למה באמת קשה לך לראות אותו יושב?

אם תשאלו כמעט כל אישה מה הכי קשה לה כשבעלה עושה או לא עושה? היא תאמר זה שהוא יושב בחוסר מעש שרוע על הספה בזמן שהיא עובדת ומתרוצצת * מה גורם לנשים להיות מזועזעות מחוסר מעש גברי? (זוגיות)

טליה אדר | כיכר השבת |
לא בחרתי לפתוח את הכתבה בפתיח מדעי יותר המציין נתונים על חוסר מעש בגברים מול עשייתן הברוכה של הנשים. וכי איך זה בעצם שעולם העשיה האמון ע"י הגבר, הופך להיות לו לרועץ כאשר הוא פורש למנוחה קלה. בפשטות מעשית לחלוטין, הנתון הכואב ביותר לאישה הוא כאשר היא כל היום עובדת בבית ובעלה 'המלך' נכנס הביתה. עיניה נשואות אליו - כפי שכתוב, וכמו שמתואר בסיפורי האגדות ובעצם קיים באופיין הטבעי של נשים.

ולמה זה קורה? נשים אינן מסוגלות לראות כי הבעל יושב בחוסר מעש למול העול הכבד שלה איתו היא מסתובבת כל היום, למרות שהוא כמובן בעל עול משלו, האישה אינה מסוגלת לראות את החוסר מעש שלו למול עשייתה שטרם הסתיימה. לכן הכאב הגדול ביותר נמדד 'בחוסר השיתוף, מה שידוע כי האישה היא הדמות השיתופית במערכת הזוגית, ואילו הבעל הוא בעל האופי 'הנושא בעול'.

ההבנה החסרה בסיטואציה זו, היא כאשר הבעל מגיע מיום עבודה, לימוד או מכל עיסוק שהוא, יושב על הספה למנוחה קלה, ואילו האישה עדיין לא סיימה את מטלותיה, כאובה לנוכח 'הנושא בעול' - בעלה שאינו מבין כלל את עולה. הרי היא אינה באופייה מסוגלת ללא שיתוף והוא לא מבין על מה המהומה. מטלותיה אינן נראות כבדות לעומת אלו שלו. הקצר הקל הזה בהבנה בין בני הזוג יכול להיות לכאב גדול או כבעיה קלה? תלוי בהתסכלות. הבעל אמור לזהות זא להשתתף ולהבין אל ליבה, לאחר מכן יותר לו להתרווח על הספה ללא כל כאב נשי מצידה. לעיתים לא שמים לב לתכונות האופי ולקווים הקטנים המבדילים בין המבנה שלו לשלה, טיפת מודעות והבנה יכולה למנוע כאב מיותר.

קבוצת מדענים הציבה חמישה קופים בכלוב, במרכז הכלוב הציבו סולם ועליו ערימת בננות. כאשר קוף מסוים טיפס על הסולם כדי לקחת לו בננה, המדענים שפכו מים קרים על הקופים שנשארו על הקרקע. הקופים שלא ציפו לכך, מיד לאחר מכן שינו את התנהגותם, כל פעם שקוף כלשהו נסה לעלות על הסולם, היו אוחזים בו שאר הקופים ומונעים ממנו באלימות לעלות על הסולם.

הקופים הפסיקו לעלות על הסולם על מנת לקחת בננות. המדענים החליטו להחליף את אחד הקופים. הקוף החדש ניסה לעלות על הסולם ומיד חטף מכות נמרצות מחבורת הקופים, והפסיק אף הוא לטפס. המדענים החליפו שוב קוף נוסף, אשר ניסה לעלות על הסולם כקודמיו. הפעם הצטרף הקוף הראשון שהוחלף בהכאת הקוף המטפס הנוסף בהתלהבות רבה.

החלפת הקוף השלישי חזרה על אותו מחזה, ובהדרגה הוחלפו שני הקופים הנוספים עד שלבסוף לא נותר אף לא קוף אחד מהקבוצה המקורית. המדענים נותרו עם חמישה קופים, שלמרות שמעולם לא ספגו מקלחת מים קפואים המשיכו להכות בכל מי שניסה להגיע אל הבננות. מה שבטוח הוא שאם היו הקופים הללו נשאלים מדוע אתם מכים? היו ודאי עונים: "לא יודעים, כך היה נהוג מעולם"..

מסקנה: עלינו לבדוק את ההתנהגויות והקבעונות שלנו, לבדוק מהו מקורן של התנהגויות מסויימות, ולשים לב שאיננו מתחפרים בהם לחינם, או גורמים הכאה מיותרת לאחר. תפיסות ודעות קדומות יכולות להיות לנו לרועץ ולהקשות לחינם על חיינו. אז לפני שאת ממש כאובה על כך שהוא על הספה ואת שוטפת את הרצפה, תחשבי מה עבר עליו, ואתה דקה לפני שאתה מתיישב כדאי קצת שתשתתף.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית