זאת הסיבה

כוססים ציפורניים? ברוכים הבאים למועדון

כמה אחוזים באוכלוסייה כוססים ציפורניים ומדוע הם עושים זאת? • מהן הדרכים שניתן לעשות על מנת להפסיק את התופעה? • יצאנו לחקור וחזרנו עם התשובות הרלוונטיות (בריאות)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
רצון לשחרר לחץ. כוסס ציפורניים (צילום: שאטרסטוק)

כ-20% מהאנשים המבוגרים כוססים ציפורניים, כ-30% מהילדים וכ-45% מבני הנוער כוססים ציפורניים. האומנם כן, מדובר במועדון גדול ולא כל כך יוקרתי של כוססי הציפורניים.

כיוון שהציפורן הינה במקום ללא עצבים, ניתן לכסוס בלי להרגיש כאב, עד שזה כבר מגיע לעור ואז עלולה להתפתח דלקת עם זיהומים. לא נעים בכלל.

כמו כן, כסיסת ציפורניים עלולה לפגוע בשיניים, להכאיב ללסת ולהזיק לחניכיים.

אנחנו רק שאלה אחת. למה? למה אנשים כוססים ציפורניים?

ישנן כמה תשובות שעשויות להניח את הדעת:

הידעת? רוצים שהציפורן שלכם לא תצהיב? אכלו חלב, ביצה קשה ושקדים

הסיבה הראשונה טוענת כי מדובר בלחץ נפשי. אצל ילדים קטנים זה עלול לקרות בגלל מאבקים חברתיים. אצל גדולים יותר זה בגלל המצב בבית, או המצב החברתי הנמוך ואצל גדולים יותר בגלל מתח נפשי כללי.

סיבה נוספת מעניינת טוענת כי אנשים שכוססים ציפורניים טוענים לשלימות. הם רוצים שהכל יצא פלס ולכן מקום המפלט הזמין והנוח עבורם לפרוק את כל מה שעובר עליהם הינם הציפורניים שעוברות מסע התעללות.

בלל מתח נפשי? (צילום: שאטרסטוק)

עוד סיבות משנה שעלולות להוביל לכסיסת ציפורניים: חיקוי חבר, רעב או/ו שעמום.

רוצים להפסיק ולא יודעים איך? הנה כמה שיטות שניתן לנסות:

אם אתם לא כוססים כרוניים ניתן פשוט למרוח לק ציפורניים שקוף. הטעם המריר עשוי לגרום לכם לעצור מלשלוח את היד לפה.

הידעת? כדאי ללבוש כפפות בעת שטיפת כלים כי מים גורמים לציפורניים להתרכך והדבר עלול להוביל לשבירתן

אם כסיסת ציפורניים הינה דבר שבשגרה אצלכם, הטיפ הקודם עשוי שלא לעזור לכם ולכן מומלץ לעשות אחד מהשניים: או לקנות התקן למניעת כסיסת ציפורניים. מדובר בתכשיר שבו לקוחים מידות של הלסת שלכם ואז מתקינים לכם אותם בלסת מבלי שאף אחד רואה שהם שם. הדבר גורם שהשיניים לא יהיו חדות בעת הלבישה ואז ממילא אין מה לקצוץ. לאחר תקופה שמתרגלים לא לכסוס, ניתן להוריד את התכשיר והתופעה חולפת כלא הייתה.

אפשרות שניה, הינה ללכת לטיפול מקצועי ולנסות לבדוק מאיפה מגיע מקור הלחץ ואיך ניתן להרגיע אותו. הליך זה עשוי לעיתים לעזור לרוגע כללי וממילא לאי כסיסת ציפורניים.

ועוד רעיון קטן ופרקטי:

כסיסת ציפורניים נעשית לרוב מבלי שימת לב. היד פנויה ונשלחת בהיסח הדעת לפה. כדי להתמודד עם זה כדאי להחזיק כדור קטן ביד או מסטיק בפה. ככה שהיד או הפה עסוקים – אנחנו מניחים לציפורניים לנפשם.

ואין לנו אלא דברי רבותינו שאין לך דבר העומד בפני הרצון ומי שבאמת רוצה לעצור את התופעה הזאת עליו להחליט נחושות – אני עם זה מפסיק. בהצלחה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר