טלטלת הריגול המשטרתית

סגן השר לבטחון פנים מאשים: 'קפיצה מטורללת למסקנות'

בצל הביקורת האדירה, תמלילים משיחות סגורות של אלשיך עם מקורבים - נחשפו • סגנו של השר בר לב מגבה את המפכ"ל לשעבר ומטיח: "אני מוחה, אני לא פופוליסט, לא מחפש כותרות" (חדשות ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
משמאל: אלשיך (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת 'פגסוס': בצל הטענות הקשות המושמעות בימים האחרונים כנגד המשטרה, זאת על רקע פרשת הפריצות לפלאפונים שנחשפה בתחילת השבוע ב"כלכליסט", סגן השר לביטחון פנים תקף בחריפות וטען כי הציבור ממהר למסקנות. מוקדם יותר, נחשפו תמלילים משיחות סגורות של המפכ"ל דאז, רוני אלשיך.

סגן השר לביטחון פנים, יואב סגלוביץ' מיש עתיד, ששימש בעברו כמפקד אגף החקירות במשטרה בדרגת ניצב, השיב לשאילתא אותה הגיש ח"כ שלמה קרעי מהליכוד בנוגע לתחקיר.

סגלוביץ' תקף בחריפות: "אני מקשיב לקולות, אנחנו נמצאים בשלב של בדיקה של הטענות. הייתה לטעמי קפיצה מטורללת מבדיקה של טענות שחייבת להיות, שאין בהן כרגע עובדות, לשלב המסקנות, הפעולה והאשמה", סגן השר הוסיף: "אני רוצה להגיד לחברי הבית שהבדיקה חייבת להיות ותהיה עד הקצה – המשטרה תפעל רק על פי חוק".

בהמשך תקף את ההתנהלות והזהיר: "יש עוד 30 אלף שוטרים ששומעים את הקולות גם בבית הזה וגם בתקשורת – הם אלו שמגיעים לתאונות דרכים, מגיעים כשקוראים 100 ונאבקים בפשיעה בחברה הערבית – והם תחת העובדה שאנחנו בודקים חקירה".

בנוסף, יצא להגנתו של מי ששימש כמפכ"ל דאז, רוני אלשיך, "יש אדם שהיה מפכ"ל וקוראים לו רוני אלשיך, והיה סגן ראש השירות, ושמים אותו כאילו הוא חשוד במשהו ואני מוחה על העניין הזה – לא בגלל האירוע הזה, אלא בגלל הדרך הבלתי סבירה שבה אנחנו מנהלים פה אירועים. בין טענה ובין עובדה ובין מסקנה יש פער".

"דעתי שונה מדעת חבריי לממשלה", אמר לסיכום, "טרם שקופצים למסקנות וקוראים להקמת ועדת חקירה יש לבדוק את העובדות, אם יתברר משהו שאיננו תקין - כמו שתואר כמשהו דמוני, שחבורה יושבת בחדר חשוך ועוקבת אחר אזרחים – אז אני איתך לגמרי", אמר לקרעי, "אבל אנחנו לא שם. בוא נבדוק את העובדות כיאה למקום מסודר במקום לרדוף אחר כותרות".

"אינני פופוליסט", אמר לסיום, "אני עונה את מה שאני עונה. נפעל רק אחרי שנדע את העובדות, לא אשא נאומים בשביל כותרות לעיתון".

מוקדם יותר, תמלילים משיחות סגורות עם מקורבים של מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך נחשפו ב-YNET, בשיחות טען כי הפרסומים אינם נכונים והמשיך להגן על שיטות הפעולה השנויות במחלוקת.

"המערכות נבנו כך שאי אפשר לתחמן אותן", טען אלשיך, "אם אני רוצה לפקח על איש ציבור, אני צריך ללכת ליועמ"ש ולאשר אצלו את הבקשה שאגיש לשופט בשביל הצו. הוא יכול לבלום את המהלך עוד לפני שאני מגיע בכלל לבקש צו מהשופט".

אלשיך טען בתוקף: "אין מצב שמישהו יכול לעשות איזושהי פעולה בלי אישור", והסביר: "פותחים צו, כל הלוגים (הפעולות) נשמרים. מי השתמש בזה, מה ההרשאות שלו? רק במקרה של סכנת חיים, כמו רוצחים או מישהו שאנחנו במרדף אחריו, אפשר לומר לשופט בדיעבד שהייתה סכנת חיים ושהותקן פיקוח".

בנוסף, המכ"ל לשעבר הבהיר בשיחות כי הוא תומך באמצעים: "מידע זה כוח. הכלים האלה הובילו לפענוח של מקרי רצח, והדו"חות האלה הולכים ליועץ המשפטי לממשלה שצוותו עורך את הביקורת".

"כדי לתפוס רוצחים צריך מערכות טכנולוגיות מתוחכמות. גם המשטרה בגרמניה, בהולנד וצרפת משתמשת בכלים כאלה נגד אזרחים. מה, כשרוצים לתפוס ראש ארגון פשיעה שמכיר את כל הטכנולוגיות, הולכים לקו הטלפון של בזק?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר