"כיהן בגדה המערבית"

האיטלקים אמרו "לא" לבני כשריאל - זה התחליף שמיועד לו

לפי הדיווח ב-Y-net, האיטלקים לא אישרו את מינויו לשגריר ישראל ברומא בשל עברו כראש עיריית מעלה אדומים ובראשות מועצת יש"ע | בישראל כבר מקדמים מדינה חדשה שתקבל אותו (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
בני כשריאל (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

איטליה סירבה לבקשת ישראל למנות את בני כשריאל לשגריר הישראלי ברומא. לפי הדיווח שנחשף לראשונה באתר Y-net, הסיבה לסירוב האיטלקי הוא עברו של כשריאל בראשות מועצת יש"ע וכן כהונתו כראש עיריית מעלה אדומים - הממוקמים כמובן מעבר לקו הירוק.

בישראל, ניסו להיאבק בהחלטה האיטלקית כנגד כשריאל - החלטה שהתקבלה מלמעלה, מהנשיא האיטלקי סרג'יו מטרלה, ואף עירבו את הנשיא הישראלי יצחק הרצוג, אולם מטרלה התעקש והמינוי ירד מהפרק.

בחטיבת משאבי אנוש של משרד החוץ כבר פרסמו הבוקר (חמישי) מכרז כללי למינוי שגריר במדינת המגף והכך משרד החוץ מכיר רשמית בעובדה כי כשריאל לא יוכל לכהן כשגריר באיטליה.

במשרד החוץ בוחנים את האפשרות כי כשריאל יכהן כשגריר ישראל בבודפשט - הונגריה בשל ההערכה אצל גורמים רבים במשרד החוץ כי הונגריה לא תשלול את מינויו של כשריאל למרות עברו העשיר בתפקידיו מעבר לקו הירוק.

אחת הסיבות שבישראל עובדים שעות נוספות בכדי למנות את כשריאל למינוי מדיני-דיפלומטי בכיר, היא הסרת מועמדותו לראשות העיר מעלה אדומים, בשל ההבטחה כי ימונה לשגריר באיטליה.

אולם, במשרד החוץ טרם מצאו פיתרון לשגריר שיועד להונגריה עוד קודם - יוני פלד ויש המעריכים כי פלד ימצא את עצמו בסופו של דבר... שגריר ישראל ברומא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר