המאבק על המתוק

יו"ר איגוד רופאי הציבור: הגיוני שישלמו יותר על משקאות מתוקים

יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין ביקר את החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לבטל את המס על המשקאות הממותקים וטען כי היא מסכנת את הציבור (בארץ)

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

לצד ביטול המס על כלים חד פעמיים שעבר בשקט יותר ובהבנה, ביטול המס על השתייה המתוקה סופג התנגדות מרבים בקהילה הרפואית בישראל. יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופסור חגי לוין תקף את החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לבטל את המס על המשקאות הממותקים, ואמר כי "עצם הדיבור על זה מעיד שהממשלה מסירה את האחריות שלה למאבק בהשמנה ובסוכרת".

כזכור, מדובר בצעד שהוא הבטחת בחירות של כל מפלגות הקואליציה, לביטול המיסים שהושתו על ידי הממשלה הקודמת והכבידו מאד על יוקר המחייה בישראל כשהם משמשים גם כטריגר להעלאת המחירים.

לדבריו של פרופ' לוין, "בני הנוער הישראלים הם מהמובילים בעולם בצריכת משקאות מתוקים וממותקים, ומבחינת תמותה וקטיעות גפיים עקב סוכרת, אנחנו גם במקום מוביל". על פי נתונים של ארגון הבריאות האירופי ישראל מהמובילות בעולם בצריכת משקאות קלים לילדים בגיל 11.

בסקר שנערך לאחרונה (2022), נמצא כי שתיה של משקה ממותק או דיאט על בסיס שבועי (לפחות פעם בשבוע) דווחה בקרב 76% מהמגזר הכללי, 84% מהמגזר החרדי ו-85% מהמגזר הערבי.

לוין הוסיף: "מי שצורך את המשקאות האלה ומכביד יותר על מערכת הבריאות, זה הגיוני שישלם יותר".

בהודעת איגוד רופאי בריאות הציבור נמסר, כי "שר הבריאות והממשלה ייבחנו במעשים ולא בהבטחות. החיפזון בביטול המס על המשקאות המסכרים אינו עולה בקנה אחד עם מחויבות לבריאות הציבור.

הקואליציה כבר הוכיחה את יכולתה לקדם חקיקת בזק. אנו מצפים לנחישות וזריזות דומה בקידום איסור פרסום מזון ומשקאות מזיקים ושאר הצעדים שהבטיח היום שר הבריאות, על מנת שלא יישארו בגדר מס שפתיים.

בדומה למאבק בנזקי הטבק נדרשת מדיניות רב-מערכתית מבוססת מדע המקדמת תזונה בריאה, ולא נסיגה לאחור וביטול צעדים מוצדקים שיעילותם הוכחה כדוגמת המס על המשקאות המסכרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר