דיווח: אבי גבאי ייפגש עם האפיפיור ברומא

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, שנמצא בעיצומו של מאבק פוליטי בתוך מפלגתו, ייסע בשבוע הבא לפגישה עם האפיפיור פרנצ'יסקוס ברומא. בסביבתו מסרבים להתייחס לדיווח (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

עתידו של אבי גבאי במפלגת המחנה הציוני עדיין לא ידוע לחלוטין בשל המאבקים הפנימיים במפלגה וניסיונו לבטל את הבחירות לוועידת המפלגה, אך גבאי שניסה להציג את עצמו בתחילה כאיש מסורתי נוסע לבקר דווקא את האפיפיור ברומא.

על פי הדיווח ב'וואלה' לגבאי נקבעה פגישה בשבוע הבא בוותיקן, שאורגנה בימים האחרונים בחשאיות על ידי העיתונאי הנריקה צימרמן, המקורב לאפיפיור פרנציסקוס. צימרמן אף עמד מאחורי הגעתו של האפיפיור לישראל ב-2014 והצטרף בדצמבר האחרון למפלגת העבודה. בסביבתו של גבאי סירבו להתייחס לדברים.

לפני כשבוע וחצי בחר גבאי להצטרף לחילונים הדורשים תחבורה ציבורית בשבת והוא הצטרף בהתרסה לאחת מהנסיעות המאורגנות בשבת. בדברים שכתב בטוויטר התייחס לנסיעתו במהלך השבת: "הגענו ליעד: חוף הים של אשקלון, בתחבורה ציבורית, בשבת, כפי שראוי שיהיה בכל מקום בארץ, בחסות המדינה ולא דרך התארגנויות פרטיות של אזרחים".

גבאי הוסיף והתחייב: "לכל ילד שרוצה לנסוע עם חברים לים, לכל מי שידו אינה משגת לרכב פרטי - מגיעה תחבורה ציבורית איכותית גם בשבת. אחד הנושאים המרכזיים שנקדם".

גבאי סובל כאמור, בתקופה האחרונה, ממאבקים לא פשוטים בתוך מפלגתו בשל הסקרים שלא מחמיאים בלשון המעטה וניסיונו לחזק את שליטתו במפלגה. חברי הכנסת עמיר פרץ ואיתן כבל ופעילים ותיקים רבים מתנגדים למהלכיו האחרונים ומאיימים לפעול להדחתו מראשות המפלגה.

גם מינויו של יצחק הרצוג לתפקיד יושב ראש הסוכנות היהודית והתפקיד המתפנה של ראש האופוזיציה, יצר לגבאי מאבקים פוליטיים נוספים, שכן יו"ר התנועה ציפי לבני, דורשת להתמנות לתפקיד, אך על פי ההערכות גבאי מעדיף לתת את התפקיד לבת בריתו, ח"כ שלי יחימוביץ'.

על פי הפרשנים, גבאי יידחה את ההחלטה בנושא עד תחילת המושב הבא כשמעל גבאי מרחף האיום גם של פרישת התנועה מהמחנה הציוני במידה וליבני לא תקבל את התפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר