"בגלל היצירתיות"

מחקר: אפייה יכולה לרפא את דיכאון החורף שלכם

מדענים עקבו אחר 658 אנשים במשך שבועיים וגילו שאלו שהרגישו שמחים ונלהבים יותר לגבי ביצוע משימותיהם, הם אלו שהשלימו באופן קבוע פעילויות יומיומיות כבישול או אפיה (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאחר יום ארוך ומתיש בעבודה, ביקור לא צפוי מהשוויגער או אפילו רק ויכוח עם חבר טוב, חלק מאיתנו נוטים לתעל את הלחץ לאכילה רגשית ובעיקר, של מיני מתיקה. כעת, מחקר חדש מוכיח כי אפייה ובישול דווקא, הם אלו שטובים כמנגנון התמודדות.

על פי מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Positive Psychology", אנשים המשתתפים בפרויקטים קטנים ויצירתיים, הם הרבה יותר רגועים בחיי היומיום שלהם, כך מדווח המגזין "Smithsonian". המדענים עקבו אחר 658 אנשים במשך שבועיים וגילו שאלו שהרגישו שמחים ונלהבים יותר לגבי ביצוע משימות שגלשו ליום המחרת, הם אלו שהשלימו באופן קבוע פעילויות יומיומיות כמו בישול או אפיה.

לאחר סינון היומנים המפורטים של הנחקרים, גילו מחברי המחקר כי אנשים שהתמקדו בפרויקטים יצירתיים הרגישו שהם "פורחים" או שמקדמים את צמיחתם האישית. טמלין קונר, מחברת המחקר הראשית, ציינה בפני הטלגרף כי זה יכול לקרות בעקבות חוויית התחושה המושלמת של הוצאת עוגיות שוקולד צ'יפס טריות מהתנור או מהקצפת וקישוט קאפקייקס תוצרת בית - שיכולה להישאר גם ביום שאחרי.

נחמד לדעת, אבל שימו לב: "ישנה הכרה הולכת וגוברת במחקרים פסיכולוגיים כי יצירתיות קשורה לתפקוד רגשי", מציינת קונר. "עם זאת, מרבית העבודה הזו מתמקדת באופן שבו רגשות מועילים או פוגמים ביצירתיות, לא אם היצירתיות מועילה או פוגמת ברווחה הרגשית".

בין אם אתם מאמינים למדע ובין אם לא, אתם חייבים להודות שמאפים חמימים הם דבר די עוצמתי. אז בפעם הבאה שאתם מרגישים את דיכאון החורף שלכם מזדחל ללב, שלפו את המיקסר מהארון והתחילו לעבוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר