אנסטסיה מיכאלי ל´כיכר השבת´: "דבריו של השר מרידור - גזעניים"

כך אומרת אתמול ל'כיכר השבת' חברת-הכנסת אנסטסיה מיכאלי, אם ל-8, על דברי השר מרידור שתקף את הילודה הגבוהה אצל החרדים (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
נגד הילודה. מרידור (פלאש 90)

"דבריו של השר מרידור גזעניים. אחוזי הילודה נמוכים מספיק בעם היהודי - ממה שהיינו רוצים" - כך אומרת ל"כיכר השבת" חברת-הכנסת אנסטסיה מיכאלי מ"ישראל ביתנו", בעקבות דבריו של השר דן מרידור בכנס הכלכלי-חברי של התמ"ת נגד הילודה הגוברת בישראל.

מרידור, המשמש גם כסגן ראש-הממשלה, תקף את התמיכה של המדינה בילודה. "אחת הדרכים להתמודד עם הפערים החברתיים צריכה להיות טיפול בנושא הילודה", צוטט מרידור באתר ווינט. "הגענו לרמות ילודה מטורפות, בעיקר בקרב הערבים והחרדים. יש שכבות שלמות באוכלוסיה, ודווקא שכבות שבהן לא כולם עובדים, שבהן מולידים המון ילדים בעידוד המדינה. המדינה צריכה לעודד שינוי בתחום הזה ולתת לאנשים תמריצים לשינוי".

חברת-הכנסת מיכאלי, אם לשמונה, זוכה לא פעם להתעניינות תקשורתית על כמות ילדיה, בלי עין הרע. כששמעה על דבריו של מרידור, היא נזעקה. "ילודה זה דבר מבורך, בפרט בעם היהודי", היא אומרת בנחרצות.

לדבריה, "בכל פעם שמנסים גורמים שונים, מסיבות פוליטיות, לתקוף את העניין הזה, זה גורם שאחוזי הילודה יהיו נמוכים יותר".

"צריך לעודד ילודה יהודית"

כאם למשפחה ברוכת ילדים, היא מכירה את הנושא מקרוב. "צריך לעודד ילודה יהודית - זה הכח של העם היהודי, זה דור העתיד שלנו. אני אישית יודעת כמה עולה לגדל ילד, גם מההיבט החינוכי וגם מההיבט הכלכלי. ההשלכות לא פשוטות וזה הופך לנטל, אבל אני גאה שיש לנו הרבה ילודה במגזר הדתי והחרדי".

מיכאלי רואה בחרדים דוגמה אישית. "קחו למשל את המזכירה החרדית של יושב-ראש הכנסת רובי ריבלין. היא אישה חרדית שמתגורר בביתר-עלית, שומרת תורה ומצוות, אמא לילדים, וגם מצליחה בתפקידה. זאת גאווה. מי ששומר תורה - זאת גאווה".

לשר מרידור, היא מציעה לשקול להבא את דבריו. "הוא צריך לחשוב בפעם הבאה עוד פעם על דבריו הגזעניים".

את הבמה של "כיכר השבת" היא מנצלת לומר עוד מספר מילים בנוגע לציבור החרדי. "לדעתי נגרם נזק די גדול לציבור החרדי, גם מהצד הפוליטי וגם מהצד התקשורתי. לדעתי צריך לדעת להסתדר עם החרדים, שומרי התורה והמצוות", אומרת מיכאלי בכאב.

לדעתה, הציבור החרדי ששומר על קוצו של יוד, היה שמח למצוא פיתרון בנוגע לתעסוקה. "גם הורים שיש להם הרבה ילדים, היו שמחים למצוא תעסוקה. המדינה צריכה למצוא פתרונות".

מיכאלי וחלק מילדיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר