שימו לב

זהירות, ניסיון עוקץ חדש: "יש לך וירוס במחשב"

ניסיון עוקץ חדש פונה לאנשים תמימים דרך הטלפון ומנסה לשכנע אותם להפעיל את המחשב ויחד עם "הנציג" להסיר וירוסים שכביכול נמצאים במחשב האישי (אינטרנט, מחשבים)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מידי פעם אנו מקבלים התרעות על ניסיונות לפריצה למחשבים והתקנת וירוס כופר כעת מתברר שהנוכלים מעלים את רמת הפעילות שלהם ופונים לאנשים אקראיים דרך הטלפון בניסיון להונות אותם.

מ', חרדי תושב ירושלים, קיבל אתמול (שני), שיחה לביתו ממספר ישראלי - 03-6344458, על הקו היה גבר שדיבר באנגלית במבטא אסייתי משונה, כשהוא מסביר לו שהם מזהים שיש לו במחשב וירוסים וכי עליו להפעיל אותו יחד עמו כדי לנקות אותו מיידית.

מ', שאינו מחזיק אינטרנט בביתו, וגם שמע לאחרונה כמה פעמים בכלי התקשורת התרעות בנוגע לנוכלים שונים, חשד מיידית ודרש מהגבר להסביר מי הוא וכיצד הגיע אליו. הגבר טען כי הוא מחברת מייקרוסופט.

כאן חשדו של מ. התחזק עוד יותר והוא הציע לגבר שייתן לו את המספר של ה"חברה" והוא ישוב אליהם בעצמו. בתגובה, ניתק הנוכל את הטלפון.

ההערכה היא כי במקרה בו נופל הקרבן בפח, הנוכל מכוון אותו להתקין במחשבו תוכנת כופר המונעת מהקרבן גישה לחומרים במחשב עד שישלם סכום גבוה לנוכלים.

מ' שמחזיק בשירות זיהוי שיחות, פנה עם המספר למשטרה, אך במשטרה טוענים כי יש צורך בהגעה פיזית לתחנה כדי להגיש תלונה בנושא, בכדי שהעניין יטופל.

כדי להימנע מנזקים ועגמת נפש, שימו לב, לעולם אל תתנו מידע, סיסמאות, מספר כרטיס אשראי או תקבלו הוראות מרחוק מאדם שאינכם מכירים באופן אישי. תמיד תוודאו כי מי שמזדהה בפניכם הוא אכן דובר אמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר