
סמסונג וטורקיש איירליינס השיקו לאחרונה שירות חדשני לנוסעים, המבוסס על פלטפורמת SmartThings Find ותגי המעקב Galaxy SmartTag2, שנועד לשנות מן היסוד את חוויית הטיפול בכבודה בטיסות בינלאומיות. השירות, שזוכה לשם “Smart Tagged Baggage Service”, מאפשר לנוסעים לעקוב אחר מיקום המזוודות שלהם כמעט בזמן אמת, מרגע מסירתן בדלפק הצ’ק-אין ועד להגעתן ליעד, תוך הסתמכות על רשת גלובלית של מאות מיליוני מכשירי גלקסי הפעילים כנקודות איתור מבוססות ענן.
הטכנולוגיה מאחורי השירות נשענת על שילוב בין Bluetooth Low Energy (BLE) לבין Ultra-Wideband (UWB), המוטמעים ב‑Galaxy SmartTag2 ומתחברים לפלטפורמת SmartThings Find בטלפונים של סמסונג. התגים הקטנים מתחברים פיזית למזוודה ומשדרים את מיקומם באמצעות רשת מכשירי גלקסי בעולם, כך שגם אם הכבודה יוצאת מטווח הבלוטות’ האישי של הנוסע, עדיין ניתן לקבל עדכוני מיקום באמצעות מכשירים אחרים העוברים בסביבה ומתקשרים באופן מאובטח עם הענן.
אחד היתרונות המשמעותיים עבור חברות התעופה נוגע לשלב שבו מזוודה כבר הוכרזה כאבודה או שנשכחה ולא הגיעה ליעדה, והנוסע נדרש לפתוח דו"ח כבודה חסרה. במסגרת המערכת החדשה יכולים נוסעי טורקיש איירליינס לשתף קישור למיקום התג מתוך האפליקציה בדיווח העצמי שלהם, וכך להעניק לצוותי השירות והמערך התפעולי כלי מבצעי מדויק יותר לאיתור מהיר של הכבודה במתחמי נוסעים, מחסנים או שדות תעופה מקושרים.
בנוסף למיקום, השירות כולל גם אפשרות לשנות את תמונת המכשיר באפליקציית SmartThings Find ולהעלות צילום עדכני של המזוודה האמיתית, כולל צבע, גודל ומאפיינים בולטים נוספים, כדי לסייע בזיהוי מהיר בשטח. עבור צוותי הקרקע המשמעות היא מעבר מתיאור כללי של “מזוודה שחורה בינונית” כפי שהיה עד היום לתיעוד ויזואלי מדויק, המפחית בלבול בין מזוודות דומות במערכות המיון ועל מסועי האיסוף.
בטורקיש איירליינס רואים במהלך חלק מאסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית של החברה, שמטרתה לשלב פתרונות חכמים לאורך כל מסע הלקוח - מהזמנה ומועדון לקוחות ועד לשירותים לאחר הטיסה. בחברה מדגישים כי הם הראשונים בעולם שמטמיעים את טכנולוגיות SmartThings Find במערכת רשמית לניהול כבודה, ומצהירים על כוונה להרחיב את השימוש בפלטפורמה גם לשירותים נוספים הנשענים על מעקב מיקום ופתרונות מבוססי בינה מלאכותית.
גם בסמסונג מציגים את שיתוף הפעולה כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר לחיבור SmartThings Find לתעשיות שונות, מעבר לעולם הבית החכם. בחברה רואים בחוויית הנסיעה האווירית זירה טבעית להדגמת יתרונות המעקב ההמוני המבוסס על רשת מכשירים קיימת, תוך שמירת פרטיות המשתמשים, ומתארים את המהלך כצעד נוסף ליצירת “מעטפת שקט נפשי” סביב חפצים אישיים חשובים - ממפתחות וארנקים ועד מזוודות בטיסות ארוכות.
העיתוי של ההשקה אינו מקרי: תנועת הנוסעים העולמית נמצאת במגמת התאוששות ואף צמיחה, בעוד אירועי אובדן ועיכוב כבודה ממשיכים להעסיק חברות תעופה וצרכנים כאחד. פתרונות מעקב מבוססי תג חכם, בין אם של סמסונג, אפל או ספקים ייעודיים אחרים, הופכים לכלים מרכזיים באסטרטגיית השירות והאמון של חברות תעופה, ולפי הערכות בתעשייה צפויים להפוך בשנים הקרובות לסטנדרט כמעט מובנה עבור נוסעים רבים - בפרט עסקיים או אלו הטסים לעיתים קרובות.
בטווח הארוך, שיתוף הפעולה בין סמסונג לטורקיש איירליינס עשוי להתפתח אל מעבר לניהול כבודה בלבד, ולהפוך לתשתית דיגיטלית שמחברת בין מכשירי הנוסע, מערכות הקרקע והמטוסים עצמם. אם מהלכים נוספים בענף ילכו באותו כיוון, ייתכן שמסע הטיסה העתידי ייראה שונה לחלוטין: פחות טפסים ותורים, יותר מידע בזמן אמת, ואולי חשש קטן יותר מהרגע שבו המזוודה לא יוצאת מהמסוע - כי הנוסע כבר יודע היכן היא נמצאת, ומה הצעד הבא.







0 תגובות