בפעם השנייה

באמצע היום: פצמ"רים מעזה התפוצצו בישראל

ארגוני הטרור מפגינים תעוזה הולכת וגוברת, עם שיגורים נוספים - בפעם השניה בסך הכל, בשעות היום - של פצמ"רים לעבר שטחי ישראל. בנס לא היו נפגעים, אף שלא הושמעה כל אזעקה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תשע"ח | 03.01.18
פצצת מרגמה (צילום ארכיון: רועי עידן, ynet)

שלושה פצצות מרגמה שוגרו מרצועת עזה והתפוצצו, שניים מהן באמצע היום (רביעי), בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.

לא נשמעו אזעקות לפני הנפילות, ואך בנס איש לא נפגע ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל שסרקו את האזור איתרו את נקודת הנפילה הראשונה, סמוך לגדר המערכת.

מדובר צה"ל ‏נמסר: "לפני זמן קצר זוהה שיגור משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ".

בחלוף שעה וחצי נמסר מהמועצה המקומית אשכול: "בדקות האחרונות זוהתה נפילה נוספת בשטח פתוח סמוך לגדר המערכת באזור המועצה האזורית אשכול, ללא צורך בהפעלת צבע אדום. טרם אותרו הנפילות בשטח".

גם מדובר צה"ל נמסר: "לפני זמן קצר זוהה במערכות שיגור נוסף משטח רצועת עזה לעבר שטח פתוח. טרם זוהתה נפילה. האירוע בבדיקה".

בשעות הערב, זוהה שיגור נוסף משטח רצועת עזה לעבר שטח הארץ, ובשונה משני השיגורים הקודמים, הפעם הופעלה אזעקת צבע אדום במרחב שבו זוהתה הנפילה.

מדו"צ נמסר: "יודגש, כי לאחר סריקות שביצעו כוחות צה"ל לא אותרו בשלב זה נפילות משני האירועים שהתרחשו מוקדם יותר היום".

ארגון הג'יהאד האסלאמי, לו מייחסים את השיגורים האחרונים, הזהיר את צה"ל כי כל תגובה לירי מעזה "תיענה בתגובה חזקה כפליים. לעולם לא נפסיק להגן על אדמתנו".

האזעקה בטקס לזכרו של אורון שאול (צילום: רועי עידן וניב משה, ynet)

יצויין, כי אף שהירי ממשיך רצף של שיגורים במשך כחודש, בעיקר מאז הכרת נשיא ארה"ב טראמפ בירושלים כבירת ישראל, הפעם הוא בולט בכך שהוא נעשה באמצע היום.

ביום שישי זו היתה הפעם הראשונה שנורה מטח פצצות מרגמה מהרצועה לעבר עוטף עזה באמצע היום, במקביל לאירוע שנערך בכפר עזה לציון יום הולדתו ה-24 של סמ"ר אורון שאול הי"ד.

הנוכחים באירוע נאלצו לתפוס מחסה ולרוץ לעבר המרחב המוגן, וזהבה שאול, אמו של אורון, תיארה לאחר מכן ל-ynet: "זו חוויה לא נעימה ומפחידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר