למה זה רעיון טוב לתת לאחים לריב

קולות של ילדים ברחבי הבית מתקוטטים, מוציאים כל זוג הורים מדעתו. אז לפני שתפנו לפשר בין הניצים, כדאי שתשקלו את היתרונות שתקצרו מאי התערבות. הצלחה מובטחת בקריירה הוא רק אחד מהם (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

שום דבר לא מוציא הורים מדעתם כמו הקולות של ילדיהם מתקוטטים ואז, חמש שניות מאוחר יותר, יללות של צופר שמהדהדות ברחבי הבית. אבל לפני שתפנו לפשר בין הניצים, כדאי לשקול את היתרונות שתקצרו מאי התערבות:

קונפליקטים מעוררים יצירתיות

הפרופסור לפסיכולוגיה, אדם גרנט, כתב ב"ניו יורק טיימס": "המיומנות לנהל ויכוח טוב שלא הופך להיות אישי, היא קריטית בחיים. אבל זו אחת שהורים מעטים מקנים לילדיהם. אנחנו רוצים לתת לילדים בית יציב, אז אנחנו מפסיקים מריבות בין האחים ומנהלים את הוויכוחים שלנו מאחורי דלתות סגורות. אבל אם ילדים לעולם לא יחשפו לחילוקי דעות, נוביל להגבלת היצירתיות שלהם".

הבעת הטיעונים, ניהול משא ומתן, התפשרות, לקיחת אחריות - יש כישורי חיים שבאים בעקבות תאונות בחדר הילדים. ואל תחושו אשמה על וויכוחים עם בן הזוג שלכם שנמצאים בטווח שמיעה של מאזינים קטנים. גרנט מצטט מחקר שמקשר באופן ישיר את היצירתיות של מבוגרים שגדלו בבתים שהיו פחות הרמוניים: "התוצאות הראו שקונפליקט אצל הורים קשור באופן מובהק לרמות יצירתיות מאוחרות יותר".

פתרון בעיות גורם מוביל לעצמאות

פסיכולוגים ממליצים להתערב בעדינות, במידה וקרבות הילדים מסלימים עד כדי אלימות. אבל בלוגרית ההורות והאם לארבעה בנים, מליסה ל. פנטון, מביאה את הפוסט הזה שהפך לוויראלי, כדוגמא לתיווך מתון: "בחיים האמיתיים יש לנו התערבויות טיפוליות כל היום וככל שהילדים שלי ידעו טוב יותר שהם צריכים ללמוד את הכישורים כדי ליישב הבדלים אמיתיים בעצמם, כן יטב... אני לא רוצה שהילדים שלי תמיד יהיו תלויים בי או בצד שלישי, כדי להקל על הפיוס".

מריבות מכינות אותם לגינת המשחקים

ילדים רגילים שמתווכחים לא מזדעזעים כאשר הם נתקלים בעימות. "אם אנחנו רק לעתים נדירות מתקוטטים קלות, אנחנו לומדים להתרחק מהאיום של סכסוך", כותב גרנט. "טיעונים בנוכחות עדים - והשתתפות בהם - עוזרים לנו לגדל עור עבה יותר... אין זמן טוב יותר מהילדות ללמוד איך לגבש אותו" ואין שום יריב טוב יותר להתאמן עליו, אומרים פסיכולוגים, מאשר אחינו.

... ומקדמות להצלחה בקריירה

מה משותף לעורכי דין המופיעים בבתי משפט, סוכני מכירות, סנטורים ומנכ"לים? כולם מצטיינים באמנות השכנוע בזמן וויכוחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר