ההתנגדות לחוק הגיור מתרחבת אצל רבני הציונות הדתית

ההתנגדות ל'חוק הגיור' ממשיכה לתפוס תאוצה בקרב רבני הציונות הדתית, כאשר עד כה חתמו על העצומה שנשלחה לרה"מ בנימין נתניהו למעלה מ-350 רבנים וראשי ישיבות (בארץ)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פשקווילים נגד גיורי סרק (צילום: פלאש 90)

על רקע הכוונה לקדם את הצעת המחליטים בממשלה בנושא הגיור, ההתנגדות לחוק מתרחבת ובשבוע האחרון עשרות רבנים דתיים לאומיים נוספים הצטרפו לעצומה כנגד חוק הגיור, כאשר עד כה, למעלה משלוש מאות וחמישים רבנים חתמו על העצומה, והלחץ לעצירת החוק גדל.

בין החותמים על העצומה בסוף השבוע: הרב דוד ורנר-רב העיר חדרה, הרב שלמה לוי - ראש הכולל בהר עציון וראש ישיבת ההסדר בקרית גת, הרב דוד מאיר דרוקמן - רב העיר קרית מוצקין, הרב עזרא שינברג - ראש ישיבת אורות האר"י בצפת, הרב מנחם בורשטיין - ראש מכון פועה, הרב בנציון אלגאזי ראש מכון "צורבא מדרבנן" ועוד רבני ערים וראשי ישיבות.

בעצומה המיועדת לראש הממשלה נאמר "האחריות על הגיור צריכה להישאר בידי הרבנים הראשיים ולא להעבירם לידי עשרות רבנים שיפעלו ללא יד מכוונת ומפקחת".

אוהד, אחד ממארגני העצומה מטעם מרכז ליב"ה תיאר: "אנו עדים כיצד רבנים ממגזרים שונים בציבור הדתי שותפים לתחושה שחוק זה פוגע במעמדה של הרבנות הראשית ובצביונה הדתי של המדינה, למעלה מ-300 רבנים מרכזיים זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו".

במרכז ליב"ה מציינים שלמרות ניסיונות הפשרה המוצעים בימים האחרונים, אין שינוי עמדה עקרוני. למרות הכוונות הטובות של הרב בן דהן וחברי הבית היהודי, חוות דעת משפטיות של היועץ המשפטי של הרבנות הראשית וכן של משפטנים נוספים מעידים שהצעת מחליטים בצורתה הנוכחית לא תעמוד במבחן בג"צ, ובפועל אין כל סמכות ומשמעות לרבנים הראשיים בנושא הגיור. כהוכחה לכך הם מציינים את מכתבו של הרב הראשי יצחק יוסף שליט"א לראש הממשלה בו הוא מתריע על העברת חוק זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות