תחקיר ● מיוחד ל"כיכר השבת"

סכנת החלב: מה מסתירות המחלבות בעמודי הפרסום

חלב, כמה דברים שלא ידעתם על מוצרי החלב: החלב עוזר להתפתחות מואצת של תאי סרטן, החלב חשוד כמעורר סוכרת נעורים, אלרגן מספר אחד, קשור לדלקות אוזניים, החלב גם עלול להכיל כמויות גדולות של הורמונים ולשבש את המערכת ההורמונאלית האנושית. "כיכר השבת" פותח בסדרת תחקירים על מוצרי החלב. ומה אומרים הרופאים? (בריאות)

חנה בורט, שפרה טנא | כיכר השבת |
(אילוסטרציה (למצולמים אין קשר לנאמר)

אל תשתו את זה. הוא עוזר להתפתחות מואצת של תאי סרטן (מסוג: נשים, ערמונית וסוגים נוספים), חשוד כמעורר סוכרת נעורים, הוכרז כאלרגן מספר אחד, קשור לדלקות אוזניים, עלול להכיל כמויות גדולות של הורמונים ולשבש את המערכת ההורמונאלית האנושית, חלב מכיל לעיתים שאריות אנטיביוטיקה, חיידקים שלא הושמדו בפסטור, שאריות אלומיניום ומרעין בישין נוספים. אתם בטח שואלים את עצמכם מי הוא האויב הגדול הזה?

בלי הקדמות נוספות נאמר לכם: החלב. כן, הנוזל הלבנבן והידידותי הזה שאמרו לנו כי הוא בעצם "כוס בריאות", מחסן את הגוף, מלא ב"חיידקים טובים", בונה את מסת העצם ומונע בריחת סידן, והוא בעצם, בשבילך האם, "לתת לילדייך את הטוב ביותר".

אז כנראה ששכחו לעדכן אתכם במה שלא רוצים שתדעו. אחרי שתדעו, יהיה לכם כנראה הרבה יותר קל להחליט אם לשתות חלב.

החלב רעל קטלני

"חלב – הרעל הקטלני", זהו שמו של ספר רב מכר שכתב רופא אמריקני בכיר ועורר מהפכה של ממש בתחום צריכת החלב בארה"ב.

האמריקנים קראו, נבהלו, הבינו ורבים מהם פשוט הפסיקו לחלוטין עם צריכת חלב. "החלב המזון הגרוע ביותר בתזונה המערבית", כך אומר ד"ר גראנט, מדען בכיר בנאס"א האחראי על תזונת האסטרונאוטים של נאס"א בחלל. "הרוצח השקט" מכנים את החלב רופאים בארץ ובחו"ל. "החלב אינו מזון לבני אדם", מסכימים מומחים רבים.

פיתוי המעדנים. ילדים חרדיים במרכול (צילום: פלאש 90)

למה? "חלב הפרה בהרכבו התזונתי אינו מתאים לבני אדם", מסביר יצחק בן אורי, מומחה לתזונה ולריפוי באמצעות תזונה.

"בחלב שיעור חלבון וזרחן גבוה ומנגד שיעור סוכר נמוך, אותם מתקשה מערכת העיכול של התינוק לפרק". במערכת העיכול של התינוקות קיים אנזים (רנין) האחראי במקור על פירוק החלב, אלא שהאנזים מתאים רק לפירוק חלב-אם בגלל הרכבו הכימי הייחודי, חלב פרה שונה מאד בהרכבו וגוף התינוק מתקשה בפירוקו. לאחר גיל שנתיים (סוף תקופת הינקות) נעלם האנזים לחלוטין, כך שאין לגוף תשתית מתאימה כלל לפירוק החלב.

ככלל, אין ביקום שום יצור החי על חלב לאחר גיל הינקות.

החלב אלרגן מספר 1

במסמך שנכתב על-ידי בית-החולים ´בילינסון´ זכה החלב במקום הראשון המכובד של עשרת האלרגנים הנפוצים ביותר.

"חלב פרה: זהו האלרגן הנפוץ ביותר בקרב המבוגרים ובקרב תינוקות. החלב גורם לשורת סימפטומים אלרגיים, במיוחד הפרעות גסטרו-אינסטינאליות כדוגמת שלשולים ועצירות לסירוגין, כאב בטן מפוזר והתנפחות".

"חלב הוא אל-קעידה", מזהיר בראיון ל´כיכר השבת´, ד"ר אריה אבני, רופא ישראלי שחקר את נושא החלב לעומק ומכריז: "המלצתי על הפסקת צריכת כל מוצרי חלב פרה כטיפול יחיד למאות חולים ב-12 השנים שעברו. התוצאות היו מרשימות במרבית החולים, עד כי הימנעות מחלב הפכה להמלצה הטיפולית הראשונה שלי", מספר ד"ר אבני.

"אתם חרדים ומאמינים?" תוהה אבני באזני כתב ´כיכר השבת´, "מדוע אתם לא מסתפקים בדברי הרמב"ם (ספר הקצרת פרק ג´): "וכל מה שיעשה מן החלב או יתחבר עמו רע מאד. וכן מה שנתבשל מן החלב או מה שיתבשל בו - רע מאד. כל מיני הגבינה רעים מאד ועבים מאד".

הספר שנעלם

ד"ר אבני אף העלה את התרשמותו בספר מרתק (ודי מפחיד) ששמו "עזוב ת´עטינים שלי", הספר שהה מספר ימים על מדפי רשת ´סטימצקי´ ו"נעלם" לפתע בלי עקבות.

מספר ראיונות בתקשורת עם ד"ר אבני בוטלו, לאחר לחץ שהפעילו גופים כלכליים חזקים הקשורים לענף החלב. "קיבלתי מידע מודיעיני מאדם מתוך תנובה על לחץ שהופעל על ´סטימצקי´ וגרם להורדתם של כל הספרים מהמדפים והחזרתם אליי", מספר אבני ל´כיכר השבת´.

"חלב הוא אל-קעידה". מוצרי חלב

נדבקתם בקדחת ה"חיידקים בריאים"? ד"ר ירמי יצחקי, טכנולוג מזון ב´תנובה´ לשעבר וכעת בעל מחלבה ביתית לייצור מוצרי חלב, טוען שמסעי הפרסום הפרו-ביוטיים של יצרניות היוגורט מרמים את הצרכן. "חלק גדול מחיידקי הביו אינם שורדים עד סוף תהליך הייצור והמילוי", הוא אומר, "מכות החום הורגות אותם".

ומה עם הסידן? שימו לב מה יש לד"ר שרה קפלן, דיאטנית ראשית בקופת-חולים "מאוחדת" לספר לכם. בדיון בכנסת בשנת 2004 על השפעת מוצרי החלב על משק הסידן בגוף, אמרה קפלן: "לא נמצא קשר מובהק בין צריכת מוצרי חלב כמקור לסידן על מסת העצם". מה כן? "מחקרים מראים כי אנשים הצורכים מוצרי חלב מתאפיינים במודעות גבוהה יותר לבריאותם, פעילים יותר מבחינה גופנית, מעשנים פחות, שותים פחות אלכוהול ואוכלים אוכל בריא יותר. לכל הגורמים הללו יש השפעה על מסת העצם", הבנתם?

זו רק ההתחלה:

´כיכר השבת´ עומד לחשוף בפניכם בימים הקרובים את העובדות האמיתיות על הקשר בין חלב למגוון מחלות קשות, על בלוף הסידן שאין לו תקדים, על ה"חיידקים הבריאותיים" שלא ממש מרפאים, ועל מגוון נזקי החלב, שלמישהו חשוב שלא תשמעו עליהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר