אהוד ברק משתלח בגבי אשכנזי: זייף וקיבל שוחד

שר הביטחון אהוד ברק משתלח בצורה חסרת-תקדים, במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה, ברמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ואף מאשים אותו בשורה של עבירות פליליות, בהם מתן וקבלת שוחד, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות צבאיות וביטחוניות ועוד. אשכנזי בתגובה: "מדובר בניסיון אומלל של שר הביטחון ברק ליצור ספין תקשורתי. האשמת אשכנזי בקבלת שוחד היא מופרכת ובעיקר הזויה"

חזקי שטרן | כיכר השבת |
אשכנזי וברק (צילום: פלאש 90)

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בוחנים בימים אלו את האפשרות להיבט פלילי בפרשת 'מסמך הרפז', ובנתיים, שר הביטחון אהוד ברק משתלח בצורה חסרת-תקדים ברמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי ואף מאשים אותו בשורה של עבירות פליליות.

במכתב ששיגר אמש ברק ליועה"מ וינשטיין ופרליט המדינה משה לדור, הוא טוען כי אשכנזי ביצע עבירות חמורות הקשורות בין היתר לשיבוש סדרי שלטון, קבלת שוחד, מתן שוחד, סיוע למתן שוחד, זיוף ושימוש במסמך בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות צבאיות וביטחוניות, מרמה והפרת אמונים.

"שר הביטחון רואה חשיבות רבה במיצוי האמת", כתב ברק במכתבו, "הן באמצעות פרסום הדו"ח והן באמצעות חקירה מקיפה של מכלול המעשים שהתרחשו בלשכת הרמטכ"ל לשעבר. מהלכים אלה דרושים כדי להסיר את העננה הרובצת בפרשה זו מעל צה"ל, על מנת להבטיח את אמון הציבור בצה"ל ובעומדים בראשו ועל מנת להבטיח כי תופעות חמורות מעין אלה שנחשפו, לא יישנו".

לטענת ברק, אשכנזי מנסה לפעול למניעת פרסום דוח מבקר המדינה בנושא 'מסמך הרפז'. "פועלים החשודים העיקריים בביצוע העבירות לכאורה, בערוצים שונים, לרבות הגשת עתירה לבג"ץ ופעילות הכפשה בתקשורת וברחוב, על מנת להשהות ואף למנוע את פרסום דו"ח הביקורת ו/או החלטה בעקבותיו על פתיחה בחקירת משטרה".

ברק מפרט במכתבו כי בפני המבקר "עמדו חומרי חקירה חדשים שלא נבחנו קודם לכן על ידי גורם חקירה כלשהו, ובראשם הקלטות ותמלילים בלשכת אשכנזי אשר חשפו מעשים חמורים במישורים שונים". לדבריו, מטיוטת דו"ח המבקר "עולות מסקנות קשות ביותר באשר להתנהלותם של גורמים בכירים ביותר, בצה"ל ומחוצה לו, ובראשם הרמטכ"ל לשעבר, עוזר הרמטכ"ל, אל"מ וינר, הרפז וגורמים נוספים".

מטעם רא"ל (מיל') גבי אשכנזי נמסרה הכחשה גורפת לדברים. "מדובר בניסיון אומלל של שר הביטחון ברק ליצור ספין תקשורתי במטרה למנוע כל חקירה בפרשת ההיעלמות או ההשמדה של כל ההקלטות והמסמכים הקשורים לאירוע מלשכתו".

"האשמת אשכנזי בקבלת שוחד היא מופרכת ובעיקר הזויה. כל שיחות הטלפון בלשכת הרמטכ"ל הוקלטו ונבדקו על ידי המבקר והמשטרה, אף אחד לא העלה טענה של שוחד. כנראה שמשהו רע מאוד עובר על שר הביטחון וקשה שלא להיות מוטרד מכך", נמסר מלשכת אשכנזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר