הפתעה

המדינה לבג"ץ: גדולי הדור אסרו, נתמוך בהצעת ליצמן

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, התעקש לשנות את התוכנית למיגון בית-החולים ברזילאי באשקלון משום שהיא כרוכה בהזזת קברים, ואמש הוא רושם ניצחון משמעותי: המדינה דוחה את העתירה שהוגשה לבג"ץ, ופוסקת: הרבנים אסרו, הולכים עם תוכנית ליצמן (חדשות בריאות)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
ליצמן על רקע בית-חולים (פלאש 90)

באו ימים טובים לישראל: עמדתו הבלתי מתפשרת של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בעניין מיגון בית-החולים ברזילאי עשתה את שלה. יעקב ליצמן, כזכור, סרב לאשר את תוכנית הבנייה בבית החולים משום שהיא כרוכה בפינוי קברים עתיקים במקום, והערב נודע כי הממשלה תומכת בעמדתו.

הממשלה, לפי התשובה שהועברה אמש לשופטי בג"ץ בעקבות עתירה שהוגשה קודם לכן, תומכת בעמדת סגן שר הבריאות להעתיק את תוכנית הבנייה למקום אחר כדי לא לחלל את קדושת המת. התוכנית הזאת תייקר ביותר מ-100 מיליון שקלים את התכנית המקורית, ותארך זמן רב יותר.

יש לשפשף היטב את העיניים לפני שקוראים את הנוסח שבה משתמשת המדינה בתשובתה לבג"ץ: "התוכנית משרתת את האינטרס של כיבוד כבוד המת". כך, במילים אלו. למרות פסק הלכה, מצוין בתשובת המדינה, של הרבנות הראשית המתיר הזזת קברים "קמו מתנגדים רבים בקרב גדולי התורה לפסק ההלכה".

עוד נכתב, כי למרות הדיווחים כי הראשון לציון, הרב משה-שלמה עמאר אישר את התוכנית להזזת הקברים, הוא חזר בו מהפסק הזה ושינה את דעתו.

עם זאת, המדינה מציינת כי תוכנית יעקב ליצמן טומנת בחובה גם חסרונות תפקודיים שונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר