נחירות: מהו הקשר בינן לבין סרטן?

כאשר האישה נוזפת בכם בשעת לילה מאוחרת ומלינה כי אתם נוחרים, נסו לא לכעוס עליה ולקבל זאת בהבנה. כעת, מתברר כי קבלת עזרה בנידון עשויה למנוע מכם לחלות בסרטן (MEN)

(צילום: שאטרסטוק)

נחירה היא התסמין העיקרי של דום נשימה בשינה, הפרעה שבה הנשימה שלכם הופכת לרדודה או אפילו מפסיקה במשך זמן מה במהלך הלילה.

אנשים עם דום נשימה בשינה נוטים כמעט פי חמישה למות מסרטן מאשר אלו שנושמים בקלות בזמן שהם ישנים, כך עולה ממחקר שהוצג בכנס של האגודה האמריקנית לחקר החזה. המחקר, אשר עקב אחר 1,500 אנשים במשך 22 שנים, מצא כי נחירה קלה או מתונה גם מעלה את הסיכון למוות מסרטן.

שינה כזו מפחיתה את רמת החמצן בדם; כדי למנוע חנק, גידולי הגוף הטבעיים מייצרים כלי דם חדשים, אומר מחבר המחקר ד"ר פ. חבייר נייטו מאוניברסיטת ויסקונסין-מדיסון לרפואה ובריאות הציבור. אלו ורידים נוספים ועורקים שעוזרים לגידולים הקיימים לגדול מהר יותר ולתת לתאים סרטניים יותר הזדמנויות להתפשט דרך זרם הדם שלכם לחלקים חדשים של הגוף.

עדיין לא ברור אם דום נשימה בשינה מגביר את הסיכון ללקות בסרטן או רק מחריף מקרים קיימים, ויש צורך במחקרים נוספים כדי לאשר את התוצאות. אבל נחירות הן סיבה לדאגה המובילה לתאונות, דיכאון, לחץ דם גבוה ומחלות לב.

אם אתם נוחרים וישנוניים במהלך היום, בדקו את העניין עם הרופא שלכם, במיוחד אם אתם נושאים כמה קילוגרמים מיותרים על גופכם (הם מגדילים את הסיכון לדום נשימתי בשינה). סימנים אחרים של דום נשימה בשינה כוללים צמרמורת, שכחה וכאבי ראש.

בינתיים, שינה על הצד במקום על הגב יכולה לעזור במקרים מסוימים של דום נשימה בשינה. בנוסף, יש לא מעט פתרונות לטיפול בנחירות. כעת, יותר מתמיד, כדאי שתשקלו אותם בכובד ראש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר