בדיקה ידנית של מומחים מהשורה הראשונה

בדיקות איכות ופירוק לגורמים | כך מוסרים בבוגאטי רכב בשווי 5 מיליון דולר

בוגאטי W16 מיסטרל, רודסטר יוקרתי ונדיר שמחירו כ-5 מיליון דולר, עובר תהליך בדיקות קפדני וייחודי הכולל נסיעת מבחן של מאות קילומטרים, בדיקות איכות בכל מערכות הרכב, ופיקוח אישי של שלושה מומחים בלבד בעולם | כל פרט - מהמנוע האגדי ועד הגימור בתא הנוסעים - נבדק בקפדנות, ואם מתגלה ליקוי ולו הקטן ביותר, הרכב מפורק ומורכב מחדש עד להשגת שלמות מוחלטת | תהליך זה, לצד עיצוב בהשראת דגמי עבר אייקוניים וייצור ידני קפדני, מבטיח חוויית נהיגה ואיכות חסרות תקדים, ההולמות את המוניטין היוקרתי של בוגאטי (רכב)

הבוגאטי מיסטרל (צילום: יצרן)

בוגאטי, יצרנית מכוניות העל הצרפתית, מציבה רף חדש לבקרת איכות בעולם הרכב. כל דגם של מודל ה-W16 מיסטרל, רודסטר יוקרתי שמחירו כ-5 מיליון דולר, עובר תהליך בדיקות קפדני הכולל נסיעת מבחן של מאות קילומטרים במסלולים מאתגרים באזור אלזס שבצרפת. במהלך הבדיקות, נבחנים כל מערכות הרכב - מהמנוע האגדי ועד לפרטי הגימור הקטנים ביותר.

במידה ומתגלה ליקוי, אנשי בוגאטי אינם מהססים לפרק את הרכב ולהרכיבו מחדש, עד להשגת שלמות מוחלטת ולפני מסירתו ללקוח. גישה חסרת פשרות זו מבטיחה שכל רוכש יקבל לא רק מכונית-על נדירה ומהירה במיוחד, אלא גם רמת איכות יוצאת דופן, בהתאם למוניטין של המותג ולציפיות הגבוהות של לקוחותיו.

מה כוללת בדיקת האיכות של בוגאטי W16 מיסטרל?

במהלך תהליך בקרת האיכות של בוגאטי, מתבצעות בדיקות רעשים עם גג פתוח וסגור כדי להבטיח שקט מוחלט ונוחות מרבית בכל מצב. בנוסף, נבחנים מעברי ההילוכים בעת האצה והאטה, במטרה לבדוק את חלקות ודיוק מערכת ההנעה. איתור אי-סדירויות בשלדה, גם הקטנות ביותר, נעשה באמצעות חיישנים מיוחדים ומומחים שבודקים הכל באופן ידני, כל זה לצד ניתוח צליל מערכת הפליטה להבטחת חוויית סאונד ייחודית ומדויקת.

הבדיקות כוללות גם בלימת חירום ובחינת מערכות בטיחות מתקדמות כמו ABS ו-ESP, וכן בדיקת התאמה, תחושה ותפקוד של כל רכיבי תא הנוסעים, כולל איכות הגימור והחומרים. לבסוף, נבדקת תחושת ההיגוי והתגובות, כדי להבטיח שליטה מושלמת ודיוק מירבי. אם מתגלה ליקוי - אפילו מזערי - בוגאטי אינה מהססת לפרק את הרכב בחלקו או במלואו, לטפל בבעיה, ולהרכיבו מחדש תוך הקפדה על כל פרט.

נסיעות מבחן במסלולים ייעודים (צילום: יצרן)
הבוגאטי מיסטרל במסלול המבחן (צילום: יצרן)

תהליך הפירוק וההרכבה: אמנות של שלמות

לאחר נסיעת מבחן של מאות קילומטרים ובדיקות איכות נרחבות, אם מתגלה ליקוי כלשהו, הצוות המקצועי של בוגאטי אינו מהסס לפרק את הרכב לגורמים. תהליך זה כולל פירוק של מכלולים עיקריים כמו המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת המתלים, מערכות החשמל ואף חלקי הפנים והגימור. לאחר איתור וטיפול בליקויים, הרכב מורכב מחדש בקפידה, תוך בדיקה חוזרת של כל רכיב, על מנת להבטיח שכל פרט עומד בסטנדרטים המחמירים של החברה לפני מסירתו ללקוח.

איכות אנושית: רק שלושה מומחים בעולם

בוגאטי חושפת כי רק שלושה אנשים ברחבי העולם מוסמכים מספיק כדי לבצע את בדיקות האיכות הסופיות של ה-W16 מיסטרל. שלושת ה"ווירטואוזים" האלו מסוגלים לזהות רעשים, תחושות או רטט שאינם מורגשים לנהג רגיל – ומבצעים כ-90% מהבדיקות בעצמם, בעוד 10% מהבדיקות נעשות באמצעות מערכות דיאגנוסטיקה אלקטרוניות מתקדמות.

הבוגאטי במסלול (צילום: יצרן)
הבדיקה נעשית על ידי המומחים הטובים בעולם (צילום: יצרן)

נתונים טכניים ומורשת עיצובית

דגם הבוגאטי W16 מיסטרל עליו דברנו הוא למעשה רכב המצויד במנוע עוצמתי מסוג W16 בנפח 8.0 ליטר עם ארבעה מגדשי טורבו, המפיק 1,578 כוחות סוס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית, בעלת שבעה הילוכים ומצמד כפול, כאשר ההנעה מועברת לכל ארבעת הגלגלים. מערכת היניקה המרשימה של הרכב דואגת לזרימה של 70,000 ליטר אוויר בשעה דרך פתחי יניקה הממוקמים מאחורי משענות הראש.

עיצובו של המיסטרל שואב השראה מדגמי עבר אייקוניים של בוגאטי, כמו ה-Type 57 Roadster Grand Raid משנת 1934 וה-Divo המודרני. תהליך הייצור קפדני במיוחד: המנוע מורכב ידנית על ידי שני מומחים במשך שישה ימים, בעוד בניית הרכב כולו עשויה להימשך עד חודשיים, מה שמבטיח רמת גימור ואיכות יוצאות דופן.

ה-W16 מיסטרל של בוגאטי הוא לא רק רכב-על נדיר ויוקרתי, אלא דוגמה למחויבות חסרת תקדים לאיכות, דיוק והנדסה עילית. כל פרט, מהבדיקות הקפדניות ועד הפירוק וההרכבה מחדש, ממחיש את הערך שמעניקה בוגאטי לשלמות – ומציב אותה בליגה משל עצמה בעולם הרכב.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (57%)

לא (43%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות תחבורה: