ממלכתי חרדי

דיווח: אטיאס מגשר, אשתו תשמש כמפקחת של המחוז

אריאל אטיאס, לשעבר אחד מח"כי ש"ס, מגשר בין רשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס לבין משרד החינוך והאוצר במו"מ על הרפורמה ברשת והכנסתה תחת המחוז החרדי החדש - כך מדווח 'דה מרקר' • במקביל, אשתו אסתר מונתה לשמש כמפקחת של המחוז • "אריאל אטיאס אחד האנשים המשפיעים" (אקטואליה)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אריאל אטיאס (צילום: מאיר אלפסי)

משרד החינוך ומשרד האוצר מנהלים בשנה האחרונה משא ומתן מול רשת מעיין החינוך התורני של ש"ס, כדי להפוך אותה לרשת ציבורית ומפוקחת שתזכה לתקצוב ולפיקוח מלאים של משרד החינוך, כאשר ש"ס צפויה להיות הממונה על החינוך החרדי-ספרדי במחוז שיוקם, כך מדווח 'דה מרקר'.

הצעדים הללו נעשים כחלק מהרפורמה של שר החינוך שי פירון, שמקים מחוז חרדי במשרד החינוך, במסגרתו אמורים לקום בתי ספר בחינוך הממלכתי-חרדי והסדרה של החינוך החרדי, כולל הכנסת לימודי ליבה, תקצוב ופיקוח על בתי הספר.

בסוף השנה שעברה, מדווח דה מרקר, חתמו נציגי ש"ס ורשת החינוך שלה על הסכם הבנות מול משרד החינוך והאוצר, במסגרתו הוסר האיום לקצץ בתקציב רשת מעיין החינוך התורני שמסתכם ב-525 מיליון שקל בשנה, ובמקביל הרשת הסכימה לבצע תוכנית התייעלות, הכוללת פיקוח של המחוז החרדי החדש וקבלת הכרה של רשת רשמית זאת לצד חופש פעולה לרשת בכל הקשור לחינוך בנושאי הלכה ודת.

עם זאת, החתימה על ההסכם מתעכבת, ושני הצדדים מאשימים האחד את השני. ברשת החינוך טוענים כי משרד האומר מנסה להימנע מהגדלת תקציבי הרשת ואילו בממשלה יש גורמים הטוענים כי הרשת לא עמדה ביעדים שהוצבו לה במסגרת ההסכם, כמו סגירת כיתות ובתי ספר שלא עמדו בתקנים ופיטורי עובדים.

לפי הדיווח ב'דה מרקר', אסתר אטיאס, רעייתו של אריאל אטיאס, לשעבר אחד מחברי הכנסת של ש"ס, מונתה למפקחת במערכת הפיקוח של המחוז החרדי החדש.

לפי הדיווח בעיתון, אסתר אטיאס "נחשבת דמות מקצועית בעלת ניסיון של שנים בפיקוח על בתי ספר. היא בעלת תואר שני בחינוך מאוניברסיטת בן גוריון ובעלת ניסיון של 11 שנים כמפקחת בכירה ברשת מעיין החינוך התורני של ש"ס".

גורמים במשרד החינוך העריכו כי למרות שמונתה לתפקיד זוטר הוא יכול לשמש "נקודת מוצא" לקידום עתידי שישפיע בצורה משמעותית על המתרחש ברשת.

לצד מינויה של אטיאס, מונה גם הרב יוסף פוליטי, שהיה מפקח אזור הצפון ברשת, למפקח של משרד החינוך במחוז החרדי החדש. בנוסף מונו עוד כחמש מפקחות במחוז החרדי, כולן עבדו עד לא מזמן ברשת החינוך של ש"ס.

לפי הדיווח, בחודשים האחרונים, למרות פרישתו מהחיים הפוליטיים, אריאל אטיאס מגשר בין מעיין החינוך התורני למשרד החינוך במשא ומתן על הרפורמה.

גורמים במעיין החינוך התורני טוענים בתגובה כי אטיאס מעורב רק בעניינים הקשורים לניהול ותקציבי הרשת ולא בנושאים הפדגוגיים בהם עוסקת רעייתו שנבחרה לתפקיד בזכות ניסיונה במערכת החינוך והשכלתה ולכן אין מניעה לבחירתה לתפקיד.

עם זאת, מקורות במשרד החינוך אמרו ל'דה מרקר' כי "אריאל אטיאס עושה לשי פירון בית ספר - גם בעניינים הקשורים למעיין החינוך התורני וגם בנושאים אחרים הקשורים לחרדים. הוא כיום אחד האנשים המשפיעים במערכת החינוך על התחום החרדי".

ממשרד החינוך נמסר: "פוליטי עמד בכל תנאי המכרז בהתאם להוראות הדין. בתנאי המכרז נדרש ניסיון בתחום החינוך החרדי והבחירה בתפקידי פיקוח נעשית על ידי ועדה מקצועית, על פי הוראות התקשי"ר".

גורמים ברשת מעיין החינוך התורני אמרו כי "אסתר אטיאס זכתה במכרז אף שגורמים פוליטיים ניסו לטרפד את מינויה. אותם גורמים ציינו כי קיימת הפרדה מלאה בין תפקידה במשרד למעורבותו של אריאל אטיאס במשא ומתן עם משרד החינוך, המתמקד בתקציבי ובניהול הרשת, ולכן אין מניעה שרעייתו תשמש בתפקידה".

כזכור, בשנת 2013 פרסם אגף החשב הכללי באוצר דו"ח חמור על רשת מעיין החינוך התורני ובו נחשפו שורת מחדלים ניהוליים חמורים. בעקבות הדו"ח, משרד החינוך הכריז על רפורמה בחינוך החרדי וצמצום עצמאותה של הרשת.

בין הצדדים נחתם מסמך עקרונות שבו התחייבה ש"ס לפטר כ-1,200 עובדים, לסגור 400 כיתות לימוד קטנות במיוחד ו-22 בתי ספר קטנים כאשר ב-2015 המדינה תפסיק לתקצב כמחצית מהכיתות שהרשת התחייבה לסגור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר