ב'מחנה יהודה' ו'גן הפעמון'

בשורה לירושלמים: נחשפו שתי תחנות רכבות תת קרקעיות

משרד התחבורה חושף יום, כי בקרוב יוקמו שתי תחנות רכבת חדשות תת קרקעיות בקו המהיר לירושלים | משרד התחבורה פרסם את ההדמיות של התחנות שתהיינה ליד שוק מחנה יהודה וליד גן הפעמון (תחבורה)

התחנות במחנה יהודה וגן הפעמון (קרדיט: פלג אדריכלים)

משרד התחבורה חושף היום (שני), לקראת יום ירושלים שיחול השבוע, הדמיות של שתי תחנות חדשות תת קרקעיות בקו המהיר לירושלים.

משרד התחבורה באמצעות רכבת ישראל מקדם בימים אלה תכנית רחבת היקף להארכת הקו המהיר לירושלים כך שיגיע עד מרכז העיר. הקו יכלול שתי תחנות רכבת חדשות, בהמשך לתוואי התת-קרקעי, מתחנת יצחק נבון. בעתיד מתוכנן הקו להגיע עד מלחה. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ואישור מתקדמים, והעבודות צפויות להתחיל בקרוב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב אמרה לאחר החשיפה: "לירושלים, כבירת ישראל, מרכז מוסדות הממשלה ומוקד תיירותי עולמי, מגיעה מערכת תחבורה מתקדמת ויעילה. הארכת הקו המהיר, כך שיגיע ממש אל מרכז העיר וסמוך לעיר העתיקה, היא צעד משמעותי לקידום חזון משרד התחבורה - לאפשר לכל תושב להגיע מכל מקום לכל מקום בתחבורה ציבורית זמינה, אמינה ומשתלמת. הצבנו את הבירה במוקד העשייה התחבורתית שלנו, ועד סוף העשור תהיה ירושלים העיר הראשונה בישראל שתיהנה מרשת מלאה של רכבות קלות ומחיבור מסילתי מהיר לכל רחבי הארץ, תוך קישוריות וחיבוריות מיטביות לכלל אמצעי התחבורה בעיר ומחוצה לה."

איך יפעל הקו?

הקו כולו יפעל במנהרה תת-קרקעית שלא תפריע לתנועה בעיר, ויכלול בניית שתי מגה-תחנות חדשות: ירושלים-מרכז וירושלים החאן. הפרויקט מקודם בשיתוף עיריית ירושלים וצוות תכנית אב לתחבורה. התחנות החדשות יעוצבו כמונומנטים סביבתיים המאפיינים את מרקם החיים בירושלים. עם סיום הפרויקט, תתאפשר הפעלה של 13 רכבות בכל שעה לכל כיוון, שיסיעו כ-20 אלף נוסעים מידי שעה.

התחנה הראשונה שתיפתח היא תחנת ירושלים-מרכז, בסמוך לצומת הרחובות המלך ג'ורג ויפו. התחנות יתממשקו לקווי התחבורה הציבורית במרכז העיר ולשני קווי הרכבת הקלה, הקו האדום הקיים, והקו הכחול המתוכנן לפעול עוד לפני סוף העשור.

תחנת ירושלים-מרכז תאפשר לנוסעים המגיעים מחוץ לעיר ברכבת להמשיך ישירות למרכז העיר ירושלים, ללא צורך ביציאה מתחנת יצחק נבון ומעבר לרכבת הקלה או לאוטובוס, ולהגיע תוך דקות ספורות למרכזי העסקים ואזורי הבילוי של שוק מחנה יהודה ורחוב יפו, ולשכונת מאה שערים, כיכר הדווידקה ולעיר העתיקה והכותל המערבי.

התחנה הבאה שתוקם היא תחנת החאן, הסמוכה למוקדי תיירות כמו גן הפעמון, מתחם התחנה הישנה ותיאטרון הקרון המחודש. התחנה תקושר בשבילי הליכה קצרים ונוחים אל העיר העתיקה, עם קישוריות מיטבית לכלל אמצעי התחבורה. רחבת הכניסה למבנה התחנה תשמש כשער כניסה מרכזי לצירי התיירות והתרבות באזור, ותאפשר שהייה ותצפית למרחב החדש שייבנה וגישה למבנה התחנה ההיסטורי.

כמה נסיעות בוצעו מ-2018?

יצוין כי מאז החל לפעול הקו המהיר לירושלים בשנת 2018, בוצעו בו 15 מיליון נסיעות. הקו המהיר לירושלים פועל בימים ראשון עד חמישי 24 שעות ביממה מה (למעט בלילה שבין ימי שלישי ורביעי בו מתבצעות עבודות חיוניות במנהרות) בתדירות של שתי רכבות בשעה עד חצות ולאחר חצות בתדירות של רכבת אחת בכל שעה. בימי שישי ומוצאי שבת פועל הקו בהתאם לזמני כניסת השבת.

פרויקט תחנות ירושלים מצטרף לפרויקטים חשובים נוספים של משרד התחבורה ורכבת ישראל המקודמים כיום, שנועדו לקלוט את הגידול המואץ הצפוי במספר הנסיעות, מכ-70 מיליון נסיעות בשנת 2019, עד מעל 100 מיליון נסיעות בשנת 2025, ועד 300 מיליון נסיעות הצפויות בשנת 2040. בין הפרויקטים המקודמים בימים אלה: המסילה הרביעית באיילון, המסילה המזרחית ומסילת 431. פרויקטים אלה יאפשרו לרכבת ישראל להגדיל את תדירות הנסיעות ולהרחיב את רשת המסילות לאזורים חדשים.

צפו בהדמיות, קרדיט: פלג אדריכלים

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (88%)

לא (12%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

3
אולי התחנות האלה מתקופת גרשון אגרון או טדי קולק? צריך לתת פרטים.
יוסי
2
צפי לסיום שנת 345654587
ירושלמי
טעות העוד9999999999999999999
מישהו
1
פעם דיברו שהרכבת תגיע לכותל מה קרה ששינו את התוכנית וכי קניון מלחה יותר חשוב ויותר מתוייר מהכותל (מספר 1 בתיירות בארץ)??? אולי בגלל שגילו שיש בעיות של ארכיאולוגיה?? ומה עם הרכבל לעיר העתיקה???
יוני

עוד בחדשות תחבורה:

ש

צוות כיכר הגיע לביקור

מותג היוקרה ג'נסיס מציג חדשנות, עיצוב ושירות ברמה שטרם נראתה בשוק הישראלי • כתב כיכר השבת יצא להתרשם באולם התצוגה החדשני של ג'נסיס בירושלים, שם נחשף לעולם של יוקרה בלתי מתפשרת (רכב)

אסף מגידו|מקודם

יותר מחצי מליון חלקים

האומנות והטכנולוגיה נפגשות בדגם המרהיב העשוי מ-562,000 קוביות לגו | המודל הוא תוצאה של שיתוף פעולה אסטרטגי בין ענקית הצעצועים הדנית לעולם המרוצים היוקרתי כשהוא מציע למעריצים אפשרויות רכישה לכל כיס (רכב)

|

בעיצוב שונה מהרגיל 

יצרנית הרכב היוקרתית מקבוצת יונדאי חושפת קונספט חדשני המאותת על כניסתה לשוק רכבי השטח היוקרתיים עם עיצוב נועז, פנים רכב מינימליסטי ושפה עיצובית חדשה שעשויה לשנות את פני המותג בשנים הקרובות (רכב)

||
1
ש

לדעת, להבין, לזכור

שיטת הלימוד המתקדמת של מ.ל.מ עוזרת לכם לדעת, להבין ולזכור בדרך לתעודת רבנות ולחיי המעשה ביום יום. לפרטים נוספים לחצו (לימודים, חרדים)

כיכר בשיתוף מ.ל.מ|מקודם

עלייה חסרת תקדים

זינוק דרמטי בעלויות ביטוחי רכב, רווחים גבוהים לחברות הביטוח והתרעה רשמית מרשות שוק ההון מסמנים שינוי אפשרי בשוק שפעל עד כה ללא פיקוח מחירים - הציבור הישראלי מתמודד עם התייקרויות חסרות תקדים, והשאלה הבוערת: האם צעדי רגולציה יובילו להוזלה אמיתית או דווקא יחריפו את המצב? (רכב)

||
1

כל מה שרציתם לדעת

כל נהג יודע שמערכת הבלימה היא אחת המערכות החיוניות ביותר לבטיחות הרכב. במרכז מערכת זו עומדים הקליפרים – רכיב קריטי שרבים אינם מכירים לעומק | מהם קליפרים, איך הם פועלים, מהי משמעות הצבעים השונים שלהם, וכיצד לתחזק אותם כראוי. כל מה שרציתם לדעת (רכב)

||
2

כל היחידות נמכרו מראש

היצרנית השוודית היוקרתית מציגה פריצת דרך הנדסית: מנוע חשמלי קומפקטי המפיק 800 כ"ס במשקל של 39 ק"ג בלבד | הייצור מוגבל ל-300 מכוניות וכולן נמכרו מראש (רכב)

||
8

קרבן טסלה

מאז בחר איל ההון האמריקני אילון מאסק "להמר" על ניצחונו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, והיצמדותו לטראמפ מאז הניצחון בבחירות, הפך מאסק לאובייקט הנתון תחת מתקפות צולבות | לצד מבול של ביקורות במדיה וברשת, החלו שוליים קיצוניים להתנכל לחברת הרכבים שלו, "טסלה", ובשרשרת מעשים קיצוניים בחודשיים האחרונים הם מנסים לרסק את מותג הרכב הפרטי שלו כדרך להתנגדות לממשל טראמפ (מגזין, בעולם)

||
3
ש

אל תפספסו!

בעיר שאי אפשר להישאר אליה אדישים, קורה משהו מתחת לפני השטח. בזמן שכולם מדברים על תל אביב, בירושלים מתגבשת מגמה שקטה – אך עקבית – של עליות מחירים. משקיעים מנוסים כבר שמים לב, השאלה היא רק מי ייכנס בזמן (נדל"ן)

ציקי גל|מקודם
זמני היוםמזג אווירפנו אלינוקריירהמדיניות פרטיות