הלבן חוזר

חרפה בפוניבז': גביע לבן הושלך על הרב חיים ברמן

במהלך מהומה שהתפתחה בבית המדרש של פוניבז', בחורים משני הפלגים הליטאים שרו וצעקה ומנעו את קיום התפילה במקום. בחורים מפלג המחבלים אף זרקו גביע "לבן" על הגאון רבי חיים ברמן המזוהה עם פלג "השונאים". הרקע לעימותים: החלטת אחד הפלגים לבנות בספרייה קיר שנהרס בחודש אלול (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

שוב פוניבז' סוערת, שוב לבן נזרק על רב: לאחר העימותים הקשים בתחילת השבוע בין שני הפלגים בישיבת פוניבז', זאת על רקע בניית קיר הספרייה שנהרס בחודש אלול האחרון על ידי פלג המחבלים, הסערה מסרבת להירגע.

הערב (חמישי), קודם תפילת מעריב בשעה 19:30, ניגש בחור מפלג "המחבלים" במטרה לכאורה להשתלט על העמוד, זאת למרות הקביעות של הצד השני לגשת לפני העמוד. אנשי פלג "השונאים" מנעו בתגובה את התחלת התפילה והחלה מהומה במקום.

הרב ברמן לאחר השלכת גביע הלבן לעברו (צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

עד מהרה התפתחה מהומה בבית המדרש, ובחורים משני הפלגים החלו לשיר ולצעוק במקום. במהלך העימותים, בחורים מפלג המחבלים אף זרקו גביע לבן על הגאון רבי חיים ברמן, שנחשב לאחד מגדולי תלמידי החכמים בדור.

יצויין, כי לאור המהומות בין הפלגים, החל מלפני 8 שנים בתפילות שבת וימים טובים מתפללים "השונאים" בבית המדרש אוהל קדושים ואילו "המחבלים" בבית המדרש הגדול והמוכר. בימות החול מתפללים "השונאים" בבית המדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר