במעמד ראש הממשלה ושר השיכון

הונחה אבן הפינה ליישוב 'אופיר' על שם ראש המועצה שנרצח

ראש הממשלה נתניהו ושר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף יחד עם ראשי מועצות העוטף קיימו טקס הנחת אבן פינה לישוב אופיר על שמו של ראש המועצה שנרצח בטבח החמאס אופיר ליבשטיין הי״ד (חדשות)

יהודה גל | כיכר השבת |
הנחת אבן הפינה ליישוב אופיר (צילום: קובי גדעון לע"מ)

מעמד מרשים ומרגש של טקס הנחת אבן הפינה ליישוב אופיר שייקרא על שמו של ראש מועצת הנגב אופיר ליבשטיין הי"ד, שנרצח ע"י מחבלים בטבח הנוראי בשבת שמחת תורה.

אופיר ובנו ניצן הי"ד נהרגו בחילופי אש עם מחבלים במהלך הטבח בכפר עזה, , אופיר יצא מביתו עם אקדחו האישי ובדרך עוד הצטייד בנשק ארוך בנשקיה כדי להילחם במחבלים שחדרו לקיבוץ.

בטקס השתתפו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף וראשי מועצות מיישובי עוטף עזה וקהל רב מתושבי האזור כולו

הנוכחים דיברו בשבחו ואומץ ליבו של אופיר ליבשטיין ז"ל, וכיצד לחם בגבורה, יחד עם בנו ניצן ז"ל, בקרבות נגד מחבלי חמאס בקיבוץ כפר עזה.

רה"מ נתניהו אמר כי אופיר הי"ד היה "מנהיג, איש ארץ ישראל, איש של בנייה, איש של התיישבות. כאן יגדלו ילדים וילדות שיתחנכו על תרומתו, על גבורתו ועל הקרבתו".

(צילום: קובי גדעון לע"מ)
(צילום: קובי גדעון לע"מ)
חתימה על מגילת יסוד היישוב (צילום: קובי גדעון לע"מ)

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף נשא דברים בטקס ואמר: "אנחנו נמצאים כעת בפתחו של חג החנוכה, חג האור. חכמנו זיכרונם לברכה לימדו אותנו שכדי לגרש את החושך עלינו להוסיף אור. יישוב חדש בארץ ישראל, דווקא כאן, במקום בו העם שלנו עבר את אחת מהזוועות הגדולות ביותר בתולדותיו, הוא תוספת של אור, שבעזרת ה׳ יסייע לגרש את החושך הגדול שנפל עלינו באותו יום מר ונמהר.

"כפי שהשם 'אופיר' מסמל, היישוב החדש שיקום פה וינציח את אופיר יקירנו, יהיה בעזרת השם עשיר בגשם וברוח, והכל מתוך אחדות, צניעות וענווה בדרכו ולזכרו של אופיר ליבשטיין הי"ד".

ראש הממשלה נתניהו אמר: "הבנייה הזאת מתבטאת במה שאנחנו עושים עכשיו. אנחנו לפני כמה חודשים החלטנו על הקמת יישוב, קראנו לו "חנון" והיום אנחנו משנים את השם ל"אופיר", על שמו של אופיר ליבשטיין ז"ל. מנהיג, איש ארץ ישראל, איש של בנייה, איש של התיישבות. כאן יגדלו ילדים וילדות שיתחנכו על תרומתו, על גבורתו ועל הקרבתו.

"אנחנו ממשיכים לבנות - לא יישוב אחד - נבנה יישובים, פה במקום הזה. נבנה, ונמשיך לבנות, כאן ובכל מקום בארץ ישראל. אנחנו נשקם את היישובים, נרחיב את היישובים ונוסיף עוד יישובים".

השר גולדקנופף אמר לראש הממשלה: "אני רוצה להביע הערכה בפניך, אדוני ראש הממשלה. בעיקר בימים אלה ניכרת מנהיגותך למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל. על כך שאתה עושה לילות כימים בקבינט המלחמה, בדיונים ובהחלטות קשות שאתה מקבל יום יום שעה שעה. היום כ"ט בנובמבר אנחנו מציינים 76 שנים להחלטת האו"ם שהובילה להקמת מדינת ישראל, אני סמוך ובטוח כי אתה, ראש הממשלה, יחד עם חברי הקבינט תעשו את כל מה שנדרש כדי שנוכל בעזרת ה' להמשיך להתקיים כאן בארץ ישראל ללא שם איום ביטחוני עלינו".

(צילום: וידאו : איתי בית-און /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר