יום הפופקורן

היום יום הפופקורן וזה הזמן לדעת עליו יותר

לרגל יום הפופקורן התכנסנו לספר לכם מי המציא אותו, איך הוא הפך לפופולארי כל כך ומה הם המוצרים העשויים מתירס • וגם: איזה אמונה טפלה יש לאינדיאנים על פופקורן? (מעניין)

ארי טננבוים | כיכר השבת |
הכל על יום הפופקורן (צילום: שאטרסטוק)

היום, ה-19 בינואר למניינם, הינו יום פּוֹפּקוֹרְן. לכבוד היום הזה הכנו עבורכם כמה עובדות מעניינות אודותיו.

אז.. קחו פופקורן וקראו בהנאה.

השם פופקורן קוצר מאנגלית למה שבתרגום המילולי הינו "תירס מבוקע".

לא רק שהאינדיאנים טוענים שהם המציאו את הפופקורן, הם טוענים שהם השתמשו בו לתכשיט. שמעות אחרות טוענות שהאינדיאנים חושבים שהמתים שלהם נמצאים בגרעיני התירס וככל שמחמים יותר את הגרעין 'הנשמה' מתפוצצת ויוצאת החוצה. יוצא שבכל חופן פופקורן יש הרבה נשמות מסתובבות. תזכרו את זה בפעם הבאה שאתם אוכלים פופקורן...

לפופקורן יש נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים המועילים לבריאות, אז אם אתם לא מגזימים במלח, שמן, חמאה שאתם מורחים עליו – הוא עשוי להיות אפילו בריא!

לא במיקרוגל ובלי הרבה שמן וזה גם בריא! (צילום: שאטרסטוק)

מומלץ לא להכין את הפופקורן בשקית במיקרוגל כיוון שמחקרים מצאו שהשקית מוציאה חומרים מסרטנים בעת שהיא מתחממת. הכי טוב להכין אותו במכשיר אוויר חם או בסיר.

בזמן השפל הגדול של שנת 1929 היה הפופקורן לאחד החטיפים היחידים שאנשים יכלו להרשות אותו לעצמם בשל מחירו הזול. לאחר שאמריקה שלחה לקרב את כל הסוכר שהיה לה, הפך המוצר לעוד יותר פופולארי.

מכאן ניתן להסיק בזהירות שהפופקורן הפך לשם נרדף כאשר מתיישבים לראות סרט (גרובייס, כמובן) כיוון שהוא היה זול וזמין וממילא אנשים נהנו לרכוש אותו בעת לקולנוע.

מעניין לדעת: בנוסף לפופקורן, הקורנפלקס, הקמח, השמן, האלכוהול, סירופ הגלוקוז, הסורביטול (ממתיק טבעי מעובד) והדלק (אתנול) – מיוצרים מהתירס.

אז... לרגל יום הפופקורן שימו גרגירי תירס בסיר, הוסיפו מעט שמן ומלח, הדליקו את האש וחכו לפצפוצים שיבואו. לבריאות!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר