צפו בסרטון

מרגיז ומדויק: כך הפך בג"ץ לשלטון האמיתי בישראל

על רקע העלאת 'פסקת ההתגברות' בתחילת השבוע הבא להצבעה, והמשבר הפוליטי שהיא גרמה, מופץ ברשתות החברתיות סרטון הממחיש באופן קליט מי באמת שולט במדינה • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ההתנהלות המקוממת של בג"ץ (צילום: פורום קהלת)

"פורום קהלת", עמותה הפועלת בין היתר לקידום חירות הפרט, יוצאת היום (חמישי) בקמפיין ציבורי שמטרתו לאזן את סמכויות בג"ץ על ידי חקיקת 'פסקת ההתגברות' שתעלה בשבוע הבא להצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

סרטון שהפיקה עמותה זו, המזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית בכל הקשור לתחום המשפט, מגחיך את מעמדו הנוכחי של בג"ץ ואת הסמכויות המוגזמות והלא ראויות ששופטיו נטלו לעצמם.

כידוע, שופטי בית המשפט העליון צברו עם השנים, בתהליך מזדחל אך עקבי, כוח חסר תקדים בעולם המשפטי ביחס לשאר מדינות העולם, כוח שכולל את הרחבת זכות העמידה בפניהם, הפיכת חוק יסוד שהתקבל ברוב של 32 מול 21 ח"כים בלבד לחוק יסוד לכל דבר וענין, זכות וטו בהליך מינוי השופטים שמאפשר להם שליטה על בחירת שופטים חדשים ועוד ועוד. בשנה האחרונה אף הגביר בג"ץ את קצב ההתערבות שלו בחקיקה, ואת התחומים והפרטים שהוא מרשה לעצמו לנהוג בהם כך.

הפגנת תושבי דרום תל אביב נגד בג"ץ בנושא המסתננים (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flahs90)

הדיון הציבורי הנוכחי בסוגיה, הגיע על רקע התערבות בית המשפט העליון שפסל את חקיקת הכנסת בענין המסתננים, מה שהוביל ליוזמה לאשר את 'פסקת ההתגברות, שתאפשר לאשרר מחדש חוקים שבג"ץ פסל.

הענין אף הפך למשבר פוליטי, כאשר יו"ר 'כולנו' שר האוצר משה כחלון מתנגד לחקיקה כללית כזו, ומסכים לה רק בהתייחס לנושא המסתננים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר