פעילות גופנית בצום: איך היא יכולה לעזור לכם לשרוף יותר שומן

אתם כבר לובשים בגדי ספורט, נועלים נעליים נוחות ומזיעים בטירוף, אז כדאי שכל זה יהיה שווה את המאמץ. זו הסיבה שכדאי לכם לדעת איך פעילות גופנית בצום תמקסם את פוטנציאל שריפת השומן שלכם (בריאות)

כתבי כיכר השבת | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כבר עשינו את כל ההכנות שנדרשות מאיתנו כדי להתעמל: רכשנו בגדי ספורט מיוחדים, נעלנו נעליים נוחות והזענו בטירוף, כדאי שכל זה יהיה שווה את המאמץ, לא כך?

זו הסיבה שאנחנו סקרנים לשמוע על "פאסטד קרדיו" - מונח שמשמעותו פעילות גופנית בצום, בעצם על בטן ריקה לחלוטין. האם היא יכולה למקסם את פוטנציאל שריפת השומן שלנו? דניז פטה, דוקטור לרפואה פנימית ממנהטן, מנדבת מידע על העניין, כולל על הבטיחות שלו.

מהם היתרונות של פעילות גופנית בצום? זהו תרגול שנעשה במצב של צום, שבו הגוף שלכם כבר לא מעבד או מעכל מזון. היתרונות כוללים ליפוליזה מוגברת - המסת שומן, חמצון שומן ורמות אינסולין נמוכות. ליפוליזה מוגברת היא כאשר הגוף מפרק את תאי השומן כדי להשתמש בהם כאנרגיה, חמצון השומן הוא כאשר הגוף שורף את האנרגיה מתאי השומן כאשר הגליקוגן של הגוף נמוך.

כאשר הגוף נח, במיוחד במהלך השינה, רמות האינסולין בדם מתחילות לרדת; זה אומר שהגוף עובר להשתמש בשומן כאנרגיה במקום בפחמימות. כל היתרונות הללו נובעים מאיבוד שומן בגוף.

אז, האם התעמלות בצום היא בטוחה? כן, אם היא נעשית בזהירות. פעילות גופנית או ביצוע אירובי במהלך צום עלולים לגרום לרמות סוכר נמוכות בדם, מה שעלול להוביל לתחושות של סחרחורת או עייפות כי הגוף שלנו שואב אנרגיה ממקור אחר כאשר אנו עושים ספורט בצום.

אנרגיה זו יכולה לבוא משריר, ולכן חלקנו עלולים לחוות אובדן שרירים, במיוחד קשישים. אם יש לכם מחלות מטבוליות אחרות או בעיות בריאותיות כגון סוכרת, עדיף לפנות לרופא שלכם לפני שאתם מבצעים זאת כדי למנוע רמות סוכר נמוכות בדם.

האם אימון על בטן ריקה אינו מזיק? זה לא בהכרח מזיק לגוף. כמו בכל דבר, גם כאן יש יתרונות וחסרונות. אתם יכולים לאבד יותר מ-20 אחוז שומן בגוף בעת פעילות גופנית על קיבה ריקה.

הקונספט של עבודה על קיבה ריקה היא שהגוף שלכם בסופו של דבר יכנס לתוך "מצב הישרדות" ובסופו של דבר ישרוף פחות קלוריות כי הוא ינסה למנוע מיותר מדי שומן להשרף; זה יכול לגרום לירידה במשקל להיות יותר מורכבת. אתם עלולים גם להרגיש חולים או חסרי אנרגיה לאחר מכן.

האם פעילות גופנית בצום באופן קבוע יכולה לגרום לבעיות גופניות? אם אתם בדרך כלל במצב בריאותי טוב, זה לא עשוי להיות בעיה. עם זאת, אם יש לכם בעיות בריאותיות, כמו סוכרת, פנו לרופא שלכם לפני שתנסו את זה.

האם נשרף יותר שומן או קלוריות על יד התעמלות בצום? יש כמה מחקרים שנערכו לגבי פעילות גופנית בצום ושומן גוף (כמו זה שמקורו במכללת להמן), שקובעים כי ניתן לאבד עד 20% יותר שומן גוף במצב של צום מאשר באכילה לפני האימון.

כאשר הגוף שלכם במצב של צום, הוא הופך שומן לאנרגיה במקום פחמימות מאוחסנות מהארוחה שלפני כן, אבל זה הופך להיות קשה יותר אם פעילות בצום מבוצעת במשך תקופה ארוכה, כי הגוף שלכם בסופו של דבר צריך תדלוק.

אז אם אתם במצב בריאותי טוב, שווה לכם לתת צ'אנס לעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר