די לבושה: הנסיך הארי הודה שקיבל טיפול נפשי

אנו נוטים לחשוב כי ידוענים בינלאומיים בסדר גודל של הנסיך הבריטי חווים חיי פאר מושלמים ומעוררי קנאה. ובכן, לפני כחודש הדוכס של סאסקס נשא נאום מרגש שבו חשף את המאבקים האישיים שלו עם בריאות הנפש (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

ביום השני לסיור המלכותי של הנסיך הארי ורעייתו מייגן מרקל, הדוכס של סאסקס נשא נאום מרגש שבו הוא חשף את המאבקים האישיים שלו עם בריאות הנפש.

"אתה צריך לדעת שחלק משמעותי בהיותך חזק וקשוח, הוא לגלות מספיק אומץ כדי לבקש עזרה כאשר אתה זקוק לה", הארי אמר לקבוצה של חקלאים אוסטרלים בדובו, אוסטרליה.

בעומדו לצד אשתו בגשם השוטף, הוא הצביע על כך ששיעורי ההתאבדות באזורים כפריים ומרוחקים, גדולים יותר מאשר באוכלוסיות עירוניות. על פי News.com.au, התאבדות היא הגורם המוביל למוות בקרב גברים בגילאי 15 עד 44.

"אתה לא צריך לסבול בשקט", הוסיף, "כולנו ביחד בתוך הסיפור הזה, אני יכול לדבר באופן אישי ולהודות כי לבקש עזרה היתה אחת ההחלטות הטובות ביותר שעשיתי אי פעם. אתה תהיה מופתע כל הזמן איך החיים משתנים לטובה".
לאחר שמיעת הודאתו של הארי, הקהל פרץ בקריאות עידוד.

הנסיך הארי הוא עו"ד שפועל למען מודעות לבריאות הנפש. הוא ואחיו, הנסיך וויליאם, יזמו ארגון משותף בשם "Heads Together initiative" ב-2016. הוא ומייגן תמכו בארגון בחודש ספטמבר ב-100 ימי הגאלה בלונדון.

הדוכס נפתח לראשונה וסיפר על מאבקיו בראיון חושפני עם הדיילי טלגרף בשנת 2017. בכתבה, הארי אמר כי בגיל 28 הוא הרגיש "על סף חבטה במישהו" וחווה חרדה עצומה באירועים המלכותיים. הוא גילה כי הרגשות היו תוצאה של יגון שהוא חש אחרי מותה של הנסיכה דיאנה, אימו.

"אני יכול לומר בבטחה כי לאבד את אמא שלי בגיל 12, ובעקבות כך לכבות את כל הרגשות שלי במשך 20 השנים האחרונות, השפיעו בצורה רצינית למדי, לא רק על החיים האישיים שלי, אלא גם על העבודה שלי", אמר הארי. "קרוב לוודאי שהייתי קרוב מאוד להתמוטטות מוחלטת במספר רב של הזדמנויות, כאשר סוגים שונים של צער, שקרים ותפיסות מוטעות, תוקפים אותך מכל זווית".

הנסיך הארי סיפר כי הוא לקח שיעורי אגרוף כדי לעזור לשחרר את התסכולים והתוקפנות שלו, ולמד לדבר בכנות על רגשותיו.

גם הנסיך ויליאם היה כנה על מאבקו עם בריאות הנפש. בספטמבר הוא דיבר על השפעתו על חיל האוויר המלכותי על מצבו הנפשי.

"לקחתי הרבה ללב בלי להבין את ההשפעה של זה" אמר. "אתה רואה כל כך הרבה דברים עצובים כל יום שאתה מתחיל לחשוב שהחיים הם כאלה, אתה תמיד מתמודד עם ייאוש, עצב ופציעה, ההתשה מצטברת ואף פעם לא באמת ניתנת לך ההזדמנות לפרוק כל דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר