בעקבות הסערה

המפכ"ל לשעבר טוען: אין 'פגסוס' במשטרה

המפכ"ל לשעבר, רוני אלשיך, התייחס לפרשת ההאזנות של המשטרה וטען כי אין שימוש בתכנת הפגסוס בידי המשטרה וכי במידה והיו האזנות הן נעשו על פי חוק ובאמצעות צו (בארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, התייחס הערב (ראשון) לפרשה שמסעירה את המדינה בה נטען לכאורה כי תחת פיקודו המשטרה האזינה ושאבה נתונים ממכשירי טלפון אזרחיים ללא אישורים מתאימים ואמר: "כל השמות שהתפרסמו ללא יוצא מן הכלל נבדקו על ידי המשטרה ונמצא שלא היה ולא נברא. למען הסר ספק, אין פגסוס למשטרת ישראל. פגסוס זה כלי ששואב את כל תכולת הטלפון מרחוק. למשטרה מותר לעשות האזנת סתר או חיפוש. הכלי המשטרתי לא יכול ללכת אחורה".

אלשיך אמר את הדברים בכנס השקת קתדרה באוניברסיטת רייכמן והוסיף, "הפיקוח הוא מטורף ובצדק, התהליך בכלים הרגישים האלה הוא סופר מדוד. הרגישות שבה המשטרה מפעילה את כל הכלים שבעולם, כולל האזנה טריוויאלית, היא מדהימה וזה לא אומר שלא יכולות להיות תקלות - אבל בלגן אין. אני מכיר את חרדת הקודש שבהם הדברים מטופלים. המשטרה אולי רוצה לפעמים יותר - אבל היא פועלת בכפוף לבית המשפט".

מוקדם יותר, דחו סנגוריו של נתניהו את הודעת הפרקליטות לביהמ"ש לפיה בדיקת המשטרה העלתה שלא בוצעו חיפושים בניידים של המעורבים בתיק ללא צו מתאים.

במקביל לדרישת הסנגורים פורסמה הודעה דומה של ראשי סיעות בימין באופוזיציה (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית), לפיה הם "דוחים את הבדיקה השטחית והחפוזה של המשטרה ודורשים להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול נגד אזרחי ישראל".

הם הגדירו את הבדיקה של המשטרה והפרקליטות כ"ניסיון השתקה של פרשת הריגול, מהחמורות בתולדות המדינה. עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים.

"לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם. ראינו בעבר מה שווה בדיקה עצמית של המשטרה. כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר