
אירוע חמור וחריג אירע לפני חודש באזור תפעולי בלוד כאשר קרון של רכבת ישראל נשמט מהמסילה. בקרון לא היו נוסעים, ולכן במזל לא היו נזקים בנפש, אולם נגרם נזק למסילה ולקרון. כך דווח היום (חמישי) ב-ynet.
לפי ממצאי התחקיר הראשוני, הסיבה לירידת הקרון מהפסים הייתה שהעובדים החלו בתנועה עוד לפני שהמסלול ״ננעל״ ובזמן שהמסוטים (החלק המשמש למעבר בין מסילות) עדיין זזו כאשר הרכבת עברה עליהם.
בדוח פנימי של רכבת ישראל שפורסם בכתבה נטען כי ״בדומה למקרים קודמים שהתרחשו השנה, האירוע מציף רמת משמעת ירודה ועבודה בניגוד לנהלים. מדובר בהוראות בסיסיות המוכרות היטב לעובדים, אשר למרות זאת בחרו להתעלם מההנחיות״.
הדוח מפנה אצבע מאשימה כלפי העובדים וטוען כי ״העובדה שהתנהלות פסולה זו כבר גרמה לכמה אירועי בטיחות חמורים, לא תרמה לכך שהשניים יבצעו משימה פשוטה כגון בדיקת מצלמות מערכת ניווט או וידוא מיקום המערך מול הנהג. גם נושא ביצוע ׳מעקף סורק׳ חוזר שוב ושוב באירועים במתחמי הנייד, למרות איסור חד-משמעתי׳״, נטען בדוח התקרית.
בדוח נכתב כי ״השאלה המרכזית במקרים אלה היא מה נעשה בחטיבה הנוגעת מאז האירועים הקודמים במטרה למנוע את הישנותם, ואין אנו מתרשמים כי קיים תהליך יעיל של הפקת לקחים או של הטמעה. בנוסף, באירוע הנדון כאן ניכרת בהתנהלות העובדים בעיית אמינות״.
0 תגובות