פוליטיקאי מגיב לראש ישיבה

ליצמן עונה לגר"י רוזן: "אני חייב למחות; מציע לו להיזהר"

לאחר דבריו של הגאון רבי יגאל רוזן, בהם נשמעה ביקורת על המועצת החסידית, סגן השר יעקב ליצמן עולה להתקפה נגד ראש הישיבה ואומר: "אני חייב למחות", וליצמן גם מציע לו להיזהר (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליצמן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הסערה ביממה האחרונה סביב התבטאותו של ראש ישיבת 'אור ישראל' הגאון רבי יגאל רוזן, כפי שפורסמה ב'וואלה', מתוך שיחה על מאחורי הקלעים של חוק הגיוס, דברים מהם נשמעה ביקורת חריפה על מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, הוציאה את סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מכליו.

בכנס 'אגודת ישראל' בקיבוץ חפץ חיים התייחס הערב (שלישי) ליצמן לדברי ראש הישיבה. "דיווחו לי שאחד הרבנים אמר שחברי מועצת גדולי התורה לא הבינו את החוק. אני במקומו, אני חייב למחות על הדברים האלו", אמר ליצמן.

"האדמו"רים הקדושים, חברי מועצת גדולי התורה, מדווחים ויודעים על כל דבר שבא לידם, זה דעת תורה, שלא יגידו לי סיפורים כן ידעו או לא ידעו", תקף ליצמן.

עוד הוסיף ליצמן לתקוף: "אני לא חושב שמכובד שמישהו אומר על האדמו"רים שלנו שהם לא יודעים מה החוק אומר, עם כל הכבוד אני חייב למחות את זה".

עוד תקף בדבריו: "אחר כך הוא יגיד שהוציאו מהקשרם ושלא הבינו אותו, הייתה הקלטה כך אמרו לי, אני לא שמעתי אותה, אני מציע לו שצריך להיזהר, עם כל הכבוד".

יצוין עם זאת כי בדבריו, כפי המובאים בהקלטה, ליצמן לא הכחיש את דברי הגר"י רוזן שהוא היה בעד חוק הגיוס אך הבהיר כי הם סומכים על המועצת.

כזכור, יקי אדמקר חשף ב'וואלה' הקלטות דרמטיות בהן נשמע הגר"י רוזן חולק את השקפתו על הסוגיות השנויות במחלוקת הגיוס. הציטוט הדרמטי ביותר הוא כמובן זה שבו הרב רוזן מסביר כי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל לא מעודכנת בכל פרטי החוק.

בדבריו אמר ראש הישיבה: "ליצמן מת על החוק, וכשהוא נכנס לאדמו"ר מגור, והאדמו"ר אמר לו נגד החוק, הוא כמעט קיבל שבץ, והוא יום וחצי הסתגר בבית שלו ולא יצא, כולל שבת שלא הלך להתפלל. הוא היה בהלם מוחלט, כלפי חוץ הוא נותן תחושה שהוא ממש נגד החוק. כמובן שכלפי חוץ ליצמן חייב להציג את זה אחרת, אבל הוא תומך מובהק בחוק".

הגר"י רוזן התייחס להתנגדות של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' ואמר: "אתה יודע שבזה של המועצת של הרב׳ס, היה רק רב׳ה אחד שלמד את החוק כמו שצריך, זה הרב'ה מסדיגורה, הוא לקח עורך דין, הוא למד את זה כמו שצריך. הוא היה היחידי והוא היה בעד. כל האחרים לא יודעים בכלל מה כתוב שם, לא יודעים מה כתוב שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר