הצעה: המדינה תפקח על מזנוני בתי"ס

הצעת חוק ע"י הוועדה לזכויות הילד לפיקוח על המזון המוגש בבתי ספר, כן הוצע כי לא יותר עוד להציב מכונות של שתייה וחטיפים (בארץ)

שפרה כהן | כיכר השבת |
מכונת שתיה. (פלאש 90)

למעלה מ22 אחוזים מהילדים בישראל בגילאי 6-14 סובלים מעודף משקל. בעקבות כך הוגשה הצעת חוק על ידי הוועדה לזכויות הילד לפיקוח על המזון המוגש בבתי ספר, כן הוצע כי לא יותר עוד להציב מכונות אוטומאטיות של שתייה וחטיפים. הוועדה ממליצה גם על הגבלת פרסום למזון לא בריא. הסכנות הבריאותיות שבשתיית קולה שוות לסכנת העישון, כך מצהיר ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים.

לפי דו"ח המחקר והמידע שהוצג היום בכנסת סובלים 22.5 אחוז מהילדים שבכיתות א'-ט' מעודף משקל, מתוכם 8 אחוזים הסובלים מהשמנת יתר. מחקרים עדכניים מוכיחים כי לפרסומות המיועדות לילדים השפעה רבה על מגיפת השמנת. באיגוד הבריאות מציעים ללמוד מן הבריטים. אצלם נאסר שידור פרסומות למזון העשויות לעניין ילדים. גם באוסטרליה, סקולנד, ומדינות שונות בארה"ב התקבלו חקיקות המגבילות פעילות פרסומית של מזון. ישראל, כרגיל, מפגרת במאבק הזה ובינתיים לא נקטה בכל פעולה משמעותית.

הדבר מסביר כנראה את העובדה שילדי ישראל נמצאים במקום השלישי ברשימת ההשמנה העולמית. זוהי סכנה אמיתית ומוחשית טוען ד"ר גרוסמן, ילדים שמנים גדלים להיות מבוגרים שמנים הסובלים ממחלות לב, סוכרת, לחץ דם גבוה, בעיות נשימה, סוגי סרטן שונים ומוות בגיל מוקדם. למרות שכאמור, במדינות רבות באירופה ובאמריקה נרתמה הממשלה למאבק במגיפה וקיימים חוקים והוראות בעניין תזונה בריאה בבתי ספר, בישראל אין עדיין תכנית לאומית ואין הוראות בחקיקה ראשית או משנית לעניין פרסום ושיווק מזון לילדים.

במשרד הבריאות פועלים בשלוש השנים האחרונות לגיבוש תכנית לאומית שתקבע יעדים לצמצום תופעת ההשמנה ודרכי פעולה. התכנית תימסר כנראה לכנסת עד סוף שנה זו. כאמור, ילדי ישראל מדורגים במקום שלישי בדירוג ההשמנה כשבמקומות הראשונים נמצאים ארצות הברית ויוון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר