תוכן גולשים: אחד העם, כל העם איתך

"רציתי לומר לך אחד העם! שאתה לא לבד! אתה לא אחד העם, אתה כאחד העם! כל העם איתך ובדעותיך! מחזיקים אנו במסורת של שנים ודורות שלמים! האם אמותינו הקדושות והצנועות ידעו מזה פאה? האם אמותינו הצנועות ידעו מזה התועבה הגדולה הזו, שיש אנשים שמכשירים זאת?". תוכן גולשים

בראשית השבוע כאשר אני מדפדף בכותרות אתר כיכר השבת, ´´האתר המוביל שבציבור החרדי´´ ניכנסתי לתוכן גולשים וגיליתי פולמוס גדול, חזק, עקרוני והילכתי. הפולמוס נכתב ע´´י גולש בשם ´אחד העם´ על פרשיית ´הפאה הנוכרית´ כאשר איני זוכר שבכתבה אחת נרשמו מס´ תגובות כה רב וכמות משתתפים אדירה.

אינני חפץ להיכנס לפן ההלכתי שבדבר, אני מעוניין להיכנס לנישה של כל אחד ואחת שיהיו כנים עם עצמם, האם חבישת הפאה היא בגדר צניעות??? או בגדר פריצות!!!

האם חבישת פאה נוכרית שנאסרה בפה אחד ע´´י עשרות גדולי ישראל מהדורות הקודמים מארצות וילנא וליטא, אני לא מדבר על גדולי ישראל אשר מוצאם ספרדי ועדות המזרח, ששם...במרוקו? בתימן? בעירק? בתוניס? בפרס? פאה??? מזה בכלל? האם אמותינו הקדושות והצנועות ידעו מזה פאה? האם אמותינו הצנועות ידעו מזה התועבה הגדולה הזו, שיש אנשים שמכשירים זאת...ומכשירים רק! בשביל הביזנס... יותר הכנסות! רווח, ועל חשבון מי??? על חשבונכם! מה רע במטפחת יפה ומהודרת? היום...המטפחות לא עולות 10´ ש´´ח יש מטפחות וכובעים אשר מיפות יותר את האישה, מה לנו ולנגע הצרעת הזו???

אני נזכר בתקופת הבחירות...{ואני צוחק} ראיתי באחד הישובים בארץ ´מטה נשים´, נשים חרדיות שמשכנעות לבחור במפלגה חרדית ספרדית {ש´´ס} שהעומד בראשה הוא אחד מלוחמי הפאה!

גדול דור שפסיקותיו מגיעות לרקיע, אחד משומרי המסורת הגדולים של העדה הספרדית הלו הוא מרן מאור ישראל פוסק הדור הרב עובדיה יוסף שליט´´א, כשהם הגיעו לביתי אותן נשים באו לשכנע אותה שתצטרף ´´למהפכה´´ כך הם הגדירו, שאלתי אותן: איזה מהפכה יש??? ענו לי אותן נשים, מהפכה בתחום הדיור! מהפכה בתחום החינוך! מהפכה בתחום מוסדות התורה! מהפכה בתחום הדתות! המשכתי לשאול אותן:...נו??? במי אני אבחר? ענו לי בנחרצות... בוודאי...ש´´ס! וש´´ס...וש´´ס! פרצתי בצחוק שלא היה בשליטתי...אתן אומרות לי לבחור ש´´ס? וכאן... וכאן... הסתיים השיר! אותן נשים ענו לי: יש גדול כמרן הרב עובדיה שליט´´א? אוי לנו! אוי לחרפתינו! בבחירות אתן משכנעות ואומרות...יש כמרן שליט´´א? ובעניין הפאה הנוכרית, יש כמרן שליט´´א??? מה קרה? לאן נעלמו אותן נשים צדקניות???

*רציתי לומר לך אחד העם! שאתה לא לבד! אתה לא אחד העם, אתה כאחד העם! כל העם איתך ובדעותיך! מחזיקים אנו במסורת של שנים ודורות שלמים! כי נצח ישראל לא ישקר! ובזכות נשים ´´צידקניות´´ נגאלו ונושעו אבותינו ממצריים! ובזכות נשים צדקניות...ניגאל בגאולת עולמים, גאולה שלימה, בקרוב אמן.

פסח כשר ושמח. אוריע.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

57
"גם האיסור דפריעת ראש באשה אינו מוכרח שזה רק בגלל צניעות, אלא ככל התורה שיש עוד טעמים שנעלמו מאיתנו, והראיה שהרי לפי הזוהר אסור גם בחדרי חדרים, ומשמע אפי' אין שם שום איש היא מוזהרת שלא יצאו השערות מחוץ להכיסוי. וזה לשון הזוהר פרשת נשא [מתורגם], "אמר ר' יהודה, שיער הראש של האשה שמתגלה, גורם לאחר להתג
ידידיה
כמובן.
הרב רובי ש
וברחוב מתנגדרות "להתייפות לבעל"...
רב טוייב
רק בחוץ הן מתגנדרות
אילן
56
יש מצוקה גדולה בעם והגדולה בהםן זו צניעותן של הנשים, פיאה ברשות הרבים זה איסור גדול, יש בפאה מ''ט שערי טומאה! תתעוררו! כל הפוסקים שמיתיימרים להתיר, לא דיברו על פאה כזו
אליעזר אולמן
רוב גדולי הדור התירו פאה
שמעיה
55
כן!. עדיף מטפחת על חצי ראש ולא פאה עד הכתפיים! די להיטממות!!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי
54
יהיה כמות משתתפים אדירה
.
רק מענין אותי מיש? כאילו אני כתבתי כתבה זו......... חחחחחח
.
מרחם עליך, חולה צומי שכמותך
אלי
53
הגאון הגדול רבי יצחק עבאדי שליט"א, ראש כולל אוהל תורה, מתלמידי החזון איש, מעיד על דברי הגר"מ פיינשטיין: "וזכורני מיד לאחר נשואי שאלתי את הגאון הגדול הנ"ל [בעל אגרות משה] אם צריך ללבוש כובע על הפאה נכרית, ואמר לי שאין צריך. ועוד הוסיף לומר לי כי פאה נכרית יותר טוב ממטפחת, כי פאה נכרית מכסה את כל
ידידיה
52
הרב עובדיה היה מתיר פאות... האיש המסכן חסר חוט השדרה הזה, מיד היה מתגייס להסביר לנו למה בכלל אין בעיה בפאה, ולמה זה כיסוי טוב, וזה לא פריצות בכלל, וכו'...
בני אלקיים
הרב עובדיה הוא העמוד שידרה שלנו שהולך אחר התורה הקדושה (מה יותר טוב מזה?)...כל הכבוד לו שהוא שומע והולך אחר פסיקת רבותיו...
LIEL
אתה רק משבח אותי שאני שומע לכל הוראות רבי ומורי, שגם אם מרן היה מתיר אני הייתי מביא את על השולחן את דעתו של מורינו ורבנו שליט''א, ולא כמוך שגם אתה חולק עליהן! לא תסור מן הדבר אשר יאמרו לך ימין ושמאל
אוריע
ואתה עושה מההלכה פולטיקה, בצורה מכוערת.
אמסלם
51
"אלו הנשים שהולכות בשערותיהן, לא די שיש להן מטפחת, כי רואים בחוש אשר דרכה של המטפחת לזוז ממקומה, ובכך נראות שערות ראשה בחוץ. ועל כן טוב מאוד לחבוש פאה נכרית, שעל ידי זה לכל הפחות תהיינה מכוסות השערות. ואף שיש מהנשים הספרדיות הנוהגות שלא ללבוש פאה נכרית משום פריצותא, עם זאת מי שרוצה להסתכל בעין אמת ו
ידידיה
50
אני יודעת וחקרתי {גם בעלי} בנושא הפאה...שומו שמים! מפחיד.
נעמי חדד
אני יודעת וחקרתי {גם בעלי} בנושא הפאה... שומו שמים! למה העלימו ממני את הפוסקים המתירים כל הזמן? כמה חבל...
אסתר בוסקילה
הבודדים שהתירו התירו על דיעבד או בשעת הגזערות וגם אז התירו רק פאות מקש .
דרשן לייטנר
49
יש הרבה חילונים שמצביעים ש''ס
מנחם גולדפינגר
בני תורה מצביעים ג', כידוע
מנדי
אם הבנתי נכון, אותן נשים באו בשמה של תנועת ש"ס (שהעומד בראשה הוא מרן שמתנגד לפאה) כדי לשכנע להצביע ש"ס כשלראשן פאה.
חיים
לובשות פאה, וגם הנכדות של הרב עובדיה לובשות פאה
הילה
48
הרבי הסביר את החילוק בין פאה למטפחת: "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש חל
ידידיה
לצדיקות בארץ ישראל אמר לא לשנות
טף חל
ומטפחת "קדושה חמורה" והרבי הורה זאת לאור המצב הרוחני שלא רצו לכסות את הראש לכן אמר שזה יפה ונחמד וטוב ונפלא. וכידוע שהרבה התביישו אפילו לשים פאה .
רב טוייב
וכל הסיבות שהרבי דיבר עליהן, שרירות וקיימות, עיין לעיל
גיל
47
משחקות אותה צדיקות, העיקר לומדות בסמינר 'וואלף' או 'מאיר' והם מתלבשות כמו הפרצוף שלהם.
יעל פרץ
רוב השבבניקיות השסניקיות הולכות עם חצי בנדנה, פאה זה הרי אסור לפי הרב עובדיה, אז חצי כיסוי מותר
שימי
46
אתן חושבות שהמטפחת יותר טובה? שרואים חצי ראש? יאללה תפסיקו עם השטויות
שרית לוי
האישה שהולכת עם מטפחת שמכסה לה את חצי ראש, לפחות השיער שלה לא יפה ומושך אנשים אחרים! וגברת שהולכת בחוצות עם פיאה שמושכת את חצי העולם...תפסיקי לחיות בדימיון, תחיו את המציאות.
שושי ממן
לבעלים שהנשים הציבו בפניהם "אולטימטום" או פאה או גילוי ראש. הרבנים אמרו לעמוד על העיקרון שפאה אסורה. אחרי כמה ימים החלו הנשים לכסות את ראשן כהלכה. בזכות ההקשבה לדעת התורה!
נהג הרב
אם השיער היה מושך, גם לרווקות היה אסור לגלות שיער מושך (כי הם מחטיאות את כל הגברים)
אליהו
מי מדבר על חצי ראש, מדברים על נשים צדקניות שמעולם לא נראתה שערה בראשן ברשות הרבים. מי שמגלה חצי ראש היא חוטאת במזיד.
שלמה
הלכה עם כיסוי של חצי ראש. ואני מאמינה שזה לא היה בכוונה, רק פשוט הכובע היה גולש אחורה. וזאת המציאות אצל רוב הנשים, אין מה לעשות.
שרה ברכה
45
בשולחן ערוך ורמב"ם נפסק שהיוצאת במטפחת יש לגרשה ואין לה כתובה, מפני שעוברת על "דת יהודית". אלא יש ללבוש "רדיד" (=שאל) החופה את הראש ורוב הגוף. לאחר שנים רבות, קמו נשים פורקות עול, הורידו את הרדיד מעליהן, והחלו ללבוש מטפחות, למחצה לשליש ולרביע. ואני עדיין לא מדבר על ה"בנדנות" הנפוצות ושאר כיסויי
פרידמן
44
דיי שיגעתם את כול העולם לגבי הפאות כול אחד יעשה כפי שנהגו אצלו בבית. עדיף להשים פאה מאשר מטפחת צועקת בצבע, ולא לשכוח שרואים בה את השיער מקדימה או מאחורה!
בחורת סמינר
43
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרידמ
יהודה זילברמן
גם אם היו כותביםכך. רק שהבעיה שכבר גילו שאתה סלפן ושקרן, הם הביאו שני צדדים, אתה הבאת רק צד אחד בלי להביא את המסקנא של כולם, שפאה נכרית אסורה באיסור חמור. וכבר עלו על שקריך בלדעת בריכוז פאה נכרית ועוד, אז התחלת לשלוח תגובות אנונימיות...
תלמיד קטון
המעיין יראה, שכל הטעמים שנכתבו ביביע אומר לאסור פאה נכרית, נדחו בתשובות אחרות ביביע אומר, וזה פלא עצום, וסתירה מיניה וביה, כדלהלן: א. בטעם "בחוקותיהם לא תלכו": בשו"ת יביע אומר (חלק ה' אה"ע סי' ה') בענין פאה נכרית כתב הרב בזה הלשון, "ויותר היה לו להוסיף טעם כעיקר ע"פ מ"ש הרמב"ם (ריש פרק י"א מה
המעיין
42
אני כתלמיד מובהק של הגר''ש הלוי וואזנר יכול עם יד על הלב לומר לכם שהוא ורוב פוסקי ההלכה הליטאים והחסידים יחד אוסרים בפה מלא חבישת פאה נוכרית למעט 2' או 3' פוסקים.
שטרן
41
מעשה נורא מגודל מסירות נפש על ענין הצניעות מסופר בגמרא תענית (כד ע"א) על רבי יוסי דמן יקרת, שראה פעם שאחד סותר את גדר הדקלים שהייתה לו בבית ועשה בה חור. ניגש אל אותו יהודי ושאלו: למה אתה סותר את גדר הדקלים שלי? אמר לו אותו יהודי את האמת: רבי, יש לך בת ואני רוצה להסתכל בה. נכנס רבי יוסי הביתה ואמר
שלמה
ויש לכך ראיות שהובאו בספרי ההלכה. ראיה ראשונה בדברי מרן הגר"ש משאש: "וכעת חיפשתי ומצאתי מה שנשאר בזכרוני מימי חרפי, והוא בפרק המדיר (דף סה.), דביתהו דר' יוסף בריה דרב מנשיא אתאי לקמיה דרב יוסף, אמרה ליה פסוק לי מזוני, פסק לה, פסוק לי חמרא, פסק לה, פסוק לי שיראי, אמר לה שיראי למה (רצונו לומר
י. בוזגלו
ולכן הראיות שנדחו כולן. לפי כולם אשה צריכה להתקשט בבית לבעלה לא בחוץ.
אהה
40
"בס"ד, י"ז סיון תשס"ד. למעלת כבוד הרב... על דבר אשר כמה שאלו בזה שחתמתי על כרוז שמשתמע ממנו קריאה להרחקת חבישת פאה נכרית, אפרש דעתי בענין. הנה דבר פשוט שלא היתה כוונתי לחוות דעתי בעצם היתרון של הפאה הנכרית, אשר נידון זה כבר עלה על שולחן מלכים גדולי הדורות הקדמונים זי"ע, ומגדולי הדורות ז"ל היו שהנ
ידידיה
39
תפסיקו לסנן אותי חצופים
לכיכר החתולות
38
לך תנקה את הבית לפסח, ואל תשעמם אותנו. כבר טחנו את הנושא מכל הכיוונים.
יענטע שדכנית
37
ןלכן יש איסור גדול וחמור לחובשה גם פורים לנשים! אני...מאוד אוהב פאה, כן, היא יפה, אבל לאישתי אינני הסכמתי לחובשה בכלל מתחילת החתונה! זה היה קשה! אבל רק בגלל מרן הרב עובדיה יוסף שליט''א שאני משתדל מאוד לשמוע לו בכל דבר ועניין, לכן רק כיסוי ראש לאישתי אני מסכים.
זוהר מדמון
וכמו שכתב מרן הגר"ש משאש זצ"ל, פוסק הדור: ): "רבני ודייני הספרדים ואבות בתי הדין בארץ ובחו"ל, כולם נשיהם יוצאות בפאה נכרית, ורק מעט מזעיר מהאברכים הספרדים של היום, או מחמת עניים או מחמת תמימותם, קיימו "ויאמר לאוסרים ה' עמכם" ונמנעו מזה, ומובטחני שעוד זמן גם הם יפקחו עיניהם ודעתם ויחזרו ללבוש פא
יוסף
36
"וצריכה להיזהר מאוד שלא יצא משיער ראשה אף משהו, ונשים שמשאירות שערות גדולות יקשה הדבר מאוד שלא יצאו מעט שערות דרך המטפחת, ועדיף שתלך עם פאה נכרית אף בבית, וע"י זה לא יצאו שערות". (והיה מחניך קדוש)
ידידיה
35
חובב הפאות: אם אשתו לובשת פאה מידי פעם, עכ"פ הוא זוכר כיצד היא נראית יפה עם הפאה, ויש לו "פת בסלו", פחות יצר הרע להסתכל על אחרות, כי גם אשתו יפה. תגובה: את היצר הרע לא מעניין אם יש לו פת בבית או לא, השטן נמצא בכל מקום. מה גם שבבית אין לו פת כי היא מורידה את הפאה ושמה כיסוי מסכן... ואך הו
555
פוסקי הדור כתבו להעדיף פאה על מטפחת, כדי שהאשה לא תתגנה על בעלה, כמו שמובא בגמרא במקומות רבים שהתירו איסורים כדי שהאשה לא תתגנה על בעלה, ולא כתבו כמו הסברה העקומה שלך. וכמו שכתב מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", בזה הלשון:
דוד
ודברי הרב משאש שהבאת נדחו מכל וכל על ידי הרב שירת בן הלוי , ואחרים.
ארקט
"דברי הרב משאש נדחו ע"י הרב שירת בן הלוי".... חחחח
בסט
34
כידוע לא פוסקים הלכה מספר הזוהר לשום עניין. בספר הזוהר ישנן הרבה הפחדות שחלקן הוכנסו במזיד ע"י אנשי דלא מעלי במשך הדורות כגון השבתאים כפי שהגאון היעב"ץ חשף. מרוב רובן שומרי המצוות מתעלמים, אך משום מה בעניין של כיסוי שער, נאחזים בציטוט מהזוהר כבקרנות המזבח על פי הנאמר בזוהר, שעל האישה להחמיר בכל מקום
אחד
איסור גילוי שערות מבעד למטפחת נאסר מדינא לדעת פוסקים רבים, ולשיטתם אין מדובר רק בחומרא שהחמיר הזוהר. כי הוא דיבר בבית פנימה: "ומה בביתא האי", כנ"ל, ודוקא שם הוא מילי דחסידותא. אבל ברחובה של עיר, וגילוי אצבע אחת או שתיים מהשערות, שבזה מצוי המכשול בין לובשות המטפחת, אסור מדינא, וזה מוכח מהגמ' והשו"ע ש
עוד אחד
בחוץ בודאי ובבית רק דיעבד. מה זה כל המגילת אספר הארוכה שהכנסת העתק הדבק ממאמר של אברכון, בלי קשר ??
נפתלי וצבגר
יש טוקבק אחד שכתבת עם קשר? כל הטוקבקים שלך הם שטויות בלי קשר, אדון "נפתלי וצבגר" (גם להמציא שמות הילד לא יודע)
נחום שמעוני
33
איצטלת ההידור מקורה מהזוהר כידוע לא פוסקים הלכה מספר הזוהר לשום עניין. בספר הזוהר ישנן הרבה הפחדות שחלקן הוכנסו במזיד ע"י אנשי דלא מעלי במשך הדורות כגון השבתאים כפי שהגאון היעב"ץ חשף. מרוב רובן שומרי המצוות מתעלמים, אך משום מה בעניין של כיסוי שער, נאחזים בציטוט מהזוהר כבקרנות המזבח על פי הנאמר בזוה
למד
32
"ויאמר ה': יען כי גבהו בנות ציון, ותלכנה נטויות גרון, ומשקרות עינים, הלוך וטפוף תלכנה, וברגליהם תעכסנה" (ישעיה ג'). כי גבהו בנות ציון - בעבור שהולכות בקומה זקופה (מצודת דוד). ותלכנה נטויות גרון - נוטות בגרון אילך ואילך כדי להראות יופיין(מצודת דוד). ומשקרות עינים - לשון הבטה. ד"א צובעות עיניהם בסי
חיים
וזה אמור גם על פאות וגם על כובעים ומטפחות
יבוסי
31
בסוף הרי כולאחד נשאר בטוח בצידקת דרכו. אז מה התועלת????????
מם
30
מעשה בבתו של החתם סופר זצ"ל שאדם אחד התפעל מיופיה ועקב אחריה בכל מקום שהלכה, וכשהרגישה הצדקת בדבר, הלכה לביתה, נכנסה לחדרה ופרצה בבכי ותפילה. כשהבחין אביה הדגול בדבר, שאלה לסיבת בכיה. ענתה לו בתו, שהיא בוכה ומתחננת לבורא שיקח ממנה את יופיה, כדי שלא תהווה מכשול לבני אדם. וברכה אביה שבזכות זה תלד בן
שלמה
29
"בעוונותינו הרבים אלו הצעירות שמסירות הפאה נכרית לובשות מטפחת שאינה מכסה כל שערות הראש ממש, והבאנו שבזה האיסור לכ"ע חמור טפי אלף פעמים מאיסור פאה נכרית, וכן בלאו הכי לרוב הפוסקים שצריך מטפחת דוקא, כוונתם שצריך שני כיסויים מטפחת עם רדיד, שלא יתראה כלל משערות ראשן וכמבואר ברמב"ם ושו"ע, וזהו המנהג הע
חרבונא
אבל הוא בטוח שכולם כאן טיפשים. ואיננו יודעים את האמת. פאה זה מכוער וגורם לבעיות שלום בית שהאשה יוצאת החוצהנ וכל הגברים מסתכלים עליהב במקום על נשותיהם.
צוות 11
28
כנסו לקישור (לבדוק היטב אם אין רווח באמצע הקישור): http://www.u
יעקב דביר
27
אני לא מבינה מה נפלתם על הפאות????? חסר לכם נושאים??????? נחפור לכם גם ילללה צאו לנו מהנשמה!!!!!!!!! ושבו ללמוד תורה!!!!!!! כל אחת תעשה כרצונה נקודה!! אני לא חושבת שמשהי הורידה ת'פאה בגלל הבלבולי שכל שלכם!
מיכל
26
היוצאה בקפלטין שלה - ופירש הערוך דהיינו פאה נכרית - [מן המילה הלטינית capillitium, דהיינו שער בצורה של פאה נוכרית ] למבוי וקל וחומר לרשות הרבים - יש בה משום יוצאה וראשה פרוע ולכן יוצאת ללא כתובה [ירושלמי כתובות פרק ז הלכה ו']. ע"פ דברי המשנה: "ואלו יוצאות שלא בכתובה: העוברת על דת משה ויהודית [..
חיים
המקור לטענה זו מתבסס על פירוש ה"ערוך" כביכול, שקפליטין בירושלמי הוא פאה נכרית. אבל כבר כתב לבאר בספר "לקט שכחת הפאה" בטוב טעם ודעת, שלפני כשלושים שנה נדפס ספר בשם "מקור חיים" לבעל החוות יאיר, ושם כתב שאין פירוש זה (על הערך "קפליטין") מבעל הערוך עצמו, אלא מבעל מוסף הערוך שהוא רבי בנימין מוספיא,
ישראל
שוטה.
שיינמן
נראה שלא קראת כלל מה שכתבתי, וכל חפצך היה לזרוק קללה וללכת
ישראל
ולא דחית את הדברים של חיים הצדיק. רק ציטטת ציטוטים חלקיים חלולים.
אהה
25
"פאה נכרית קדושה ומקודשת, והלוואי וכל בנות ישראל ינהגו בה. כי אין שום הלכה אצלנו שיש לקחת את האישה לדקורטור כדי שיבחר ויתאים לה את הלבוש המכער אותה דוקא, אלא מותרת להתנאות בפאה נכרית". (הגאון רבי יוסף קאפח זצ"ל, חבר בית הדין הרבני הגדול, מחכמי תימן בדור האחרון) וכן הביא בספר "ברכת משה" על ה
ידידיה
24
בנוסף למה שנכתב בשו"ת "אור לציון" (ח"ב פרק מ"ה הלכה ט"ז) "ראה בספר אור לציון תשובות חלק א' או"ח סי' י"א, במה שנתבאר שם ליישב דברי הרמ"א שכתב שמותר לקרות ק"ש כנגד אשה הלובשת פאה נכרית, ושמותר לה לצאת כך לשוק במקום שרגילות בכך, ונתבאר שם שכן היא גם דעת הרמב"ם ומרן השו"ע", יש מקורות נוספים לכך שדעתו הי
ידידיה
את האור לציון כתבו אברכים ולא הרב וזאת עובדה! ואת זה לא כתבת. בנו הרב אליהו הוא משתכנז שפתח ישיבה שכל רבניה אשכנזים, כמו משכנות התורה שמחייבים בה לישא נשים רק עם פאה!!!
ידען
23
רוב רובן של השכנות שלי לובשות פאות ואני לא אני לא יגיד שאין לי נסיון מדדתי פעם פאה וממש יפה לי אבל אני בתוך תוכי מרגישה שזה ממש לא צנוע רק לא מזמן ראיתי משהי עם פאה והתווכחתי שהיא נערה וזה השיער שלה מסתבר בסוף שזה פאה מסביבי מלא נשים שלובשות פאות שלא ניכר שזה פאה והם גם ככה לא צנועות חצאיות קצרות חש
רחל
כי אשה לא צריכה לצעוק "אני אשה". אז לך חפש את החברים שלך, ותעבוד עליהם, סוטה. לנו יש את הפוסקים שלנו, והשטויות שלך לא מעניינים אותנו.
יעקב
כמו המגיבה הזאת, לך תפתח את חנות נהפאות בהודו, אולי מישהי תקנה ממך.
צומי
כך אמר חזי משקובסקי לגרי"ש אלישיב, לצפיה בוידאו, חפשו בגוגל: "יש לנו כמה שאלות לברר"
בנימין
22
שכל מה שגדולי הדור כותבים, הרי אין כאן הרהור ואין בזה שום הרהור ומביאים ראיות מהכתובים ומהשכל הישר, זה לפי דרגתם ועוצם זיקוק מחשבתם. ומתוך שמילאו מחשבתם בדברי תורה ובכך ניצלו מהרהורים רעים אבל כל אשה, תשאל את בעלה מה הוא חש כשהוא רואה אשה אחרת עם פאה מסויימת, ומה זה גורם לו. ולפי זה תחליט איזה פאה
מקורב
ראה מש"כ הגאון המקובל רבי יהודה שיינפלד שליט"א בשו"ת אוסרי לגפן (חלק ט' עמ' קע"ה ואילך), שמסביר למה אין פריצות בפאה: "ונשאר לדון רק בדין לפני עיוור, דמשום ירידת הדורות וריבוי הבעלי תשובה, טוענים רבים שהפאה גורמת להם הרהורים וההולכות בפאה מכשילות אותם. אבל באמת הניסיון מוכיח שהיום אדרבה, פנויות גו
ירא שמים
למה הבאת רק חלק קטן מדבריו?< כי זה מתאים לאינטרס???
רפפורט
שם כתב שאכן יש הרהור כי כך נפסק בשולחן ערוך. כמה תמשיך ותשקר. ?,,,??
מקורב
וגם לקרוא לאנשים שקרנים, הבעיה שאף אחד לא מאמין לבדיחות שלך, ניכרים דברי אמת של הכותב "ירא שמים"
מיקי
אינך ירא שמיים בהמשך כתב שלפי השולחן ערוך יש הרה ור
שמי שמיים
21
טענה אומללה יש לי כמה שאלות וגם תובנות שממש מציקות לי, אולי מתוך בורותי ואולי הם נכונות. בכל מקרה אשמח להחכים; 1. הטענה של "פת בסלו" – שכדי שהבעל לא יסתכל על נשים אחרות היא חייבת לחבוש פאה. זוהי טענה אומללה ועצובה שבסאבטקסט שלה מסתתר מסר, שאם לא תהיי מספיק יפה בעיני אני "יראה" בשדות זרים וה
דברי אחד העם
20
"ולאחרונה שכשנודע החשש על הפאות שהם מע"ז הסירו הנשים את הפאות ולבשו מטפחות, וראינו בכמה מקומות ובפרט בערי ארה"ב שהיו יוצאות שערותיהן מבעד המטפחת, מה שלא אירע בפאה נכרית". ועוד כתב: "יש מעלה בחבישת הפאה, שהרי בכיסוי מטפחת מצוי שחלק השיער מגולה, וכבר נתבאר בפוסקים לאסור כלל, דלא כדברי מהר"ם אלשקר
ידידיה
19
חוץ מעשרות רבות של מתירים מגדולי עדות אשכנז (שם היה הדבר נפוץ ומטבע הדברים עלה הנושא לדיון), היו גם עשרות גאונים ספרדיים רבים מגדולי הדורות שהתירו פאה. ואלו הם: א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה
יהודה
18
אם נתבונן, נראה שכל הטעמים שכתב הגר"ע יוסף בשו"ת יביע אומר לאסור פאה נכרית, מופיעים ברחבי יביע אומר בתשובות אחרות, ושם כתב הרב להיפך, ודחה את אותם הטעמים. להלן מובאים הטעמים, ולצידם המקומות האחרים ב"יביע אומר" שמהם נכתב ההיפך הגמור, וע"פ זה היה ניתן להתיר פאה בשופי (וזה לכאורה סתירות עצומות בשיטת
משה בן חיים
מה שאתה קורא "סתירות".... אז ככה: קודם כל, אם למדת פעם גמרא או רמב"ם, אז לכל סתירה יש תירוץ מסודר, שהרבה פעמים התירוץ עצמו חזק יותר מהקושיא. ושנית, אין שום סתירה בדברי הרב, משום שהרב בסך הכל הביא דעתם של גאונים אחרים ואמר בשמם שהם אסרו מטעם כזה ומטעם אחר. ולמרות שבמקומות אחרים הוא לא חושש לאסור מאחד
שלמה
אם אינך מבין בהלכה{כמו שזה נראה} אז אל תסלף! ייתכן שאין לך זכות, כדי להבין את פסקיו של מרן מאור ישראל שליט''א.
אוריע
תכתוב תירוץ, יהיה על מה לדבר. בינתיים נראה שאין לך מה למכור
משה בן חיים
אתה באמת חושב שנקרא את כל הספר הזה?? רק לפי הכותרת רואים שאסור לקרוא את מה שכתבת...
מישהי...
מה שאתה קורא "סתירות".... אז ככה: קודם כל, אם למדת פעם גמרא או רמב"ם, אז לכל סתירה יש תירוץ מסודר, שהרבה פעמים התירוץ עצמו חזק יותר מהקושיא. ושנית, אין שום סתירה בדברי הרב, משום שהרב בסך הכל הביא דעתם של גאונים אחרים ואמר בשמם שהם אסרו מטעם כזה ומטעם אחר. ולמרות שבמקומות אחרים הוא לא חושש לאסור מאחד
כדאי לפרסם
הרב הביא טעמים של גאונים אחרים, זה ברור, אבל פסק אותם להלכה ואסר מטעמים אלה, ומאידך במקומות אחרים התיר וכתב שאין באותם טעמים ממש. ממילא אין כאן "חזי לאיצטרופי", כי כל טעם בטל בפני עצמו, ומהיכי תיתי לאסור??? ואם יש לך תירוץ, כתוב, אם לא, אל תנסה סתם לכתוב דברים חסרי תוכן.
כדאי לפרסם
ואתה "מקשה" ממרן על מרן, נראה לך שיש מישו שיאמין לך????? ?? מה הכוונה עיקרו דאוריתא? רק שיש ספק לא שנבטל את כל איסורי דרבנן בגלל איזה הערה או קושיא. ממש שוטה מופלג ועודג מציג את עצמך "רב". ... אוממלל
שלום חדד
פשוט לקרוא ולהבין, בלי להתלהם. לא נראה שקראת והבנת.
ארוש
בעניין הגיור לפני 20' שנה פסק הרב אלישיב כמו מרן והתיר, והיום??? הפוך! אז למי יש סתירות בהלכה?
אוריע
17
קשה להכניס תגובות נגד פאה. אם אתה כותב סתם איזה קשקוש - יכניסו מהר. אם אתה כותב משהו מסודר דבר דבור על אופניו - אתה כמעט חסר סיכוי. התגובה תהיה הכי עניינית והכי מוסרית בלי שום הכפשה או חריגה מטעם טוב והיא כמובן לא תתפרסם. אבל למה? זה לא עוול? דווקא כשאדם עובד קשה, אז כל עבודתו לחינם ויורדת לטי
אתה כבר יודע
אסור להפקיר את הבמה רק לשקריו של נוכל הפיאות. שלח כל שעה עד שיכנס. רק ככה נראה בניצחון על שקריו שהכל יבוזו ויראו כמה שקרים והמצאות שיקר כדי לטהר את השרץ.
צוות 10
עם כל תגובה שאתה שולח, רואים יותר ויותר את טיפשותך. אתה עוד מדבר על "נצחון", ילד מדומיין?
צוות 11
16
זה שיש ציטוטים של רבנים שכתבו או אמרו שיש איזה יתרון בפאה כמו בזה שמכסה כל הראש ולשיטתם יותר מהמטפחת, זה לא אומר שגם התכוונו שעדיף לחבוש אותה, ובוודאי לא אומר שגם פסקו כך, שהרי בכל דבר שיש יתרונות יש גם חסרונות וכבר ידועים בעיות הפאה. אלא אם יסיקו ממכלול הדברים ויפסקו במפורש לחבוש פאה דווקא ולא מטפח
שלמה
אם החזון איש אומר שיש יתרון לפאה על מטפחת, פירוש הדבר שלא רק שפאה מותרת בשופי, אלא גם יש לה יתרון, ולמה הוא אומר את זה? כדי להורות לשומעי לקחו, ללבוש רק פאה. ואכן, גדולי הדור מתלמידיו המובהקים, מורים לכולם כדעת החזו"א, ללבוש דוקא פאה, ואפשר לשאול את הגר"ח גריינמן, הגר"ח קניבסקי, הגר"י פרידמן מת
דוד
מעדויות אחרות, אינך אלא נוכל ושקרן. החזון איש עודד לבישת מטפחת.
אהה
את הצד שבעד ומשמיט את הצד שכנגד. אותם רבנים מראים אחר כך שזה לא נכון או נכון רק לממש נשים רשעיות שלא שמות מטפחת או מכסות רבע מהראש. איך ייתכן לומר למי שסומכת על ההלכה הפשוטה שאין צורך לכסות את כל הראש ממש שזה "לא טוב"?????
שייקה
הציטוטים לא חתוכים, אתה מוזמן להביא את "הצד שכנגד" בדבריהם של אותם רבנים. ואז נראה היצדקו דבריך, או שמא אין לך מה למכור.
דוד
ואתה נוכל השמטת מכל אחד כמה מילים ויצא לך שמותר. שקרן.
אההה
כל מי ששמה פאה גם מוציאה שערות, אפילו שכאילו זה הייתרון. ורואים בעיניים שמי שלא מקפידה בחומרה הזו תמשיך ותוציא.
עפר ואפר
אולם כל בר דעת שיצא לרחוב, יראה מיד את ההבדל בין פאה למטפחת. כי במטפחת, גם אלה שמכסות היטב, מיד המטפחת גולשת, ואילו בפאה, הכל מתכסה כראוי. וגדולי הרבנים כתבו על המציאות העגומה בדורנו: הגרמ"י לפקוביץ: "שלא יבואו ע"י המטפחת לפרוץ ולהוציא משערן החוצה כאשר נכשלו בזה רבים". הרבי מליובאוויטש:
נבון
15
יישר כח...
שרון
14
מרן הגאון פאר הדור והדרו, רבי שלום משאש זצוק"ל, ראב"ד ירושלים ורבה של יהדות מרוקו, כתב בספרו "שמש ומגן", בזה הלשון: "מצוה וחובה על הנשים להתקשט לבעליהן ולכל העולם בהיתר, ולא להתנוול ע"י מטפחת ויגרמו לבעליהן לתת עיניהם באחרות ח"ו, וכמה חששו חז"ל והתירו הרבה איסורין שלא תתגנה האשה על בעלה". וכש
יעקב
13
א. מרן החזון איש, סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי, ובמטפחת לפעמים מתגלות שערותיה. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). כמו כן מעידים תלמידיו, הגר"י מאיר זצ"ל (שהעיד גם שהחזו"א התיר לאחותו לעשות פאה משערות עצמה, במעמד כמה מתלמידיו), הגר"י פרי
מאיר יורוביץ
12
1. יש בזה משום יוצאה וראשה פרוע (ירושלמי כתובות). 2. עוברת על דת משה ויהודית (משנה כתובות). 3. יש בזה כמה חרמים של הקדמונים. 4. המתירים עתידין ליתן את הדין. 5. הכשלה בלאו ד"ולא תתורו". 6. הכשלה בהרהורים והוז"ל ה"י. 7. אין היכר בין נשואה לפנויה . 8. מראית עין. 9. בחוקותיהם לא תלכו. 10. גאווה
תפרסמו!
1. יש בזה משום יוצאה וראשה פרוע - כמובא בירושלמי כתובות, שאסור לצאת במטפחת (ע"פ רוב מפרשי הירושלמי), וכמובא בבבלי, שו"ע, רמב"ם, שחובה ללבוש רדיד על המטפחת ואסור לצאת במטפחת לבד. 2. עוברת על דת משה ויהודית (משנה כתובות), כי לא מכסה את כל השערות, ובפרט אלה שמגלות שתי אצבעות ויותר משטח הראש עצמו.
תפרסמו!
והתגובה המחוצפת והמכוערת והמתועבת של מוכר הפאות על ה"מכשולות" כביכול, שיש במטפחת, רחמנא ליצלן, מראות איזה דיוטא תחתונה אדם יכול להגיע רק כדי להצדיק את עצמו. איזה דברי הבל ושטות כיעור וממש ניאוף. לומר שפאה זה לא מכשיל את הרבים וכיסוי ראש שה' ציווה עליו ואין עליו עוררין, הוא בעייתי, שיא השפלות.
האמת לאמיתה
והתגובה המחוצפת והמכוערת והמתועבת של מוכר הפאות על ה"מכשולות" כביכול, שיש במטפחת, רחמנא ליצלן, מראות איזה דיוטא תחתונה אדם יכול להגיע רק כדי להצדיק את עצמו. איזה דברי הבל ושטות כיעור וממש ניאוף. לומר שפאה זה לא מכשיל את הרבים וכיסוי ראש שה' ציווה עליו ואין עליו עוררין, הוא בעייתי, שיא השפלות.
פעם 2
11
"אני רואה במנהג זה [של לבישת פאה נכרית] דבר חשוב ביותר, ומעלה גדולה נמצאה בו, לפי מש"כ הפוסקים החולקים על מהר"ם אלשקר על מה שהתיר גילוי שערות חוץ לצמתן... והנה באלו הנשים הלובשות מטפחת, אי אפשר לומר "ונקה", כי המטפחת בורחת מן הראש, וגם מי שלובשות כובע נשאר הרבה שיער חוץ לצמתן, ועיני ראו נשי הרבנים
ידידיה
אבל מה פתאום להגיד שפאה זה טוב? זה לא נכון בכלל וודאי שלא לזה כוונתו.
הרב רובי
שלא מכסות היטב, ורואים להם שליש מהראש, כי המטפחת בורחת מהראש. אין קשר לחילוניים שלא מכסים בכלל. כמו כן הוא כתב שיש ענין בזה, כדי שאשה לא תתגנה על בעלה. וזה שייך דוקא בחרדיות.
אלחנן
10
החזון איש סבר שיש עדיפות לפאה על מטפחת, כיון שהיא מכסה את כל השערות כראוי. והובאה דעתו בספר דינים והנהגות מהחזו"א (חלק ב' פ"ח אות ט'). וכן כתב הגר"ח קניבסקי שליט"א, במענה לשאלה שהובאה בספר "נזר החיים" (דף רי"ד): "בשם החזון איש אומרים, שיש מעלה בפאה, משום שמכסה את כל השערות... ויש אחרונים שמחמירים
ידידיה
ציטטתי חצי מהדברים של החזון איש בלי ההמשך ולא ציטטת דברים אחרים של הרב קנייבסקי. אתה ממש שקרן ונוכל.
חזקי ש
אלא אם כן תוכיח שהוא שקרן
ברוריה
בלי לקשקש על "אתר לדעת" או אתר דלעת. בוא תוכיח שאני שקרן, בלי השמצות זולות.
ידידיה
למה, אתה מפחד שיגידו שלא היה לך תשובה? ותגיד, זה נכון מה שכתבו שם עוד עליך?
חזקי ש.
9
מעניין למה חובשות המטפחת מתהדרות ב"אמותינו", כאשר אמותינו נראות אחרת לגמרי, לבושות בסגנון לבוש אחר לגמרי, לא היו יוצאות מהבית (וקל וחומר לא עובדות כקופאיות במכולת השכונתית), לא מדברות בטלפון ולא גולשות באינטרנט. הגיע הזמן להודות שאין להם כלל קשר לאמותינו, למרות שהן לא לובשות פאה. מה שבטוח, אמות
נועה
אלה דברי בשו"ת "שירת בן הלוי" (סי' י"ג) להרב יצחק איתן הלוי שליט"א: "ומה שטענו הרבה אחרונים שמנהג לבישת הפאה הונהג והשתרש ע"י קלי דעת ואפיקורסים, זה היה יציב וקיים אז. אבל מה נאמר ומה נדבר בדורינו כאשר כל מלבוש הנשים, אף היראות ביותר, הוא לבוש שהונהג ע"י פורקי עול והגרועים אף בין אומות העולם. החל מנ
ברוך
שם חלק הרה"ג שירת בן הלוי שליט"א על הרב משאש זצ"ל והסביר שכל הפאות של היום אסורות.
טרפון
וגם אין קשר בין ההמשך, לבין מה שציטטתי
ברוך
את לוקחת נשים צדקניות שמעולם לא נראתה שערה אחת בראשן ברשות הרבים ומכלילה אותן עם שבבניקיות שבוודאי לא שמות כיסוי ראש מטעמי צניעות אלא מטעמים בדיוק הפוכים (שבבניקיות) או מטעמי חיסכון וכדומה.
שלמה
ועובדה שהיא לא כסתה את ראשה כראוי. למה? כי הכובע גלש מראשה. וכך אצל נשים אחרות צדקניות.
מציאותי
כל הזמן להיתפש באשת... אם אתה מציאותי, אז המציאות אומרת שאין דבר העומד בפני הרצון! אשה שרוצה לכסות היטב , היא תעשה כרצונה ותכסה שלא תראה שערה בשום צד ובשום אופן, כמו אדם שמחביא את כספו.
שלמה
8
בס"ד חבר'ה, אני פשוט לא מבין אתכם! אולי מישהו יסביר לי... אני באמת מעריך חרדים אבל לא מצליח לבהין דברים מסויימים כמו הכתבה הזו לדוגמה... כל אחד חושב שהאמת נמצאת אצלו ורק אצלו ומי שחושב אחרת ממנו או מהרב שלו אז הוא ודאי טועה. תבינו שיש הרבה דעות בישראל, מה לעשות? עוד משפט שאני רואה פה הרבה:
יוחאי26
פשוט וברור שבענין פאה אין חובה ללכת בענין זה דוקא כמו הגר"ע יוסף, שמחמיר, אלא אפשר לסמוך על גדולי דור אחרים, שהתירו, כמו הגאון בעל "כף החיים", הגאון רבי רפאל ברוך טולדנו, אב"ד מקנאס, הגאון רבי חיים כסאר, מגדולי חכמי תימן, הגאון רבי עובדיה הדאיה, ראש ישיבת המקובלים בית אל, הגאון רבי בן ציון אבא שאו
משה בן טוב
7
לך תנקה את הבית לפסח, ואל תשעמם אותנו. כבר טחנו את הנושא מכל הכיוונים.
יענטע שדכנית
6
בס"ד, תאריך: אדר א' תשמ"ט קול-קורא כבר נתפרסם חומר האיסור של חבישת "פאה נכרית" לאישה נשואה, ולצאת עמה לרשות הרבים, שרבים מן הפוסקים כתבו לאסור איסר בזה, על פי דברי הירושלמי (פרק ז' דכתובות) שהיוצאת בקפלטין שלה יש בה משום יוצאת וראשה פרוע, ופירש הערוך דהיינו פאה נכרית. וכן פסק בשו"ת באר שבע (סימן
פעם חמשית
א. הערוך לא כתב כלום, זה רק מוסף הערוך (אחד מהאחרונים) ומסתמא דיבר על הפאה שהערוך פירש, "מקפיא כל הראש ולא מכסיא" ב. באר שבע אסר גם מטפחת, וכתב: "אע"פ שמכוסה במטפחת דעביד ביחוד לכיסוי השיער, וגם הוא כיסוי מעליא שהוא מכסה לגמרי השערות, אפי' הכי לא סגי, משום דשני כיסויים גמורים בעינן, ודעבידי ביחוד
אליהו חיים
הירושלמי אסר פאה, באר שבע אסר פאה, כנ"ל חתם סופר ומהרץ חיות, וכל הפוסקים הספרדים שהבאת או שהם לא פוסקים (כעבאדי הידוע לתועה ומטעה) והשאר התירו דיעבד כהרב משאש וחביריו והנותרים אסרו. אתה חצוף רשע ונוכל.
ענני
5
גם אם נגיד שמותר.
כל צרכו
4
צריך לקום ולצאת בגלוי נגד כל אלו שחובשות פאות נוכריות וכל אלו שיוצאות לרחוב עם צמוד קצר לייקרה וטריקו וכל מה שלא בגדר ההלכה די לפריצות!!!!! השם שונא זימה.......
אמיתית
3
מ-ד-ה-י-מ-ו-ת!!!!!!!!!!! אשה תעשה ככל העולה על רוחה ונשמתה!!!! או שתעשה כרצון בעלה!!! די לחפור על הפאה!!!!! אני מאמינה שהנושא הזה יפטר רק כשיבוא המשיח!!!!!!!!!!!! שבת שלום!
עידית
2
א. הגאון הספרדי רבי יהושע בועז ברוך זצ"ל, בעל "עין משפט" על הש"ס, בספרו "שלטי הגבורים" על הרי"ף (שבת כ"ט ע"ב מדפי הרי"ף), התיר לבישת פאה נכרית לנשים נשואות, וכתב ששיער תלוש אינו ערוה, ואין בו משום פריעת ראש: "מותרות בנות ישראל להתקשט בהן, דשיער באשה ערוה דקאמר לא הוי אלא בשיער הדבוק לבשרה ממש ונראה
יונתן
עיין בספר ''לולי תורתך שעשועי'' {אפשר למוצאו אצל אור החיים ספרים, או ...פנחס ראובן}
אוריע
פו. הגאון רבי דב בעריש ווידנפלד זצ"ל, הגאון מטשעבין, בשו"ת "דובב מישרים" (חלק א' סי' קכ"ד), כתב שדרך נשים צנועות ללבוש פאה, ומשמע שדעתו להתיר. דאיירי שם באשה ההולכת בגילוי ראש, והבטיחה שכאשר ישוב אליה עלה שעזב אותה, תלבש פאה נכרית. ועל זה כתב בדבריו "ובפרט שברצונה להבטיח שמהיום והלאה תלך כדרך נשים ה
יונתן
לפני 50' שנה מי שהתיר לא התיר את הפיאות שלהיום! אם קשה לך לראות את אישתך עם מטפחת לפחות תדברו עם טעם וריח! לא סתם לקרר את הברכיה, תלך לכל גדולי האומה היום מכל העדות והחוגים תשאל אותם על הפיאות של היום.
אוריע
אנשים תמימים שלא פתחו גמרא מעולם ואתה יכול לגלות את שמך האמיתי פחד שכמותך
יונתן
בכל האתרים יש לו סתייה לפאות
לאוריע
הובאו לעיל ארבעים פוסקים שחיו בדור הזה או עדיין חיים. הם בוודאי התכוונו לפאות של היום ולא לפאות "של פעם". ואם תקרא ותלמד, תבין שכל הפוסקים דברו על פאה משיער טבעי ומראה טבעי, כדלהלן: במשנה בשבת (דף סד.) כתוב: "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי
יונתן
עיינו בספר ''לולי תורתך שעשועי''
אוריע
כי גם אלה שחיפשו הרבה בקושי מצאו כמה עשרות בודדות, ורובם מהדורות הקודמים, בדורותינו הם בוודאי היו מצטרפים למתירים. וכמו שכתבו גדולי הפוסקים: מרן הגאון רבי שלום משאש כתב בשו"ת "שמש ומגן" (חלק ב' אה"ע סי' ט"ו והלאה): "רוב הפוסקים המחמירים היינו משום דת יהודית ומראית העין וכו', וזה היה קודם ה
יוספי
כל מי שדיבר על קריאת שמע עשית אותו מתיר פאה ברשות הרבים, או על סירוק פאה בשבת, או שערות מת ועוד, וכל מי שנטעטש ואמר פאה נכרית נהפך למתיר... נוכל .
שר"פ
1
תפסיק להשמיט מילים ולחתוך משפטים מגדולי האומה זצוק''ל ושליט''א! כל גדולי ומאורי הדור נגד הפאה! וכי הם התירו הפאה של היום??? הפאה של היום זה שער! זה לא פאה! זה ע''ז.
אוריע
בוא נראה היכן הוצאו דברים מהקשרם, היכן סולף משהו, היכן יש שקר, מעניין אותי. ואגב, את הפאה של ימינו התירו כולם, כי כולם דברו על שיער טבעי. במשנה בשבת (דף סד.) כתוב: "יוצאה אשה בחוטי שיער, בין משלה ובין משל חברתה". ומכאן הביא הגר"א ראיה לדברי הרמ"א שהתיר פאה נכרית. וכן המג"א. ו
גדי
ותראה איך הוא חתך קטעי משפטים! בהמשך הוא דיבר בחומרה על הפיאה
אוריע
שאתה כותב זה בלוף אחד גדול מצטט גמרות וראשונים בלי לדעת אלף בית בור ועם הארץ שכמותך
חוטי שער?
יש לך הוכחה מהמראי מקומות? או רק בדיחות?
שימי

אולי גם יעניין אותך:

עוד בתוכן גולשים: