מקלב על "מוקדי הישועות": "סוגר את השיחה על השנייה הראשונה"

בדיון שנערך בוועדה לפניות הציבור סיפרה יו"ר הוועדה ח"כ עדי קול כי גם היא סובלת משיחות הספאם של מוקדי הישועות "מבטיחים לי בן זכר תמורת תרומה". ח"כ מקלב: "אני סוגר את השיחות האלה על השנייה הראשונה" (ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
ח"כ מקלב וקול, נגד מוקדי הישועות (צילום: פלאש 90)

הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ ד"ר עדי קול, קיימה דיון מיוחד בעקבות פניות רבות שהתקבלו בנושא "ספאם טלפוני". במסגרת התופעה נגדה הצטברו תלונות רבות, נשלחות שיחות מוקלטות למכשירים פרטיים של אזרחים, כאשר מטרת השיחות היא גיוס כספים.

כיום, החוק אוסר על חברות מסחריות לבצע שיחות כאלו, אולם מתיר לעמותת ללא כוונת רווח וגופים פוליטיים לעשות זאת.

"יש גל חדש שהתחיל לתקוף את אזרחי ישראל, של שיחות מטרידות בתדירות גבוהה, שמטרתן לגייס תרומות והתופעה הפכה לבלתי נסבלת. בדרך כלל השיחות הללו מגיעות ממספרים מוזרים או מחו"ל כך שהנטייה שלנו היא לענות מתוך סקרנות" אמרה יו"ר הוועדה ח"כ קול.

"תלונות רבות גם הצביעו על כך שחלק מהשיחות מתבצעות בשעות בוקר מוקדמות או בשעות לילה מאוחרות. מסתבר שבקלות רבה ניתן להשיג את מספרי הטלפון הפרטיים שלנו, לאחר שאנחנו משתמשים בהם לצרכים אחרים. מקור בכיר במשטרה אמר לי שמספרים זולגים דרך שימוש בכרטיסי האשראי. כבר אמרתי בעבר שיש לי בעיית פוריות, ומאז קיבלתי מגוון טלפונים שמבטיחים לי בן זכר תמורת תרומה סמלית" אמר ח"כ קול.

"אנחנו עומדים כאזרחים פרטיים מול גופים עסקיים ענקיים, ולמרות שזה מטריד לרוב האנשים אין את היכולת הזמן והרצון לצאת למאבק משפטי נגד השיחות הללו. אנחנו צריכים להעביר את האחריות בנושא לרגולטור".

ח"כ אורי מקלב אמר בדיון כי "התופעה הזו הולכת ומתרחבת". וסיפר כי הוא מנתק את השיחות הללו ישר בתחילתן: "באופן אישי אני סוגר את השיחות האלה על השנייה הראשונה, אנחנו יכולים להתפלל ישירות ולא צריכים שמישהו יתווך בינינו. אני לא מבדיל בין כל הגופים שמשתמשים בשיטה הזו. אני חושש שחלקם בכלל לא קיימים והם מנצלים את הרגשות של האנשים כדי לאסוף כספים".

"צריך לקדם חקיקה בעניין בדיוק כפי שהצלחנו לעצור את התופעה בקרב הגופים המסחריים. הקצב והכמות הפכו למטרד, כשלפעמים בכלל לא מבקשים תרומה ומנסים להחדיר לנו מסרים עקיפים", הוסיף ח"כ מקלב.

מיטל בשרי מהמועצה הישראלית לצרכנות ציינה, כי "אצלנו מתקבלות המון תלונות של אנשים שחשים מוטרדים מכל מיני שיחות שהחוק הנוכחי אינו מכסה אותם. התלונות הללו מצביעות על הנושא הכללי של הטרדה דרך הסלולאר. כשניסו להגן על הצרכן ולאסור ספאם השאירו פרצות רבות, והפרצה קוראת לגנב. זה המקום לבקש מהרגולטור שכפי שהסדירו את נושא הספאם במיילים והודעות, כך ידאג להסדיר זאת גם בשיחות טלפון".

עו"ד פאידה זידאן, שייצג בדיון את משרד התקשורת אמר כי "המשרד יבחן אם יש צורך לשנות את החוק וניקח בחשבון את הדברים שעלו בדיון היום ואם יהיה צורך נשנה את החוק ונשתמש בסמכות השר להוציא צווים בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר