוגע למלאכתו בקדש מלאכת זבולון [-בעל עסק] שקדם ליששכר, ואופן מלאכתו הרי מקרא מלא דבר הכתוב "שמח זבולון בצאתך", וק"ל".

את מכתבו חותם הרבי בהכוונה לפנות לרופא כדי להרגיע את הנפש: "ומהנכון שישאל דעת רופא בכדי להשקיטו מהתרגשות מהנ"ל ויבקשו לקבוע לו זמני האכילה שתיה וכו' ועד כמה שאפשר ישתדל לשמור עליהם והשם יתברך ישלח דברו ויחלימהו ויחזקהו".

אם כן למדנו, עד כמה חשוב סדר יום מסודר.

לפניכם מספר טיפים פשוטים ברעיונם אך חשובים ביותר בביצועם שעשויים לשנות לכם את היום לטובה.

תכנון

נכון אומנם שזה יכול לקחת לנו כמה דקות מהיום, אבל זה משתלם. תכננו סדר יום מסודר. רשמו את המטלות להיום (או מהלילה, ליום המחר) ומקמו אותם ברשימה לפי סדר חשיבותם.

זמן להודעות

תקציבו זמן מוגדר שבמהלכו אתם עונים על מיילים והודעות. זה לא צריך לתפוס לכם את כל היום

בלת"ם צפוי

השאירו חלונות לבלת"מים שעלולים להגיע במהלך היום. ככה, גם אם נכנס משהו לא מתוכנן, הוא לא באמת לא מתוכנן – כי הרי הכנו זמן מיוחד עבורו. שיטה זו תעזור לכם להמשיך בסדר יום הרגיל בלי לשנות לוחות זמנים.

לכל זמן ועת

קבעו זמני עבודה מוגדרים. מהבוקר עד הצהריים עובדים. הקציבו זמן שאתם עם המשפחה והילדים. זהו זמן איכות בלי פלאפונים והסחות דעת. בעת הצורך פתחו מחשב לשעה נוספת בערב – להשלמת עבודה. ככל שאתם מגדירים זמנים – תקבלו תוצאות אפקטיביות יותר.

חשוב לזכור, בטח לאור העצה המובאת במכתבו של הרבי מליובאוויטש: "מי שהולך לישון בזמן – קם בזמן", זהו מעגל קסמים שיעשה לכם את היום כולו טוב יותר. בהצלחה!

מקור המכתב: אגרות קודש חי"ז מכתב ו'שיד. באדיבות אור החסידות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר