חשיפת 'כיכר השבת'

מקלב משיב אש לבכיר האוצר: "של נעליך בפני לומדי התורה"

ההתבטאות הקשה של ח"כ מקלב נגד פקידי ממשלה, כשהדביק להם את הכינוי "מתייוונים", גררה את הממונה על התקציבים במשרד האוצר למחות על כך - וכעת מקלב משיב לו (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שאול מרידור וח"כ אורי מקלב (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90)

ח"כ אורי מקלב שלח היום (רביעי) מכתב תגובה חריף לממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, כמענה למכתבו הזועם על שמקלב כינה פקידי ממשלה "מתיוונים".

כזכור, לפני כשבוע פרץ עימות בוועדת העבודה של הכנסת, בעת דיון בהצעת חוק שיזם ח"כ אורי מקלב, שביקש לאפשר גם לנשות אברכים להיעדר ממקום עבודתם בזמן מחלת ילד, למרות שבעליהן לומדים ב'כולל' ולא עובדים, כשבמהלך הדיון תקף הח"כ מ'דגל' את נציגי משרד הכלכלה והשווה אותם ל"מתיוונים".

הבוקר, כפי שדווח ב"כיכר השבת", הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור יצא למתקפה נגד מקלב וכתב בין היתר: "לצערי, במהלך הדיון הושמעו אמירות שאינן מקובלות בשיח ענייני ומקצועי תוך האשמת נציגי הממשלה בכלל ונציגת משרד האוצר בפרט, בגזענות".

כעת כאמור מגיב ח"כ מקלב למכתבו של מרידור. "הנך מלין על האמירות שנאמרו בוועדה כנגד עמדת משרד האוצר, שהתנגד להכיר בזכאות של עובדים שבני זוגם לומדים, להיעדר מהעבודה, בגין מחלת ילד", פתח הח"כ החרדי את מכתבו.

דבריו של מקלב, שעוררו את הסערה (באדיבות המצלם)

לדברי מקלב, "הניסיון של משרד האוצר להתנגד להצעת חוק בצורה סלקטיבית לפיה 'סטודנטים כן, לומדי תורה לא', מנימוקים מקוממים שלימוד התורה אינו יצרני ואינו תורם, בעוד סשטודנטים לומדים בסך הכל שנתיים-שלוש ולומדי תורה לומדים יותר שנים, וכל זאת במסגרת חוק שבא להגן על בן זוג שעובד".

"צר לי שאמירות אלו באות מתוך השקפת עולם אישית, לא מקצועית ומאפיינת זלזול וחוסר כבוד והערכה ללומדי התורה", ממשיך מקלב ותוקף: "של נעליך מעל רגליך, כאשר מצד אחד אתם בעצמכם (ב'נוהל שר אוצר'), דורשים מאברכי הכוללים נוכחות מלאה ואינכם מכירים בהיעדרות מטעמי מחלה או מחלת ילד, תוך פגיעה עמוקה בתקצוב מוסד הלימודים, ומצד שני מסרבים להכיר בזכאות של בת הזוג להיעדר עקב מחלת ילד, בנימוק שבן הזוג הלומד יכול לשמור על הילד".

"לגופם של דברים", חוזר מקלב לעצם הסוגיה: "אבקש להעמיד דברים על דיוקם, הצעת חוק זו עברה בקריאה טרומית לפני חודשים רבים. במהלך התקופה נערכו תיאומים עם כל הגורמים כולל משרד האוצר, בהם סוכם לקדם את הצעת החוק ולא נשמעה כל טענה, שלא להחיל את החוק על תלמידי ישיבות. להפתעתי, רק בדיון התברר לי שלמשרדכם יש 'זמירות חדשות' ושאתם מתנגדים לכך שעובדים שבני זוגם לומדים לא יוכלו להיעדר בימי מחלת ילד ככל עובד שבן זוגו עובד, כאשר כל מהותו של החוק הוא לאפשר לעובדים שבני זוגם לומדים, לקבל את האופציה להשתמש בחוק מחלת ילד, כאשר הנימוק מכוון כנגד תלמידי ישיבות, כביכול אינם יצרנים ולכן אין צורך ורצון לעודד תלמידים אלה ללמוד".

מכתב התגובה של מקלב (סריקה)

לדברי מקלב, "התנגדות זו ברגע האחרון, בטענה שכביכול אתם מגנים על המעסיקים, הינה כסות כדי לנסות ולגרום שתלמידי ישיבות יפסיקו ללמוד. ברור שלמעסיק אין כל משמעות האם בן הזוג עובד, לומד באוניברסיטה או לומד בישיבה. יצוין, שבמגזר הציבורי כבר לפני מספר שנים הורה נציב שירות המדינה להכיר בהיעדרות עובדת עקב מחלת ילד במידה ובן זוגה לומד, וכך גם נוהגים בפועל רובם המוחלט של המעסיקים הפרטיים".

"גם טענת נציגת המדינה, לפיה המעסיקים יפסיקו להעסיק נשים חרדיות, מתוך 'חשש' שהם ייעדרו בשל מחלת ילד, היא אבסורדית ומקוממת, כביכול העסקת נשים חרדיות כיום היא מתוך הנחה שהבעל לומד והוא יוכל לשמור על הילדים. ההיפך הוא הנכון: התנגדותכם להצעת החוק, היא זו שפוגעת בתעסוקת נשים חרדיות אותה אתם כביכול מעודדים. אם לא יוכרו לנשים אלו ימי מחלת ילד, ישנו סיכוי שהם יצאו ממעגל התעסוקה".

"אציין שגם יו"ר הוועדה ח"כ אלי אלאלוף ראה לנכון לציין בדיון, שהוא לא רואה מקום לחלק בין סוגי הלימוד. ולדבריו במדינת היהודים צריך להיות יחס מיוחד למי שלומד תורה בישיבה".

והח"כ מ'דגל' מסיים בנימה פייסנית: "כמובן שלא הייתה כל פגיעה אישית בנציגת משרד האוצר, אלא אמירה כללית על האג'נדות שנשמעות מכיוונו של משרד האוצר. האמירה נאמרה מתוך כבוד לעובדי הציבור, מה שאצלכם לא קורה מול נבחרי ציבור; עיין ערך התנהלותו של מנכ"ל האוצר שי באב"ד".

המכתב של בכיר האוצר (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר