מניעת הכספים לחרדים

סביבת גנץ: "התקציב אצבע בעין של הציבור" | סמוטריץ': "התקשורת מגויסת"

הוויכוח הפוליטי בעד ונגד העברת כספים קואליציוניים למערכת החינוך החרדית 'אופק חדש' יצא משליטה אמש בהטלת וטו של המחנה הממלכתי על כינוס הממשלה שתוכנן לצורך העברת התקציב | הבוקר בסביבת גנץ פרסמו הבהרה כדי להרגיע את התסיסה במגזר החרדי: "נדרשת אחריות לאומית" (חדשות) 

יהודה גל | כיכר השבת |
גנץ וסמוטריץ' בימים יפים יותר (צילום: Photo by Hadas Parush/Flash90)

בלשכת ראש הממשלה הודיעו אתמול (ראשון) כי היום (שני) יתקיים בישיבת הממשלה דיון על תקציב חסר תקדים של 30 מיליארד שקלים לחודש וחצי, שעונה על צרכי המלחמה.

לפי ההודעה, התקציב נועד לדאוג לתמיכה בחיילי וחיילות מילואים, למנהלת תקומה לשיקום היישובים, לעסקים שנפגעו, לכיתות כוננות ולצרכי הבריאות, הרווחה והחינוך של כל אזרחי ישראל כאשר תחת הסעיף חינוך נמצאים הכספים הקואליציוניים למערכות החינוך החרדי 'אופק חדש' הנמצאים כרגע בלב המגעים הפוליטיים בין הנציגים החרדים לשר האוצר וראש הממשלה.

כזכור, הכספים שנועדו לתמרץ את המורים במערכות ה'חינוך העצמאי' ורשת 'בני יוסף', הוכרו ככספים קואליציוניים מחוץ לתקציב הרשמי ובשל כך זקוקה הממשלה לאשרר את העברתם בהצבעה מיוחדת אחרי דיון בממשלה.

בדיוק על זה ניטש הוויכוח בין עמדת הממשלה שהוקמה אחרי הבחירות המחנה הממלכתי שהצטרפו לממשלת החירום בתקופת המלחמה - בתוך המהלך, גנץ קיבל אפשרות להטיל וטו על דיונים ופעולות הממשלה והוא ניצל את ההזדמנות אמש להתנגד לדיון הממשלה בכלל בעקבות התכנית לאשר את העברת הכספים הקואליציוניים.

למרות ההתנגדות, בסביבת ראש המשלה נתניהו מתכוונים להביא לדיון את כלל הסעיפים שתוכננו לדיון התקציב.

בעקבות הטלת הוטו שמעו קולות ביקורתיים במיוחד במגזר החרדי נגד גנץ ושרי המחנה הממלכתי על כך שהם מעכבים ברשעות את העברת הכסף למורים החרדים.

בעקבות התסיסה במגזר החרדי, בסביבת השר גנץ הבהירו היום לקראת הדיון על התקציב: "בזמן שמאות אלפים במילואים (במדים או בחברה האזרחית), ענפים שלמים נסגרים, רבים יוצאים לחל"ת והגירעון גדל - צריך להראות דוגמה אישית. העלאה של 500 מיליון שקלים בתקציב הישיבות, הקצאה של מעל 400 מיליון ש"ח למשרד למשימות לאומיות שייעודם אינו ברור, והעלאת שכר המורים באופק חדש שלא על בסיס מערכת החינוך בסכום של 40% במקום 14% שעליהם הסכמנו - הם אצבע בעין לציבור.

"גנץ הראשון שתומך בחינוך ראוי לחרדים כולל ההעלאה שסוכמה, בתקצוב מרכיבי ביטחון ביהודה ושומרון בנוסף ליישובי הספר, ובמקומות נוספים. זה לא מה שמובא היום לממשלה, ובעיקר - זו לא דוגמה אישית מול מיליונים שפרנסתם נפגעת, שפונו מבתיהם ומול האתגר הכלכלי והחברתי העצום שבפנינו.

"יש להדגיש, מתוך למעלה מ-10 מיליארד של כספים קואליציוניים לשנה הקרובה, ההסטה שהציע שר האוצר עומדת על מיליארד ש"ח בלבד נכון לעת הזו ולא 70%. עדיין לא מאוחר לעצור ולעשות את הדבר הנכון. יש לכולנו אחריות לאומית".

‏שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מגיב לדרישה של גנץ: "תקשורת מגויסת מקצה לקצה, שלושה עיתוני שמאל כלכליים יומיים, שלושה ערוצי טלוויזיה מוטים, עיתונים ואתרי חדשות כלליים - כולם כולם מגויסים לקמפיין מושלם מבחינתם, שמשלב את כל מי ומה שהם רוצים לתקוף, את כל מי ומה שהם אוהבים לשנוא ולהסית נגדו בשיגרה: ממשלת הימין, הציונות הדתית, המתנחלים, החרדים שכל חטאם הוא נאמנותם למחנה הלאומי (בני גנץ הרי נתן להם דף ריק וחתם למטה כדי שימלאו מה שהם רוצים אם רק היו הולכים איתו...), וכמובן נתניהו. הזדמנות כזו לפגוע בכולם במטרה אחת זה לא משהו שהשמאל והתקשורת יפספסו. מי שעל אחוז לא יודע להתפשר עם שותפיו ולכבד את דעתם, גם אם הוא חושב אחרת, לא מבין מה היא אחדות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר