

איזה דרך הנחיל הבעש"ט הקדוש?
יום אחד הגיע חסיד לסבא משפולי, שהיה תלמיד של תלמידי הבעל שם טוב הקדוש, והתאונן החסיד בפניו על שפרנסתו מבית מזיגה, ועומד הוא כל היום בין אנשים שפלים, שתויי יין ושיכורים, ואף נאלץ לשמוע ולראות דברים שאינם ראויים, ומתיירא הוא שח"ו לא יתגשם כמותם.
שחק הסבא קדישא ואמר: כנראה הינך רוצה להיות יהודי באופן שיהיה לך שק מלא דינרי זהב, יושיבו אותך בהיכל נאה ונקי וילבישו אותך בבגדי משי יפים וההיכל יהיה מלא בספרים קדושים, ותעבוד את ה׳ יתברך בלימוד תורה ותפילה במח זך וצלול.
ואני אומר לך, כי לעבוד את ה׳ יתברך בלי מניעות ועיכובים יש לו לה׳ יתברך בשמים אלפי אלפים וריבי רבבות מלאכים, ועיקר השעשוע והתענוג שה׳ יתברך מקבל מהעולם הזה הוא מאנשים שמוקפים במניעות והסתרים, ועד שכמעט מרגישים כאילו הם מונחים בצינור ביוב, ואעפ"י כן, הם קשורים ודבוקים במחשבתם אל הבורא יתברך, והם יושבים ומצפים לרגע שיוכלו לגלות את ה' יתברך בתוך ההעלם וההסתרה, ולהתפלל ולהתקשר אליו, ותשוקה זו אינה נמצאת אצל שום מלאך ושרף, והם הם הגורמים שעשועים גדולים לה' יתברך ובעולמות העליונים.
אל תתרעם על פרנסתך, אדרבא עליך להודות לה' יתברך שזיכה אותך בעבדות כזאת, לעמוד בכל יום במקום לא טהור, ולהיות דבוק בפנימיותך ליבך במקור העונג התענוג והקדושה.
מאמרותיו של הבעל שם טוב הקדוש 'צידה' לדרך לשבוע טוב ומבורך
אומר הבעל שם טוב הקדוש: כל מה שנעשה בעולם הוא בהשגחת ה' יתברך, ולטובת האדם, כמו שכתוב:
"את השמים ואת הארץ אני מלא" - וזה כולל גם את כל מחשבות ותחבולות בני אדם, אפילו את הדבר הקל שבקלים, כי גם הם כולם מכוונים מאיתו יתברך.
'אני מלא' הכוונה: 'אני ממלא'. רצה לומר שהשגחתו של הקב"ה היא בכל מקום: בשמים ובארץ. ולכן, תאמין שאתה מושגח בהשגחה פרטית מדויקת בכל רגע ורגע.
"אין אדם נוקף אצבע" - אין בעולם שום תנועה שיכולה להתקיים, אלא אם כן הקב"ה גזר שהיא אכן תתקיים.
אל יקפיד או יצטער: רק רצון ה' מתקיים בעולם, ולכן, לא טוב שהאדם יקפיד או יצטער אם רצה לעשות איזה פעולה, ובסוף לא הצליח לבצעה, ויאמין בלב שלם שאם הקב"ה היה רוצה שהפעולה תצא לפועל, הוא כבר היה דואג לו שיצליח להוציא את רצונו לפועל.
וזה - עבודת חיים! ואם האדם חי מציאות זאת, הוא חי בתענוג של 'מעין עולם הבא' (עפ"י 'דרכי ישרים' ו'פרי הארץ').
מה שורש הטוב ב'לא טוב'? כאשר בא צער לאדם, העצה היעוצה מתלמידי הבעל שם טוב הקדוש שקיבלו מרבם, שבכל ענין שיבוא על האדם, וכל המאורעות המעיקים לו:
ימצא בהם שורש טוב - היינו שיחפש במאורע שקורה עימו, את הדבר הפנימי הטוב המתנוצץ בזה, ואז, נעשה הרע כיסא אל הטוב, ויתהפך למציאות טוב. אבל, אם ימשיך להתבונן רק ברע לא יהיה הדבר כך... ואדרבה יש לראות מתוך הרע את הטוב שמתנוצץ, ואז, יומשך לאבדון על שונאיהם של ישראל (אגרא דכלא, פר' קורח).
תפילה מהבעש"ט הקדוש – שיהיה לטובה בכל העניינים: סידר הבעל שם טוב הקדוש תפילה, על כך, בזה הלשון:
"אני יודע שגם הרע הוא לטובה, אך שאתה אל ולא אדם, ותוכל לעשות מרעה - טובה ממש, שאף על פי שלא יהיה שום בחינת רע, אף על פי כן יהיה לטובה בכל העניינים, שהתיקון הנצרך יתוקן מהטוב גופא" (משמרת איתמר, פר' וישלח).
תרגול ראיית הטוב יביא עוד טוב, ועוד יותר טוב, בהצלחה!
שבוע טוב ומבורך לכלל ישראל, שפע ברכה וישועה, רפואה ופרנסה, אמן!
0 תגובות