מה? תפוח אדמה

טוב מאוחר: הנה כל הדברים שלא ידעתם על לאטקעס

לביבות תפודים הן אחד מהסמלים של חנוכה ועדיין, יש מה לחדש עליהן: החל מההיסטוריה העומדת מאחוריהן, עובר בתוספות שכדאי להגיש איתן וכלה בחימום שלהן יום אחרי (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חנוכה לא באמת מתחיל עד שלא רואים בסטטוסים 5 צלחות המרופדות היטב בנייר סופג ועליהן הרים של לאטקעס (או "כרעמזאלאך"). זו עובדה - ובצדק. לביבות תפוחי אדמה הן אחד המאכלים הפופולריים ביותר המסמלים את בוא החג, גדושות בשמן כיאה לנס, פריכות, ממכרות ממש ולמרבה המזל, גם קלות להכנה. אבל עם זאת, יש כמה דברים שאנו די בטוחים שנחדש לכם לגביהן: החל מההיסטוריה העומדת מאחוריהן, מה כדאי להגיש איתן ואיך לחמם שאריות שלהן.

ההיסטוריה של הלאטקעס

הלאטקעס הראשונים מתוארכים לימי הביניים והיו עשויים ככל הנראה מגבינה, מכיוון שתפוחי האדמה לא הגיעו למזרח
אירופה עד המאה ה-19. במקום לטגן אותם בשמן, רוב יהודי אשכנז השתמשו בשמאלץ, או בשומן עופות מעובד, בשל
נפוצותו. אממה, בגלל האיסור של בשר וחלב, טבחים חובבנים חיפשו חלופות לגבינה, כמו לפת וקמח כוסמת. כיום, כמובן, תפוחי אדמה ושמן הם מוצרי צריכה בסיסיים ברוב משקי הבית.

מה להגיש עם לאטקעס

את הלאטקעס, שניתן ליצור מתפודים מגורדים או מעוכים, מוטב להגיש עם שמנת חמוצה ורסק תפוחים מתוק - הם מעניקים קרמיות וניגודיות לקציצות הקריספיות והמלוחות. אתם יכולים גם להגיש אותן כתוספת (במקום תפוחי אדמה אפויים) לכל מנת בקר או עוף.

איך לחמם לאטקעס

אם נתקעתם עם לאטקעס מיותרים (בהנחה שיש חיה כזו, "לאטקעס מיותרים") ואתם מתכננים ליהנות מהם בימים שלמחרת, שמרו אותם במקרר למשך כמה ימים. אם אתם רוצים שקסם הפריכות שלהם יחזיק מעמד זמן רב יותר, ניתן לעטוף אותם בנפרד ולשמור במקפיא עד שבועיים. כדי לחמם אותם מחדש, הכניסו את הקציצות לתנור בחום של 180 מעלות, על נייר אפייה, בשכבה אחת, כ-15 דקות, עד שהם שבים להיות קריספיים.

ולא באמת חשבתם שנשאיר אתכם בידיים ריקות. הנה מתכון ללאטקעס מסורתיים הכי טובים שיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר