באנו לעזור

מפתיע: 9 דברים שאסור לשמור במקרר

ניסיתם פעם למרוח חמאה קרה על פרוסת לחם? לא כיף במיוחד, בעיקר אם אתם רוצים לאכול אותה כאן ועכשיו. הנה 9 דברים שלא כדאי לשמור במקרר (מדריך, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
אבטיחים ומלונים? ותרו על המקרר (צילום: Joanna Kosinska on Unsplash)

חמאה

למרות שהיא מכילה חלב מפוסטר, חמאה יכולה ואפילו צריכה לשהות מחוץ למקרר. היא תישמר היטב במשך יומיים (ואפילו יותר כשמדובר בחמאה מלוחה, שסיכון ההזדהמות שלה נמוך יותר). רק וודאו שהחמאה מאוחסנת במיכל אטום וכי הטמפרטורה במטבח עומדת על פחות מ-21 מעלות.

דואגים שלא תצליחו לסיים את החמאה כל כך מהר? הוציאו רבע חמאה החוצה בכל פעם.

מלונים ואבטיחים

כדי להבשיל כראוי, מלונים ואבטיחים צריכים להישאר בחוץ. היחיד שיוצא מן הכלל הוא מלון מזן טל הדבש שקליפתו ירוקה ובשרו צהוב-ירוק. למעשה, זן זה אינו ממשיך להבשיל לאחר הקטיף ולכן ניתן לשמור אותו במקרר ללא חשש.

עגבניות

כמו האבטיחים והמלונים, העגבניות רק משתפרות בטמפרטורת החדר, אלא אם כן החדר חם מדי ואז הן עלולות להתרכך מוקדם מהרצוי. במקרה כזה, ניתן לקרר אותן או, עדיף, להשתמש בהן מיד.

תפוחי אדמה

קירור גורם לעמילן שבתפוחי האדמה להפוך לסוכר, וכך תקבלו תפודים בעלי מרקם גרגרי וטעם מתוק. כדי להימנע מזה, שמרו אותם בשקית נייר במקום קריר וחשוך (למשל, מתחת לכיור).

בצלים

בצל + מקרר = שכבה דביקה ורכה בתחתית מגירת הירקות שלכם.

לחם

חוששים מקלקול מהיר של הלחם? קירור זה לא הפתרון. הלחם פשוט יתייבש ויתעפש. במקום זאת, אחסנו אותו בטמפרטורת החדר בכלי סגור עד שבוע או הקפיאו עד שלושה חודשים.

דבש

טמפרטורה קרה גורמת לדבש להפוך למוצק וגבישי, ואף אחד לא רוצה אבנים בתה-קמומיל שלו.

קפה

גרגרי קפה טחונים עלולים לספוג ריחות של מזונות אחרים במקרר. שמרו אותו במזווה עד שבועיים או במקפיא, אם אתם עומדים להשתמש בו לטווח ארוך יותר.

בזיליקום

שלא כמו עשבי תיבול אחרים, בזיליקום נובל בטמפרטורות קרות ואף סופג ריחות של מזונות אחרים. במקום זאת, הניחו אותו על השיש בתוך כוס מלאה מים כמו פרחים טריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר