צפו בוידאו

הראש"ל הגר"י יוסף במתקפה נגד ה'פסק' פרופסור פיקסלר

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף תוקף את פרופ' דרור פיקסלר שהתיר לאכול במסעדות טבעוניות ללא הכשר: "איך אפשר להתיר דברים כאלה? לא מתייעצים עם גדולי הדור?" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: משה יונתן)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף תקף אמש (מוצאי שבת), בשיעורו השבועי בבית הכנסת 'היזדים ' בירושלים, את "פסק ההלכה" של הרב פרופ' דרור פיקסלר המתיר לאכול במסעדות טבעוניות ללא הכשר.

לדבריו: "לא כמו אלו שמקלים, שאם יש לך חנות או מסעדה צמחונית אז מותר לאכול, כי לא שייך בזה בישולי עכו"ם והם כאלה שהם חייבים להקל. ובזה הם חושבים שהם ממשיכים את דרכו של מרן.

"לא מבינים שמרן הקל רק אחרי כמה צירופים ואחרי הרבה מחשבה - הוא לא הקל ככה מהשרוול הוא הסתמך על מסורות חזקות ועל פוסקים נחשבים. אף פעם הרב לא הקל מסברה שלו".

הראש"ל הוסיף: "לחדש דברים כאלה שמסעדה טבעונית אין בזה בעיה של בישולי גויים איך אפשר להתיר דברים כאלה? לא מתייעצים עם גדולי הדור? אדם צריך "תשועה ברוב יועץ", מרן כמה שהיה גדול בתורה הוא עדיין היה מתייעץ עם גדולים, גם אחרי שהיה גדול מאוד.

"הוא היה מתייעץ עם הרב אלישיב, עם הרב בן ציון אבא שאול, אדם ככה כותב פוסק הלכה מבלי להתייעץ עם גדול, ככה חינכו אותו כל הדורות 'מפי זקנים אתבונן', אנחנו עושים כמו גדולי הדורות ולא ממציאים דברים חדשים".

ביום שישי פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי פרופסור פיקסלר 'פסק' בכתב העת התורני "תחומין" שיש להתיר לאכול במסעדות טבעוניות ללא הכשר: "במסעדה טבעונית לא מוגש שום דבר שמקורו מן החי, ולפיכך אין בו מאכלות אסורות מהתורה". לדבריו, "מותר לאכול במ־ קום בו מוגשים מאכלים טבעוניים בלבד (Vegan Strictly ) רק אם מבקשים מאכלים שאין בהם חומץ או יין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר