יש הסכמות

הסתיימה השביתה במשק: הנזק: 1.7 מיליארד שקל

הבוקר הסתיימה השביתה הגדולה במשק, לאחר שההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמה על כל סעיפי המחלוקת שנותרו. הצדדים הגיעו להסכמות סופיות בנוגע לסוגיית השקט התעשייתי. נמלי הים, נתב"ג והרכבת יפעלו כרגיל, כך גם "דן" ו"אגד" שבהתחלה שקלו לשבות הבוקר. עדכונים (חדשות, בארץ)

עופר עיני, אמש (פלאש 90)

הסתיימה השביתה הגדולה במשק, זאת לאחר שההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמה על כל סעיפי המחלוקת שנותרו. הצדדים הגיעו לפני זמן קצר להסכמות סופיות בנוגע לסוגיית השקט התעשייתי ועובדי "כתף מול כתף".

ראשי ההסתדרות ומשרד האוצר נפגשו אמש בניסיון לגשר על המחלוקות האחרונות בעניין עובדי הקבלן ולסיים את השביתה שנכנסה היום (א') ליומה השלישי. נמלי הים, נתב"ג ורכבת ישראל יפעלו היום כרגיל, כך גם האוטובוסים דן ואגד. הבנקים והבורסה שקלו לשבות, אך גם הם חוזרים לעבוד.

סלע המחלוקת הוא דרישת האוצר להבטיח "שקט תעשייתי" שימנע מעובדי קבלן במגזר הציבורי לדרוש את קליטתם לשירות המדינה במשך 4 שנים. על פי ניתוח "גלובס", ייתכן כי תושג פשרה שלפיה השקט התעשייתי יתייחס בעניין זה רק לשביתות כלליות ולא למאבקים מקומיים.

"השביתה תסתיים במהרה, יום יומיים לכל המאוחר", אמר אמש שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לערוץ 1.

בהתאחדות התעשיינים פרסמו אתמול את אומדן ההפסדים למשק מהשביתה. על פי ההתאחדות, היום הראשון לשביתה גרם להפסדים בהיקף של 800 מיליון שקל ואילו ביום השלישי של השביתה, הנזק למשק הסתכם כבר בכ-1.7 מיליארד שקל.

כאמור, רכבת ישראל חוזרת היום לפעילות סדירה; ועד עובדי רכבת ישראל מסר כי לטובת חיילי צה"ל, הנחה הוועד את העובדים להוציא 2 רכבות נוספות לפני השעה 6 בבוקר: בשעה 5:30 רכבת מנהריה לבאר שבע ובשעה 5:49 רכבת מעכו לבאר שבע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר