
בכיר במיקרוסופט עורר סערה ציבורית לאחר שהציע לעובדים שפוטרו לאחרונה מהחברה להשתמש בכלי בינה מלאכותית (AI) כמו Microsoft Copilot כדי להתמודד עם הקשיים הנפשיים הכרוכים באובדן עבודה ולקבל ייעוץ קריירה.
מאט טרנבול, מנהל בכיר (ב-Xbox Game Studios Publishing) פרסם את ההצעה בפוסט בלינקדאין (שנמחק מאז) ובו ציין כי עצמו התנסה בכלים אלו להפחתת העומס הרגשי והקוגניטיבי שמגיע עם אובדן עבודה, והתוצאות היו נהדרות.
הצעתו של טרנבול זכתה לביקורת חריפה ונרחבת, גולשים ברדיט תיארו את האמירה כ"חסרת לב וחסרת נשמה", והדגישו את האירוניה בשימוש בכלי AI – חלקית הגורם לפיטורים עצמם – כתמיכה.
הדברים נאמרו בעיצומם של גלי פיטורים נרחבים במיקרוסופט, שכללו כ-9,000 עובדים לאחרונה, כחלק מאסטרטגיה של החברה להסתגל ל"שוק דינמי" ולשפר יעילות באמצעות AI. למרות זאת, מיקרוסופט ממשיכה למתג את Copilot כ"חבר מהימן" בעל יכולות אמפתיות, המסוגל לזהות אי נוחות רגשית ולספק ייעוץ אישי, במיוחד לדור ה-Z והמילניום.
עם זאת, מומחי בריאות הנפש מזהירים מפני הסתמכות על צ'אטבוטים כתחליף לטיפול אנושי. האגודה הפסיכולוגית האמריקאית קראה לוועדת הסחר הפדרלית לחקור צ'אטבוטים המציגים עצמם כספקי סיוע טיפולי. המומחים מדגישים כי יישומי AI, גם עם תכונות "אינטליגנציה רגשית", אינם יכולים להשתוות לבגרות ולהגנות האתיות של מטפלים מיומנים.
בנוסף, קיים חשש כבד לגבי פרטיות נתונים, שכן שיתוף סודות אישיים עם צ'אטבוטים משמעו שיתוף מידע זה עם החברות העומדות מאחוריהם, צעד שמומחה AI אחד הגדיר כ"לא חכם ביותר".
0 תגובות