פרסום ראשון

המועמדים המובילים למנכ"ל הרבנות: עו"ד משה ארבל, שלומי אטיאס ויגאל גואטה

הניסיונות לבחירת מנכ"ל חדש לרבנות הראשית לישראל צוברים תאוצה ובשלב זה של המירוץ ישנם שלושה מועמדים מובילים לתפקיד: עו"ד משה ארבל, שלומי אטיאס ויגאל גואטה (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: כיכר השבת)

משלושה יוצא אחד • פרסום ראשון: בקרוב צפוי להיבחר מנכ"ל חדש לרבנות הראשית לישראל, זאת לאחר שבקדנציה הקודמת של הממשלה הייתה מחלוקת קשה בין הרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו לבין שר הדתות דאז נפתלי בנט וסגנו אלי בן דהן.

כעת, שר הדתות, הוא יהודי חרדי - איש ש"ס, דוד אזולאי, ומינוי מנכ"ל חדש לרבנות הראשית צפוי להתקדם בהליך מהיר.

מטבע הדברים, לא מעט עסקנים ומקורבים הגישו בקשה להתמנות לתפקיד. כאשר חלקם לא אושרו על ידי נציבות שירות המדינה מסיבות שונות ביניהם נמצאים: יוסי שווינגר אשר למרות נסיונו רב השנים בשירות הציבור לא צלח את תנאי הסף הדורש תואר ראשון ומיכאל מלכיאלי אשר למרות היותו כוכב עולה בפעילות הציבורית לא צבר את שמונה שנות הניסיון הנדרשות על ידי נציבות שירות המדינה.

ל"כיכר השבת" נודע כי במצב הנוכחי, המועמדים המובילים לתפקיד הם עו"ד משה ארבל יועץ חקיקה מקצועי לסיעת ש"ס בכנסת וכן שלומי אטיאס שכיהן בעבר כסגן ראש עיריית ירושלים ונשא בשלל תפקידים בשירות הציבורי. מועמד נוסף הוא חבר מועצת העיר בני ברק יגאל גואטה ששימש בעבר מנכ"ל עיריית אלעד ונשא אף הוא במגוון תפקידים.

אם השמות האחרים מוכרים לציבור כתוצאה מהיותם נציגי ציבור ידועים, עו"ד ארבל פחות מוכר ושמו עלה רק לאחרונה במספר הקשרים עם עבודת החקיקה לצד יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור, כאשר את הקשר שלו עם הרבנות הראשית והרבנים, הוא ביסס בנושא 'חוק הכשרות', חוק שדרעי ביקש לקדם - ולאחר מכן חזר בו.

במהלך אירוע פנימי של ש"ס התבטא דרעי ואמר כי "משה ארבל הוא אחת התגליות הגדולות של ש"ס", כך שנראה שבש"ס לא ימהרו לשלול את שמו.

כאמור גם לאחר שבש"ס יקבלו ההחלטה במי מבין השלושה לתמוך לתפקיד, עדיין יהיה עליהם להגיע להסכמות עם הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו.

לרב לאו יש גם נציג החבר בוועדת האיתור הבוחר את המנכ"ל מתוקף תפקידו כנשיא מועצת הרבנות הראשית ולפי הנוהג המקובל אין ממנים מנכ"ל ללא תיאום עם הרבנים הראשיים. אולם כאמור בכל מקרה ההחלטה הסופית נתונה בידיו של שר הדתות דוד אזולאי הכפוף להחלטותיו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שיקבע בסוף מיהו המועמד המועדף עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר