משה ליאון דורש: להקים ועדת בדיקה על תפקוד ברקת

משה ליאון, חבר מועצת העיר ירושלים, קורא להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה לבדיקת תפקוד העירייה ורה"ע ניר ברקת, זאת בשל ההיערכות וניהול המשבר שבזמן אמת היו ליקויים (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
להקים ועדת בדיקה. משה ליאון (צילום: פלאש 90)

משה ליאון, עד לפני שבועות ספורים, המועמד לראשות עיריית ירושלים שהפסיד בבחירות לראש העיר המכהן ניר ברקת, וכיום חבר מועצת העיר, קורא הבוקר (חמישי) להקים ועדת בדיקה על מחדלי הסופה.

בדף הפייסבוק שלו, ציטט ליאון את דברי מבקר המדינה יוסף שפירא שאמר כי "מי שמסתובב ברחובות ירושלים רואה שהמצב לא לבן הוא שחור".

ליאון הוסיף וכתב כי "אירועי השבוע האחרון בירושלים מחייבים ברור עמוק. את הסופה ואת עצמתה אכן אף אחד לא חזה, אבל לאור התוצאות מסתמן שההיערכות וכמוה גם ניהול המשבר בזמן אמת היו לקויים".

"העובדה שרק הבוקר, חמישה ימים לאחר תום הסופה, חוזרים תלמידי ירושלים (ולא כולם) ללימודים מלאים וסדירים היא נורה אדומה בנוגע לאירוע הזה ולאלו שחלילה יבואו אחריו", טוען ליאון.

לדבריו, "העובדות בשטח מחייבות להקים ועדת בדיקה בלתי תלויה לבדיקת תפקוד העירייה והעומד בראשה בכל הקשור להכנות שלפני הסערה, בתוך הסערה וגם לאחריה".

"למרות השתיקה שנקטתי בעת האחרונה בנושאים הללו", מוסיף ליאון, "הרחובות החסומים, התנועה ששותקה, הקשישים שנותרו ללא חשמל וחימום וההורים שאיבדו ימי עבודה עקב ההשבתה הארוכה של מוסדות החינוך - חייבו אותי לקום ולבדוק את הנושא".

כזכור, הדרישה להקמת ועדת בדיקה מגיעה כמעט מכל סיעות האופוזיציה בכנסת, בראשם חברי הכנסת משה גפי, אורי מקלב וישראל אייכלר. גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התבטא כי צריך להקים ועדת חקירה ללא מסקנות אישיות.

מעיריית ירושלים נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "צר לנו שבניגוד לשאר חברי המועצה מכלל הסיעות, שמסייעים מכל הלב, ימים כלילות, סביב השעון בחמ"ל העירייה ובשטח, עם צוותי העירייה במטרה לפתור את מצוקות תושבי העיר, ליאון לא נצפה פעם אחת בעירייה במהלך הסופה, לא הציע את עזרתו, לא תרם מאומה וסביר שכלל לא היה בירושלים, אלא נשאר בדירתו שבגבעתיים".

"עיריית ירושלים מתמודדת עם תוצאות של סופה נדירה בעוצמתה שהביאה למצב חירום לאומי ופועלת במטרה להחזיר את השגרה לעיר מהר ככל האפשר בשיקול דעת ובאחריות. העירייה נערכה לאירוע השלג בכל האמצעים שהיו ברשותה ופועלת במיטב האמצעים שיש בידה. כפי שנעשה בכל אירוע חריג, תערוך העירייה הפקת לקחים מקיפה במטרה תמידית לשיפור וייעול התהליכים השונים יחד עם כלל הגורמים השותפים הרלוונטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר